Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Jaap op wo, 19 mrt 2008, 21:28:44
-
-nana-
TG-17-PY
VOLKSWAGEN POLO COUPE FOX 40 KW K6
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO COUPE FOX 40 KW K6
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 02-03-2008
Datum aanvang tenaamstelling 28-03-2001
BPM Klik hier voor informatie € 0
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coach met achterklep
Kleur(en) WIT
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1272 cm3
Vermogen 40 kW
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 737 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.170 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 368 kg
- geremd 650 kg
Datum eerste toelating 04-04-1988
Datum aanvang laatste tenaamstelling 28-03-2001
Datum eerste afgifte Nederland 04-04-1988
Wacht op keuren Nee
-
Ochja: Deze auto is door mij al eens voorzien van een verse koppakking, distributie en nokkaslagerschaaltapeindjes.
60Nm =/= 6Nm..
Precies: Deze.
Plannen? APK
Verdere plannen? Vervanger van de 2f?
-
OW hier staat ie al :)
Leuk. Ben benieuwd naar foto`s.
-
Leuk. Ben benieuwd naar foto`s.
Anders ik wel. Heb de auto al een jaar of 3 niet meer gezien.
-
De Ex van de vriendin van 10 ?
-
Nope. Die is al heel wat jaartjes terug 'gekreukelt'
-
Dacht dat dat de Classic van dr ouders was ..
-
Aha dan die heeft wel een goeie tik gehad.
-
Die Classic is ook alweer een tijd terug verkocht en uiteindelijk verkort. Ze rijdt nu al jaren in een pistache groene 6N... of nee: in d'r 2e pistache groene 6N: d'r eerste 6N is ook al kort gereden.
Nee, de Coupé is afkomstig van een kennis van m'n zusje: Ooit in een ver verleden de koppakking van gewisselt, en nu is ie 't zat: Hij wilde pas een andere auto kopen als deze d'r mee ophield.. maar hij gaat maar door en door en door. Tja:Polo'tje hč? Als je d'r niets aan doet, blijft t maar doorgaan...
-
jaap in een coupe -gert-,de wonderen zijn de wereld niet uit :)
-
jaap in een coupe -gert-
Zat me eigen nog af te vragen: dit is je eerste coupe, Jaap?
-
Foto's ?
-
Foto's ?
Leuk. Ben benieuwd naar foto`s.
Anders ik wel. Heb de auto al een jaar of 3 niet meer gezien.
-nana-
-
:D
-
*Burp, schuifende chinees aan de kant*
Handig als je zonder te typen toch een volledige posting kunt plaatsen (met de muis)
-
Dus na een coupe gaat jaap aan de derby/classic/sedan.
-
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 22-03-2008
- foto's? -
None available yet. Heb m wel snel even gezien, maar overschrijven en een stapel papieren (incl rekeningen) was belangrijkste. Staat: wit, roestig, standaard. Motor vertoont kuren (inhouden, stoppen, ff wachten op de vluchtstrook en na een minuut of 3 weer door) welke ik vrij snel uitleg als 'frozen-carb'. Snel kijkje onder de klep: inderdaad: schildje op de uitlaat ontbreekt, en voorverwarmingsslang gescheurd.
-
plan de champagne met kurk ?
-
Plan de campagne:
- Beoordelen wat 't precies is.
Als 't meer is dan niets:
- APK d'r op
- Rij klaar maken
- Interieurtje wisselen met de 2f
- plan trekken
Als 't minder is dan iets:
- klaar maken voor de pers
Als 't wat is, heb ik al ideeën genoeg trouwens hoor.
Optie:
A) - Total respray in lofotun groen, voorzien van witte Fox striping, zakken (60/40) en uiterlijk verder helemaal standaard houden (incl standaard velgjes)
B) - Ring klaar maken: strippen, kooi, ietsje zakken (40/40)
C) - Lekker zo laten, en zo goedkoop mogelijk op de weg houden om 'ooit' nog wat mee te doen
D) - G40 d'r in en knallen
Voorlopig gaan we dus voor de C :)
Heb de papieren wél thuis, en zo te zien heeft de vorige eigenaar m op de kop af 8 jaar bereden. D'r staat 2,5 ton op de klok, en een groot deel van de rekeningen is present; Leuk om te zien dat bijv. eind Januari d'r een nieuwe einddemper onder kwam bij garage A, en in begin Maart garage B de uitlaat nog eens goed hangt, incl pakkingen.
