Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: youpie123 op za, 12 mrt 2011, 18:14:44
-
Hallo,
Alweer een tijdje geleden dat ik hier schreef. We hebben ondertussen een 2de Polo erbij, een 1993 1,3 met AAV motor. Tot nu toe hebben we er nog weinig plezier van gehad en nu ligt de koppakking er ook nog uit.
Het vreemde is dat ik in het luchtfilter ook een hoop "mayonaise" vond, zie https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#
Is dit normaal of is er meer aan de hand?
-
Dat is 'normaal' :)
Komt via de carterontluchting de filterbak in. Zo te zien goed veel kvs bij de olie
-
sjees, das wel flink mayo -gert-
-
Frietjes erbij? :)
-
OK, gewone friet met dubbel mayonaise dus -thanks- Dan ga ik maar eens aan het -klus- en eens goed lezen hier :)
Moet ik nog ergens merktekens aanbrengen bij het demonteren van de kop? Hwt is voor mij de eerste keer dat ik dit ga doen. Een paar jaar geleden wel onder begeleiding bij een diesel VW bus gedaan maar nu sta ik er alleen voor -dunno-
-
Driem kun je op merktekens zetten die er al zijn. Zie vraagbaak of forum.
-
een beetje oftopic,woon je echt in luxemburg?
-
Ja, echt. Ben overigens wel Nederlander hoor -thumbsup-
-
dan kunnen we dus niet ffkes komen helpen, beetje ver reizen (althans, voor mij valt t wel mee)
-
Ver is relatief natuurlijk -sturen- Van bijvoorbeeld Roermond naar ons is 181 KM
Maar, ik zal morgen eerst de kop eens lichten en kijken of die nog bruikbaar is. Tenslotte is hij goed warm geweest. Ik zal nog meer foto's plaatsen dan. Ook heb ik nog geen onderdelen (koppakking enzo) in huis. Ik heb er ook niet echt haast mee. Het wordt weer zomer en dan zijn we meestal met deze onderweg
(https://lh4.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TT77BtDfRDI/AAAAAAAABUY/3ersDHaEMzw/s640/P8180057.JPG)
-
Jij had toch familie (moeder?) in Bavel of Galder? Kan me herinneren daar ooit wat onderdeeltjes naartoe te hebben gebracht?
-
Klopt Geert, een polo-interieur was dat voor in de Steilhek -thumbsup-
Vandaag wordt het helaas niets met uitbouwen van de cylinderkop. Het regent weer eens -dunno-
-
tentje bouwen :)
-
tentje bouwen :)
Is een mogelijkheid ja :) Maar goed, ik heb nu al beloofd een kast en een wasmachine te verhuizen dus het wordt toch echt morgen ofzo -naughty-
-
Ach, jij hebt dan wat regen, maar wel een stuk prettigere brandstofprijzen... :D
-
Na regen komt zonneschijn, nou ja het is droog -naughty-
Koppie ligt er af, pakking is echt kapot ja
Nou olie en water aflaten en de boel maar grondig schoonmaken.
Hoort hier geen plastic dop op te zitten? Kijkgat voor nulpunt?
(https://lh6.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TX4dJb6C0-I/AAAAAAAAB24/y5ri1B_09Y8/s640/PA100004.JPG)
Overige foto's staan weer op https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#
-
volgens mij is t wel een kijkgat, maar die moet wel dichtzitten met een dop. Komt in het koppelingshuis uit.
Flink wat koelwater in die cilinders ook. Zijn ze ook gelijk weer wat schoner, maar, die was goed stuk!
-
Kijkgat voor nulpunt?
:)
Daar hoort inderdaad een plastic afdekdop in, het is trouwens een 'inspectieluik' voor de koppelingsplaat.
-
En wederom bedankt :) Bij gebrek aan een passende dop denk ik dat een kurk ook wel zal helpen. Morgen (vandaag ondertussen) even passen. De kop en het onderblok heb ik ondertussen ook ontdaan van de vastgekoekte pakkingresten.
