Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: christophe op do, 19 jun 2003, 11:50:42

Titel: webers
Bericht door: christophe op do, 19 jun 2003, 11:50:42
als ik webers op een polo motor (1.3) van 1985 zet hoeveel pk winst maak ik dan?

en wat verander ik beter nog om de webers ten volle te benutten?

dus hoe haal ik het max pk uit dit blok?
(met weners en andere kleine aanpassingen)

en wie heeft er nog webers liggen ?

en hoeveel vraag je er voor?

alvast bedankt voor de reacties



Titel: webers
Bericht door: patrick86c op do, 19 jun 2003, 14:55:42
met webers alleen niet veel.
je zou moeten denken aan scherpe nokker, kop bewerking enzo voorts.
serge kan je daar het beste antwoord opgeven.
Titel: webers
Bericht door: christophe op do, 19 jun 2003, 15:15:06
als er iemand antwoord neem als voorbeeld een 1100 cc HB
Titel: webers
Bericht door: Serge op do, 19 jun 2003, 15:44:12
op een 1.3 webers met 32 venturi 125 hoofd sproeier ,180 lucht,f16 meng buis.
kop volledig bewerken samen met inlaat spruitstuk,dubbele klepveren(evt grotere kleppen) en op een mechanische kop een minimaal een 286 nokker en op een hydraulische kop een 268 nokker .
grotere radiateur(1.3 diesel) .ahd of 8p bak.vw2 golf gti remmen voor .goede verlagingset en setje banden minimaal een 175 breed .
met alleen webers pak je een pk of 7 extra met volledige bewerking kun je een 100 pk uit een 1.3 pakken zonder het onderblok aan te pakken .
Titel: webers
Bericht door: christophe op do, 19 jun 2003, 17:25:52
en voor een 1.1?
uit 1982

alvast bedankt voor de reacties



Titel: webers
Bericht door: Serge op do, 19 jun 2003, 17:30:17
een 30er venturi de rest hetzelfde
Titel: webers
Bericht door: christophe op do, 19 jun 2003, 17:43:08
haal ik hier ook 100 pk uit?

en wat kost dit ongeveer?

(als ik de webers voor 100 euro kan krijgen)

motor alleen hé



Titel: webers
Bericht door: Koen op do, 19 jun 2003, 19:18:24
1 Euro per pk, das nie verkeerd! He, wacht even, het blok dat in de Audi moet komen heeft (volgens de verkoper....) 75 pk en koste inderdaad 75 Euro. Als ik nou nog eens 25 Euro investeer........
Titel: webers
Bericht door: Jaap op do, 19 jun 2003, 19:45:25
25 pleuro?

Dan zit je tank net vol :-)

Dussuh: die gozahr heeft je genept: voor 75 pleuro een 100 pk blok verkocht :-)

Ik denk dat de rekensom van Serge een stuk beter klopt:

Webers erop = 7 pk winst = 100 pleuro

das ehmz.. bijna 15 pleuro per pk..

Ik heb nog wel een Weber liggen (gedemonteerd),. een 32 TLA om precies te zijn: vlotterkamerdingetje is wel stuk, maar met gaffa kom je heel ver denk ik.. :-)

Loopt die 1.1 ineens helemaal niet meer :-)



Ochja: 1.1'tjes kunnen wel hard,.. moet je er een vlakke kop opzetten, met leuke carbjes, en omgeslepen nokkenas.  ik weet bij jupiter niet hoeveel pk's dat opleverde, maar t ging wel hard (helaas maar heel even)....

Ik zal eens rekenen: 60 pk standaard + een pleuro of 500,.. en het blokje haalde de 95 pk??
Titel: webers
Bericht door: Dennis op do, 19 jun 2003, 19:56:08
Wil je meer vermogen voor weinig geld, neem dan geen 1100 als basis...
Kun je beter een 75 PK GK-motor nemen, en daar een pierburg 2B2 carb op zetten, heb je een pk of 80..

Voor complete ombouw van een blok, met onderblok, bewerkte kop, nokkenas, webers, uitlaat enz, moet je al gauw een 1000 euro uittrekken.
Kan wel ff een rekensommetje voor je maken, het zijn niet eens nieuwe onderdelen.. :(

En 100 euro voor een setje webers met polo-inlaatspruitstuk moet je zeker nemen, das niet duur...  -cool-
Titel: webers
Bericht door: Serge op vr, 20 jun 2003, 00:15:41
uit een 1.1 zal een pk of 95 haalbaar zijn idd.
had dit toendertijd met su carbs een gk kop bewerkt ,verslepen nokkenas .een gefabriekte facher.koperen koppakking van 4 mm(om de compressie enigzins in toom te houden na 2 verbrande uitlaatkleppen)compressie was na berekening toen een 11,5 op 1 .carbs had ik toen voor 350 piek en de kop voor 250 (na revisie was ik alleen voor de onderdelen een 400 piek lichter aan de kop.
maar normaal is een 80 pk heel mooi uit een 1.1.

maar een 1.3 is een mooiere basis om van te werken (HH)
Titel: webers
Bericht door: Gert op vr, 20 jun 2003, 10:16:19
Krijg steeds meer de neiging om eens te kijken wat je uit een 900 cc kan halen .. volledig bewerkt en misschien wel met een turrebo
Koppel van 150 Nm en rond de 10000 toeren .. of houdt de Turbo dat niet vol ?
Titel: webers
Bericht door: Bas op za, 21 jun 2003, 18:56:46
christophe,

Heb je haast met die webers?