-
Leuk om te zien dat bijv. eind Januari d'r een nieuwe einddemper onder kwam bij garage A, en in begin Maart garage B de uitlaat nog eens goed hangt, incl pakkingen.
:D
A = KwikFit? :D
-
Bijna kwik-fit -> Midas (de belgische kwik-fit?) . Garage B was de nederlandse APK keuring)
Onderhouds historie
2007:
Bougiekabels, remleiding, einddemper
2006:
?
2005:
-
2004:
Bougiekabels, Accu, Ashoes LV, Veer LV, stuurashoes
2003:
Hoofdremcylinder
2002:
Uitlaat, Set banden 155/70,
2001:
Achterwiellagers, remslangen voor, Accu
en bij de Brezan een ' 599-RTO ' met omschrijving: CS 4620 VW ŕ 99,00 guldentjes (whateverthatmaybe)
---------
Leuk: in 8 jaar 2 accu's versleten én 2 sets bougiekabels én 2 einddempers
-
Bijna kwik-fit -> Midas (de belgische kwik-fit?) . Garage B was de nederlandse APK keuring)
Midas klinkt me bekend in den oren....ochja : Midas (http://www.midas.com/AboutMidas/OurHistory/tabid/166/Default.aspx)
Georgia ? Ligt dat in België ? :D
-
Ochja: vandaag even een kort ritje gemaakt: Uitlaat? Lek!
Eerste reparatie ook al uitgevoerd: carterontluchtingsslang lag een beetje in het luchtledige te blazen in het motorruim.. Vieze handjes? Serge: eat your heart out -hitit-
Maar: Heeft zo z'n aandachtspuntjes..
-
Stickers van de koppakking + revisie van 't kopje zijn nog aanwezig.. van zo'n 80.000 km terug
-
Gisteravond de auto te keuring en de vermaak aangeboden bij Marcel.
Hij vond 't wel wat geloof ik. Samen een paar kleine reparatie-tjes uitgevoerd, en vooral even naar 't front gekeken. De auto heeft een jaar of tig terug een keer in een kont-staart botsingetje gezeten, dus is de voorkant niet helemaal fris meer, dito voor de achterbumper. De achterbumper is nog wel te redden (binnenbalk vervangen cq terug buigen), maar voor was er iets meer aan de hand. Met een beetje goede wil toont het in iedergeval een stukje minder sneu, maar op-en-top is ie nog niet. Áls het een blijvertje mocht blijken, staat 't front in z'n geheel op de lijst ter vervanging.
foto's achtereenvolgend;
1) Kopschade: bumpertje d'r af: de vervangende bumper is ook al niet meer je-van-het, en mist de witte Fox-bies :(
2) Na enig herstelwerk (slijptol d'r langs om de bloemkolenroest te verwijderen, duwen, trekken buigen)
3) Frontje weer compleet. Minder goed te zien is dat de 'Spaltmaßen' niet overal kloppen. De koplamp aan bestuurderszijde staat bijv. te ver naar binnen (verbogen lamphouder)
-
Voor de kentekenplaat liggen reeds nieuwe in de auto, helaas met een 1'tje :( Kijken hoe we dat oplossen
De wieltjes voorzien van ster-dopjes, en de randen even langs gelopen: voelen niet kroky onder spatbordranden, maar d'r zit(ten) wel wat verborgen deukje(s) onder.
Verder de ruitenwissers voor en achter vervangen (daar was ook niet meer mee te rijden ook), een rechterspiegel geplaatst (vorige was hard handig verwijderd) en de ramen met Glassex onder handen genomen (tot onvrede van Marcel die onderwijl met de witte verf hier en daar wat plekjes bij tipte :) )
Kleine pré-apk controle gedaan, en nog geen grote minpunten ontdekt: Alleen de uitlaat lekt (op de klem onder de auto), en de handremkabel is ooit eens warm geweest, maar functioneerd wel prima.