Voor het opnieuw monteren had ik nog heel veel vragen maar ik vond een heel mooie handleiding op het net http://members.chello.nl/j.heynen2/ die geloof ik al mijn vragen wel heeft beantwoord. Op het luchtfilter na lijkt het erg veel op een polo moter :)
-
das idd wel een goeie howto. Hou wel de waardes van een polo aan uit een vraagbaak (afgezien van de 60nm van nokkenaslagerkappen, die moeten met 6nm namelijk)
Heb m gelijk opgeslagen in me favorieten
Nu je toch bezig bent: vervang waterpomp en driem ook even mee, je bent nu toch bezig. En die 2 moet je samen vervangen. Kop eraf kun je er iets makkelijker bij.
-
(afgezien van de 60nm van nokkenaslagerkappen, die moeten met 6nm namelijk)
Die had ik hier op het forum al gelezen ja -thumbsup- De riem is vrij nieuw dus die blijft er nog effe op. De waterpomp zal ik morgen even nakijken. Als dit wagentje weer rijdt gaat hij in de verkoop. We hebben er nog niet veel plezier aan gehad helaas -boehoe-
-
Nou luitjes, ik ben er nog niet mee gestopt hoor -nana- Nog steeds aan de -klus- :)
Het koppakkingsset is aangekomen, schoonmaken schoonmaken en langzaam weer beginnen met de montage.
Ik heb net de thermostaat getest in een pannetje water en ondanks dat er 84 graden op staat gaat hij pas bij ongeveer 90 graden open. Mijn vraagje is natuurlijk wat normaal is bij een AAV motor...... vervangen of is die temperatuur normaal?
(https://lh4.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYTk2DYLyJI/AAAAAAAAB5k/GAedW4XXrW0/s640/PA150010.JPG)
Enne..... had ik eindelijk een passende kurk gevonden voor het kijkgat vind ik het originele dopje terug uitlachen2 uitlachen2
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYTkrtQ6bAI/AAAAAAAAB48/0S_qTSL-cLY/s640/PA150001.JPG)
Verder hoop ik de flans nog goed waterdicht aan te kunnen sluiten. Daar is al aardig geknutseld geweest -boehoe-
(https://lh3.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYTkudjpmSI/AAAAAAAAB5I/t3juWFPZxj4/s640/PA150004.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYTkxlzxiOI/AAAAAAAAB5Q/T9pF_dEj3uo/s640/PA150006.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYTkyrAK6zI/AAAAAAAAB5U/Ml_zUmGmWr4/s640/PA150007.JPG)
-
De plek waar je thermometer de bodem van het pannetje raakt is de plek waar de vlam ook je pannetje raakt.
Daar zou zo je 5 graden verschil in kunnen zitten.
-
O ja Luc, wat dom van me -boehoe- Normaal hang je de thermostaat ook in het water. Beetje stom dat ik dat ben vergeten -naughty- Maar dat betekent dat hij nog later opent dan 90 graden?
Ik denk dat ik de test beter even opnieuw kan doen met een voller pannetje, een hangende thermostaat en de termometer ook van de bodem van het pannetje weg. Mocht iemand de juiste openingstemperatuur weten, ik hou me aanbevolen -notworthy- Ik heb helaas niet het juiste boek voor de AAV -boehoe-
-
Thermostaat erin leggen is wel ok, leg je thermometer er maar op.
Ik persoonlijk vind vijf/zes graden verschil niet zo heel spannend.
-
temperatuur staat op de thermostaat
-
Waarom mekkeren/twijfelen over een paar eurootjes? -dunno-
-
Omdat morgen de winkels dicht zijn -dunno-
-
temperatuur staat op de thermostaat
Klopt, daar staat 84 graden maar is geen VW
Waarom mekkeren/twijfelen over een paar eurootjes?
Als iets niet kapot is vervang ik het niet
Omdat morgen de winkels dicht zijn
Ebay niet maar het duurt idd weer een aantal dagen langer dan -boehoe-
-
Nou, vandaag gewerkt aan de wederopbouw. De cilinderkop er op gezet met behulp van twee afgezaagde cilinderkopschroeven zodat de pakking niet kan verschuiven. Briefje erbij met de aanhaalmomenten en de volgorde van vastdraaien.