Ik ga halverwege juli m'n GK ombouwen op webers, en houdt dan nog een setje 40er DCOE's over. Ik moet even kijken wat het best loopt: de webers van een simca 1300 rally of toch die van Sorg? Prijs kan ik weinig over zeggen, moet eerst zien of ze goed lopen ??

Houdt idd ook rekening met een rekening boven de 100,-:
kop bewerken?, K&N's of Sorg-kast, spaghetti, elektr. benzinepomp, nokkenwelle en natuurlijk het inlaatspruitstuk (100,- per item :P ??)

Serge, wat is er spannend aan een AHD bak met een eindoverbrenging van 4??

Succes met zoeken op Ebay!
Titel: webers
Bericht door: christophe op za, 21 jun 2003, 19:51:31
nog een vraagje:

waar kan ik aan zo een spuitstuk voor de webers geraken?

alvast bedankt
Titel: webers
Bericht door: Paul op ma, 23 jun 2003, 00:57:35
Ook op www.ebay.de (ja Duitsland: veel meer aanbod voor dit soort tuning-onderdelen) zoek op 'ansaugbrücke polo' en je vindt wel wat bruikbaars. Heb laatst ongeveer €100 betaald (inclusief verzendkosten van €16). Succes.
Titel: webers
Bericht door: christophe op do, 26 jun 2003, 13:05:20
serge,

in verband met die kleppen:-hoe groot moeten die zijn?

in verband met het bewerken van de kop en spuitstuk:-wat moet er gebeuren?

en waar haal ik die dubbele veren?

alvast bedankt
Titel: webers
Bericht door: polo 3 op ma, 30 jun 2003, 17:09:47
ok,en als je t onderblok gaat bewerken waar moet ik dan aan denken? krukas van een diesel? ik ben nog steeds aan t twijfelen  of een g40 blok reviseren en verbouwen met een turbo...... of geen hi tech maar webers en t blok zo aanpassen dat ie ook met 11000 rpm voorbij kan janken :D
Titel: webers
Bericht door: Serge op di, 01 jul 2003, 09:36:43
kop bewerking houd in : poorten en klepkamers optimaliseren voor doorstroom .evt verbrabdingsruimte aanpassen ivm drukverdeling van exlposie van benzine/lucht.
bickel had ooit eens een 900cc met 130 pk  -cool-
maar houd wel rekening mee met een blok dat 11000 toeren draait dat dat eens in de 15000 km gereviseerd moet(!) worden bij normale straat kilometers .
Titel: webers
Bericht door: Rétrokroezer op di, 02 okt 2007, 22:39:53
uit een 1.1 zal een pk of 95 haalbaar zijn idd.
had dit toendertijd met su carbs een gk kop bewerkt ,verslepen nokkenas .een gefabriekte facher.koperen koppakking van 4 mm(om de compressie enigzins in toom te houden na 2 verbrande uitlaatkleppen)compressie was na berekening toen een 11,5 op 1 .carbs had ik toen voor 350 piek en de kop voor 250 (na revisie was ik alleen voor de onderdelen een 400 piek lichter aan de kop.
maar normaal is een 80 pk heel mooi uit een 1.1.

maar een 1.3 is een mooiere basis om van te werken (HH)

Wat voor SU-carbs zaten daar dan op ,op die gk kop als ik vragen mag?



Titel: webers
Bericht door: Serge op di, 02 okt 2007, 22:46:56
als jaap ff zijn rommelberg induikt in de garrage ,daar liggen de su carbs ,ze waren afkomstig van een volvo .schiet mij maar ff af welk typ ,dat weet ik zo niet meer.
Titel: webers
Bericht door: Rétrokroezer op di, 02 okt 2007, 22:53:03
Is ééns iets anders lijkt me.
Wss ook wel nog leuk.(zelf inlaatje gefabriceerd dan?)
Soms nog foto's van?



Titel: webers
Bericht door: Serge op di, 02 okt 2007, 22:59:03


hiero
Titel: webers
Bericht door: Jaap op wo, 03 okt 2007, 08:22:27
En het waren / zijn carbs afkomstig van een een of ander engels hok. Soort gelijke zaten ook op volvo's daar niet van.