Volgende week vrijdag (4-4-2008) wordt ie gekeurd, op z'n verjaardag (20 jaar)
-
Gut oh gut, dat je jezelf nog meer werk op de hals haalt,
mot je lekker zelf weten -moon-, maar hou Marcel nou niet van z'n werk af:
die turbosmurf mot wel een keer de weg op -marcel-
-naughty-
-
Het zijn net smurfen: spaar ze allemaal!
-
Al een brief van de advocaat van de omwonenden in de bus gehad ? :D
-
Nope. Maar die zal ongetwijfeld binnenkort in de bus gaan vallen..
Of wacht: Deze staat (nog) helemaal niet thuis. Voorlopig maar even zo houden ook -naughty-
-
(op de klem onder de auto)
Heb je ook uitlaatklemmen bovenop de auto dan? -dunno- -nana-
-
Soms wel :)
Maar ik bedoelde natuurlijk de klem 'midden onder de auto' zeg maar net achter de handremhendel, en dus niet bijv aan het spruitstuk, of een lekkende rotte dempert ofzo...
-
Voor de kentekenplaat liggen reeds nieuwe in de auto, helaas met een 1'tje :( Kijken hoe we dat oplossen
't schijnt dat dat 1-tje niet meer hoeft (teveel rompslomp bij de RDW), dus bij 't maken van nieuwe platen vervalt 't 1-tje.
-
B) - Ring klaar maken: strippen, kooi, ietsje zakken (40/40)
+1 -ja-
Dat ééntje heb ik ook op mijn platen, zou er ook graag vanaf willen. Lijkt idd nog wel een nette coupe! En een fox erbij is altijd goed. -hug-
-
't schijnt dat dat 1-tje niet meer hoeft (teveel rompslomp bij de RDW), dus bij 't maken van nieuwe platen vervalt 't 1-tje.
Zoals ik de verandering lees werkt het anders:
Je moest eerder bij verlies van de papieren ook nieuwe platen (met ophoging/aanbrenging van duplicaatnummer) laten maken.
Nu hoeft dan niet meer: bij nieuwe papieren gewoon "oude" platen blijven gebruiken, bij nieuwe platen wel ophoging/aanbrenging van duplicaatnummer.
Dus niet altijd de complete set vervangen (papieren + platen), maar alleen datgene wat vervangen moet worden.
Maar goed, daar heeft Jaap niks aan: de duplicaatcode staat al in de papieren en op de nieuwe platen.
Zou lekker de nieuwe platen nieuw laten zijn :)
-
Maar goed, daar heeft Jaap niks aan: de duplicaatcode staat al in de papieren en op de nieuwe platen.
Zou lekker de nieuwe platen nieuw laten zijn :)
Check, alleen heeft de plaat aan de voorkant al zoveel trekhaken gezien, dat ik mij afvraag wat mooier is: een 1'tje of deze plaat houden?
-
Daarop aansluitend: Indien APK lukt: 'Wanted' : goede voorbumper met witte bies :)
-
Zoals ik de verandering lees werkt het anders:
Je moest eerder bij verlies van de papieren ook nieuwe platen (met ophoging/aanbrenging van duplicaatnummer) laten maken.
Nu hoeft dan niet meer: bij nieuwe papieren gewoon "oude" platen blijven gebruiken, bij nieuwe platen wel ophoging/aanbrenging van duplicaatnummer.
Dus niet altijd de complete set vervangen (papieren + platen), maar alleen datgene wat vervangen moet worden.
Maar goed, daar heeft Jaap niks aan: de duplicaatcode staat al in de papieren en op de nieuwe platen.
Zou lekker de nieuwe platen nieuw laten zijn :)
hoe willen ze dan in loop d'r jaren gaan controleren of je nu je plaat of papieren kwijt ben geweest??
of ben ik nu blond???
gr maikel
-
*soon to be leaving this theater*
Gisteravond eerste de uitlaat eens goed gasdicht gemaakt: beide koppelingen: kat-> tussendemper én tussendemper -> einddemper lekten: Alleen een uitlaat klem, geen cement of niets er tussen.. tja.
Ook even in de kat gekeken, en deze even schoon'gebrand'. Nee: gewoon vol gelaten, alleen even roet eruit laten ehmz, branden :)
Nog even een kleine inspectie van de rest van de bodem,. en vrij vlot geconcludeerd: zonde van het uitlaatcement.
Hoezo? Zie plaatje.
Aan beide kanten, zelfde plek: gat in bodem, kijkt tegen de stoelrail aan.