(https://lh3.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYeLIgkJL9I/AAAAAAAAB7s/_xLXaNFH7TM/s640/PA170014.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYeK_2oJ-1I/AAAAAAAAB7Q/0I3J27tutxA/s640/PA170007.JPG)
Een flinke verlenging erbij voor de 2 x 90 graden nadraaien
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYeLE-Wq3vI/AAAAAAAAB7g/37NTBoli89c/s640/PA170011.JPG)
Nog net voor het eten kunnen starten. Ai dat klinkt nog niet zoals het hoort. Waarschijnlijk de bougiekabels niet goed terug aangesloten.
Filmpje van hoe hij nu klinkt: https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#5586587643845958722
Ik hoop dat het de bougiekabels zijn -dunno- -dunno- -dunno-
-
Ben bang dat niet aan de bougiekabels ligt.
Bougies zelf wel goed erin?
-
Ja, de bougies zitten er goed in, maar de bougiekabels te los zou ook kunnen misschien. Hij lekt niet meer, slaat netjes aan dus het moet iets stoms zijn natuurlijk. Ik kijk het morgen even na. Bedankt -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
-
hoe staat je distributie ?
-
Die staat voor zover ik kan zien goed. Merkteken onder op de juiste stand en het bovenste wiel ook, toen de riem teruggezet en gespannen, een slag rond gedraaid en het stond nog goed. Ontsteking terug, bougiekabels aangesloten ...... denk dat daar de fout zit -gert-
-
Vandaag toch maar weer eens de distributie nagekeken en die staat wel goed. Alle bougies nog eens schoongemaakt en de kabels zitten goed. Wel een paar beginnersfoutjes gevonden :( :( :(
- De ontsteking zat op zijn kop dus die maar even omgedraaid
- Een vacuumslangetje vergeten aan te sluiten onder aan het luchtfilter
Hij loopt nu een stuk beter, begrijpelijk :) maar het is nog niet zoals het hoort. Hij valt vaak uit en knalt nogal als je gas geeft. Ik heb er tot nu toch niet mee gereden, durf het nog niet zo goed aan.
Hier nog een filmpje: https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#5586942953919768258
Ik hoop dat iemand kan zeggen wat hier fout zit, knallen en ploffen daar kan ik niet veel mee -dunno- -dunno- -dunno-
-
Ik hoor iets joelen, driem niet te strak gezet, of de waterpomp is aant janken?
Ontsteking in het midden van het stelbereik zetten, vervolgens boutjes iets los draaien en rustig met de klok mee tikjes geven tot je m mooi vind lopen. Vervolgens naar de garage en met stroboscoop af laten stellen.
-
Het zou best kunnen dat ik daar een denkfout maak.
De distributie staat zoals hier afgebeeld:
(http://members.chello.nl/j.heynen2/foto/SNAG-053.jpg)
De nokkenas staat dan in een positie (overigens niet deze positie) dat de rotor er maar op 1 manier in kan.
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TX4dIMSe6LI/AAAAAAAAB20/Nds_t0y5o2A/s640/PA100003.JPG)
Vervolgens heb ik de ontsteking al een heel eind verdraaid tot deze positie en beter krijg ik hem niet -dunno- -dunno- -dunno-
(https://lh3.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYjbi0a__2I/AAAAAAAAB9s/a1ZPxub4dRM/s640/PA180001.JPG)
Ik begrijp er nu niets meer van -boehoe-
Het zou kunnen dat de distributieriem iets te strak staat, voorheen joelde hij niet zo inderdaad.
-
ontsteking even een foto maken van dezelfde kant als je de foto ervoor hebt gemaakt. Zo kun je het stelbereik niet zien.
Rotor kan er sowieso maar op 1 manier op, Maar kan binnen in je ontsteking wel draaien he.
-
Heb je de krukaspoullie wel goed staan? Op het plaatje staat het niet helemaal duidelijk.