(vandeweeknoginmijnhandengehad)
Titel: webers
Bericht door: Serge op wo, 03 okt 2007, 08:28:21
triumphffff oid olie lekkends zeker
Titel: webers
Bericht door: Rétrokroezer op wo, 03 okt 2007, 19:25:15
Ziet er goed uit! -thumbsup-
Zou het iets zijn om op een gk blok te schroeven?
Hadden sommige honda's ook niet dergelijke SU carburateurs?
(wil me anders ook wel eens gaan wagen)



Titel: webers
Bericht door: Serge op wo, 03 okt 2007, 19:43:57
kan op elk blok ,maar het is net hoe je de kruiden mixed voor de nassy hoe de smaak wordt
Titel: webers
Bericht door: martijn op wo, 03 okt 2007, 19:47:02
juist, met alleen een sloot Ketjap kom je er niet :D  withstupid
Titel: webers
Bericht door: Serge op wo, 03 okt 2007, 20:02:28
jups
Titel: webers
Bericht door: Rétrokroezer op wo, 03 okt 2007, 20:05:10
Naja, kopbewerking en eventueel nokkenas denk ik dan om te beginnen?
Zou zeggen zal even m'n cil kop bij jou binnen brengen Serge. Is wek nogal ver. :( (W-Vlaanderen)
Maar ging me eigenlijk om de SU carbs zelf.
Maar nu ik weet dat het kan... -thumbsup-



Titel: webers
Bericht door: Rétrokroezer op wo, 03 okt 2007, 22:33:23
Zouden dergelijke carburateurs als basis kunnen dienen,of zouden die al iets te groot uit vallen?


Van een Honda civic 1.4 16V



Titel: webers
Bericht door: Serge op do, 04 okt 2007, 04:01:29
die kunnen prima
Titel: Re: webers
Bericht door: Rétrokroezer op ma, 12 jul 2010, 20:19:09
Om niet NOG een nieuw topic hierover te beginnen, zet ik m'n vraag hier maar even bij.

Is het verplicht om een elektrische benzine pomp te monteren bij ombouw naar 2 'dubbele - webers'? Rij nu met een Knobloch-kit. Dat loopt prima met de méchanische pomp. Meen her en der op foto's wel al polo's gezien te hebben met mechanische pomp en webers, maar ik lees toch veel over ombouw naar élektrische pomp?

Om nu maar 1 vb te tonen;

(http://img688.imageshack.us/img688/9725/polodcnfvgsintakevwmoto.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/polodcnfvgsintakevwmoto.jpg/)

Titel: Re: webers
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 12 jul 2010, 20:29:34
Ik zie een mechanische pomp zitten... Ik zie echter niet of de mechanische is aangesloten, of dat er ergens anders ook nog een electrische verstopt zit? Misschien zou je Tom eens moeten vragen hoe hij het heeft gedaan (is een foto van zijn motorruim namelijk)? -dunno-
Titel: Re: webers
Bericht door: Serge op ma, 12 jul 2010, 21:15:15
electrisch heeft het voordeel dat als de vlotterkamers leeg zijn je niet eerst een minuut moet starten voor er gepruttel komt . en boven de 7000rpm vindt het mechanisch pompje het niet zo lekker meer ,dan gaat deze zweven
Titel: Re: webers
Bericht door: Rétrokroezer op ma, 12 jul 2010, 21:44:41
Ah, o.k.  Maar debiet & druk levert de mechanische pomp genoeg dan voor 2 dubbele carburators?
Boven de 7000tr/min komt mijn gk toch nooit uit.

Titel: Re: webers
Bericht door: Serge op di, 13 jul 2010, 07:16:20
jups levert afdoende (mengsel is mengsel en met 4 of 1 carb blijft dat gelijke toevoer )
Titel: Re: webers
Bericht door: Rétrokroezer op wo, 14 jul 2010, 06:20:52
O.k bedankt, Ik heb een setje zien liggen behoorlijk geprijsd.Dat zal dan wss wel proberen worden.
Ik verwacht niet meer vermogen dan met de 2B register er op, maar ik wil er me gewoon ook ééns aan wagen.  -thumbsup- De verkoper zegt dat ze reeds op een 1.3 zaten, maar dat moet ik natuurlijk wel nog zien.....


op een 1.3 webers met 32 venturi 125 hoofd sproeier ,180 lucht,f16 meng buis.

Ps; Dit blijf wss +- hetzelfde voor een GK met 280° nokkenas?
Titel: Re: webers
Bericht door: Serge op wo, 14 jul 2010, 22:29:35
ongeveer ,maar dan zou je zelfs een 135 hoofd kunnen nemen
Titel: Re: webers
Bericht door: Serge op wo, 14 jul 2010, 22:30:17
ow en bespreek wel alvast een afkick kliniek ,multicarbs werkt verslavend  :)