Weet je wel: dat is nog wel te lassen.
Trekken we even de spatbordranden en dorpelkappen d'r af..
'scortch'
Afweging:
- Maken kost weer extra tijd die ik niet wil spenderen (apk is al verlopen, heb geen trek in boete of uberhaupt er lang mee rond te rijden zonder APK
- Polo 1 staat door dit accefietje ook zonder APK op de stoel (met laswerk aan de bodem)
- Zelf slopen: Ja leuk: kost ook een bak werk (lees: tijd), en wat zit er daadwerkelijk aan de auto dat ik 1) nodig zou kunnen hebben en 2) niet al heb liggen?
Dus: eens kijken of ik een sloper de auto tegen het eind van de dag m kan laten ophalen.
-
Ochja: op de foto lijkt t allemaal qua grote nog wel mee te vallen, maar pak een slijptol met schuurschijfje en 't wordt alleen maar groter :) Nooit kleinerder!
-
ff gauw wat goodies eraf halen en bye bye
-
goodies voor Martijn??
rechter voorscherm( ook onder de wielranden?)
deuren
Als 't wat is heb ik daar wel wat geld voor over.
-
Deuren en achterklep zijn de enige delen die nog strak, bruikbaar en vergeven zijn.
Dashboardschakelaars gaan in mijn broekzak, warme-luchtslang gaat terug op 't schap, en de speakertjes achter (zgan nieuw) idem.
Als ik zin / tijd heb gaat de vrijwel nieuwe einddempert d'r onderuit, maar die heb ik gisteren net vakkundig vast gezet, dus zal wel niet meer los gaan ook.
Ruiten: allen met gegraveert kenteken,
Dus: een donor waar toch maar vrij weinig interessante delen aan zitten.
-
Hmm... allemaal productiejaar '88 gestempelde onderdelen :P
Is het dash nog heel netjes?
-
Heel, Netjes of Netjes Heel?
Hij doet 't nog prima, maar voor een restoratieproject zou ik m niet meer gebruiken; dat is wel duidelijk denk ik :)
Ehmz, en allemaal allemaal spaans afgestempelde onderdelen!
Ondertussen is ie kaal. Fred-Flintstone uitvoering :)
-
Misschien, als ik tijd heb, de bandjes nog wisselen voor ranziger exemplaren: deze zijn nog ruim voldoende/goed, maar ach: alsof ik niet al genoeg zooi heb :)
-hitit-
-
ruk de kope er af ( smeek smeek smeek )
-
ben nog op zoek naar een voorruit in mijne zit zeer veel steenslag
vind het niet erg dat er een kenteken in gegraveerd zit beter dat als sávonds niets zien door alle putten
dus als het nog rendabel is houd ik mij aanbevolen
-
ben nog op zoek naar een voorruit in mijne zit zeer veel steenslag
vind het niet erg dat er een kenteken in gegraveerd zit beter dat als sávonds niets zien door alle putten
dus als het nog rendabel is houd ik mij aanbevolen
kuch kan dit doen voor je (nieuwe ruit), op mijn werk als je wa+ minimaal bent verzekert kost dit max eigen risico of minder (ligt aan de verzekering )
-
alleen wa verzekerd dus helaas
neemt niet weg dat ik toch een andere ruit moet ivm veiligheid
wel raar komt er wel mee door de keuring
-
klopt enkelt een ster groter dan 2,5cm in diameter in zichtveld (lees a4 over dwars boven stuur) of een vertakte breuk is afkeur .
-
Jammer jammer; de kleur en het kenteken waren allebeide goed -boehoe-
-
Kop eraf gaat helaas niet lukken; heb er zelf ook aan gedacht, maar hij staat op m'n werk binnen, dus de boel moet (wil ik) vloeistofdicht blijven. Geen geknoei met benzine, olie of koelwater. Daarnaast zit de uitlaat heel erg vast gerot aan de kop/downpipe. Van het weekend geen tijd, en hij gaat maandag naar Veenstra in Wekerom: ik kan vragen of ik je nog langs mag sturen.. en 't eraf kan laten trekken.
-
Jammer jammer; de kleur en het kenteken waren allebeide goed -boehoe-
Maar ik heb wel geleerd te hakken. Blikopenert!