Zo hoort deze te staan:
-
als ik het zo mag horen , staat de dis op tijd en je ontsteking aardig in de buurt , maar klinkt het alsof je een lekkende inlaat klep hebt ..
ikkijk eigenlijk nooit meer naar merktekens ,maar zet alles op tijd door bij 4 cylinders de 1e cylinder in bdp te zetten (opvoelen )
dan de nokkenas er in en de nokken van cylinder 4 omlaag en cylinder 1 omhoog . de kappen aandraaien en dan de tuimelaars van cylinder 4 op gelijke hoogte .
riem er omheen en zo strak mogelijk om het langste eind dan de waterpomp opspannen met de riem op het langste eind tussen duim en wijsvinger nog een kwart slag kunnen draaien (is eigenlijk te slap ,maar beter voor de pomp )je voelt een dood punt bij het verdraaien dat is het punt waar je moet stoppen .
ontsteking zet je er dan op . op het smalle rand van je verdeler huis staat een kerfje hier zet je de rotorrecht over met de messing strip .(hier begint dan cylinder 1 en leg je alles tegen de klok 1 3 4 2 )
kan niet missen .
zo te horen heb je toch een foutje gemaakt ,dus terug naar de basis en dat eerst 100% goed doen ,maar ik denk toch aan een inlaatklep die krom gedrukt hebt of al was , compressie test kan dit zowieso uitwijzen . of je trekt rustig 1 vor 1 de bougie kabels , veranderd de kotorloop ernstig ,was het niet die cylinder , verandert de motorloop een beetje tot niets ,bingo .
-
ontsteking even een foto maken van dezelfde kant als je de foto ervoor hebt gemaakt. Zo kun je het stelbereik niet zien.
Rotor kan er sowieso maar op 1 manier op, Maar kan binnen in je ontsteking wel draaien he.
Ik heb nog een paar foto's gemaakt, ik hoop dat je het zo bedoelde:
(https://lh3.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYjbi0a__2I/AAAAAAAAB-A/lyvsziWaRw0/s640/PA180001.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYjg7EXhb8I/AAAAAAAAB-I/XTvo_h2OjXQ/s640/PA180002.JPG)
Bedoel je dat je deze kan draaien?
(https://lh3.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYjg8Th5TbI/AAAAAAAAB-Q/EbnhBt1O7sw/s640/PA180003.JPG)
-
en nu dat plastic kapje nog weg ,kun je het kerfje zien
-
Heb je de krukaspoullie wel goed staan? Op het plaatje staat het niet helemaal duidelijk.
Zo hoort deze te staan:
Dan staat de distibutie inderdaad een tandje verkeerd want ik heb hem netjes in het midden staan. Tsjee, goed dat ik die foto er effe ingegooid heb. Daar was ik nooit achter gekomen. Morgen dus maar even veranderen en hopen......
-
als ik het zo mag horen , staat de dis op tijd en je ontsteking aardig in de buurt , maar klinkt het alsof je een lekkende inlaat klep hebt ..
Wouw, ik hoop het niet. Dan is al dit werk voor niets geweest. Ik moet zeggen dat hij nog aardig rookt maar dacht eigenlijk dat het met rest vervuiling te maken had.
-
een uitlaat vol met zut heb je niet in 3 minuten stationair loop schoon hoor :)
-
rotor is het deel dat draait door de nokkenas Als je de ontsteking los in je handen hebt, kun je die dus gewoon draaien. Je ontsteking staat veel te laat trouwens. Moet ongeveer in het midden van het stelbereik staan.
-
hij staat te vroeg rutger zoals hij nu op de kop zit , te laat is klappen uit de pijp en te vroeg is klappen uit de bek(oftewel richtin inlaat draaien is te vroeg en richting uitlaat spruitstuk is te laat .
sss rutger dat je dit nog moet leren welke kant op je motor draait :)
-
ik was ff mis. Hij staat iig niet goed: feit!
-
Ha, nee ik bedoelde eigenlijk resten van deze troep :)
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TXuGIA21vMI/AAAAAAAAB1g/-1mEJh-obUE/s640/PA080010.JPG)
Nee, hij staat niet goed, dat is een feit -boehoe-
Ik probeer nog wat info over de ontsteking te vinden (voor dummies en andere onervaren sleutelaars -naughty-) via Google en zet dan morgen eerst de distributie zoals het wel moet. (Bedankt Bas -thumbsup-) Dan moet het met de ontsteking ook wel gaan lukken.
Allemaal alvast bedankt voor het meedenken -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
-
ontsteking is makkelijk, int midden vant stelbereik zetten. als ie dan redelijk loopt gewoon naar een garage rijden en met strobo laten afstellen ;)
-
kan nog simpeler , stelboutjes dermate lossen dat ie net met de hand te draaien is , dan gas geven . ontsteking zo verdraaien dat de motor het lekkerste oppakt tijdens gas geven . als je dit goed doet zit je er vaak maar een graad naast (en dat is goed zat voor een standaard blok )
-
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TXuGIA21vMI/AAAAAAAAB1g/-1mEJh-obUE/s640/PA080010.JPG)
Zo.. daar zit flink wat water bij! Als die motor warm wordt,.. gaat t carter flink dampen! Oliewissel een optie?
-
Hallo Jaap,
Ja natuurlijk. Dit was een foto van voor de wisseling van de koppakking. Alles is gereinigd en er zit een "tussenolie" en een "tussenkoelvloeistof" in. Die gaan er ook weer uit als het laatste vuil is verdwenen en dan komt de nieuwe olie en nieuwe koelvloeistof er in. -thumbsup-
-
en je dis timing klopte ook toen je hem los haalde ?
-
en je dis timing klopte ook toen je hem los haalde ?
Geen idee -dunno- Vandaag de distributie veranderd zoals door Bas aangegeven. Toen deed hij het even beter maar de distributie staat nu weer als voorheen. Beetje eigenwijs ding dus -boehoe- Ik ga hem nu weer een keer verzetten dus en hoop dat hij dan wel op zijn plaats blijft :)
-
dat lijkt me niet slim --> ga eerst maar zoeken hoe je distributietiming uberhaupt kan verschuiven. Hopen = niet genoeg
-
Hopen = niet genoeg
Nee, maar ja. Ik heb nu alles staan zoals op deze foto's. De motor is 1 slag doorgedraaid. Beter krijg ik hem niet. Zou toch moeten kunnen zo?
(https://lh3.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYoe_EQgA7I/AAAAAAAAB-8/YwbDUW8SjM4/s640/PA190001.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYofAYa4MBI/AAAAAAAAB_A/1Rzj6rfr1S0/s640/PA190002.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYofBVC1zxI/AAAAAAAAB_E/Gm8w6VQuuDU/s640/PA190003.JPG)
-
staat volgens mij zo goed die driem, de ontsteking staat zo ook beter.
Hoe oud is die rotor? Zie er wat slijtsporen op.
-
Geen idee hoe oud die rotor is. Ik heb deze Polo pas sinds eind vorig jaar en hij zou goed onderhouden moeten zijn :)
Ik ga hem zo even starten en kijken of hij nu beter wil lopen en of de timing netjes blijft. Verloopt hij weer dan zit er niets anders op dan een nieuwe riem er op te zetten lijkt me.
Ik zal weer een filmpje maken, tot laterzzzz -notworthy-
-
hopelijk leverd het geen motorschade op... want als ie verspringt, das niet gezond...
-
Nou, ik heb weer gestart, ploffen blijft hij en niet netjes stationair. De distributie zit nu goed gelukkig maar ik krijg hem niet netjes gesteld. De filmpjes zijn nog aan het uploaden, dat gaat een beetje traag -naughty-
Misschien moet ik toch maar eens gaan denken aan andere fouten? -dunno- -dunno- -dunno-
-
dis riem is goed ontsteking ook ,nu ga je doen wat ik eerder gezegd heb .anders blijf je kloten . en hopen doe je op de plee .net zoiets als geloven dat doe je enkelt als je het niet zeker weet .
-
zo te horen heb je toch een foutje gemaakt ,dus terug naar de basis en dat eerst 100% goed doen ,maar ik denk toch aan een inlaatklep die krom gedrukt hebt of al was , compressie test kan dit zowieso uitwijzen . of je trekt rustig 1 vor 1 de bougie kabels , veranderd de kotorloop ernstig ,was het niet die cylinder , verandert de motorloop een beetje tot niets ,bingo .
Dit bedoel je neem ik aan Serge?
Hier zijn de 2 filmpjes:
https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#5587332573028889906
https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#5587333420542056018
-
Nou kloten blijft het zeker. Ik kom er net achter dat het teken op de krukas geen donder voorstelt. De krukas maakt ten opzicht van de nokkenas 2 omwentelingen waar de nokkenas er maar 1 maakt. Tsja, als je dat niet weet loop je aardig te pielen dus -boehoe- -boehoe- -boehoe-
Nou vanavond in ieder geval nog even gekeken op lekstroom op de kabels, dat gaat dus beter als het donker is en als je die met een plantenspuit een beetje vochtig maakt. Geen bliksem gezien dus gelukkig kan ik dat uitsluiten. De bougies had ik er al een keer uit gehad en die vonkten allemaal. Nooit meer met een vieze doek maar met een geisoleerde tang dus. Dan hou je ook nog een paar haren op je kop :)
Straks dat kleppendeksel er maar af en dan het echte beginpunt maar eens vinden dus -klus- -thumbsup- -thumbsup-
Ook een nitwit leert iedere dag weer -naughty- -naughty- -naughty-
-
In dit (https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#5587332573028889906) fillumpje loopt het torrentje in ieder geval NIET op alle cilinders, er is er zo te horen zowiezo ééntje niet thuis...
-
jup de kopmag weer los en een klepj vervangen,maar eerst uitzoeken welke cylinder -klus-
-
Ja, cilinder 2 en cilinder 3 werken niet mee -boehoe- -boehoe- -boehoe-
Wat het distributieverhaal betreft, klopt ook e.e.a. niet. Ik heb dat gat (koppelingsplaat?) nog eens opengemaakt en hem daarmee op BDP gezet. Dan kloppen de markeringen op krukas en nokkenas ineens niet meer. Ik blijf voor raadsels staan met dat ding -dunno-
(https://lh4.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYuqki3WjlI/AAAAAAAACAY/HPFRr90nufY/s640/PA200001.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYuqlXa_ljI/AAAAAAAACAc/NCJkqYaafDE/s640/PA200002.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/_AF-bxRamfgM/TYuqmYcMOJI/AAAAAAAACAg/P1j0S9XEdSE/s640/PA200003.JPG)
Bij het loshalen van de kabel bij bougie 2 en 3 dus geen verschil in de loop. Ik heb nog wel eerst de distributie aangepast aan de nieuwe situatie en de ontsteking netjes kunnen afstellen met de stroboscoop. Knallen bleef dus.
Er is dus meer aan de hand, gelukkig heet het topic ook zo :)
Nu effe zendepause, ik heb alles weer gemonteerd en de motorklep dichtgegooid....... even bezinnen voor ik verderga -thanks- -thanks- -thanks-
-
Gevalletje motortakel en 2x heisen? -dunno- (lees: blokje vervangen)
-
en als je kabel 2 en 3 omwisselt (voordat je alles los schroeft )
-
@ Geert: Zou kunnen maar een goede cilinderkop met goede kleppen zou al genoeg zijn denk ik? -dunno-
@ Serge: Jep, die raad kreeg ik ook. Helaas, ik had de kabels goed -boehoe-
-
idd of 2 kleppen vervangen in de kop
-
Ja Serge, sterke diagnose van jou. je roept het al langer -thumbsup- Ik ga nu dus even bij mezelf en Ebay ten rade. Ander koppie erop of kleppen vernieuwen.
Morgen eerst maar eens een lekkere douche en dan een weekendje weg met die witte bus -naughty- effe van het zonnetje genieten zonder motorolie -thumbsup-
-
gelijk heb je -thumbsup-
-
Dank je, jij ook prettig weekend -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
-off- En woon je echt in Zweden?
-
nope ,maar mag er wel een sterke binding mee hebben
-
-thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
-
Beetje lang geleden -dunno- -dunno- -dunno-
Afgelopen weekend heeft een vriend er naar gekeken. Er bleken toch bougiekabels omgedraaid te zijn en de Polo loopt nu weer -naughty-
Ik vond het wel terecht dit nog even mee te delen na al jullie hulp waarvoor ik nog steeds erg dankbaar ben. -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-