Auteur Topic: Koppakking of meer?  (gelezen 7764 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #30 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 19:22:55 »
Ben bang dat niet aan de bougiekabels ligt.
Bougies zelf wel goed erin?

Offline youpie123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
  • Joep Jaeger
    • VW Transporter T3 Website
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #31 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 19:30:20 »
Ja, de bougies zitten er goed in, maar de bougiekabels te los zou ook kunnen misschien. Hij lekt niet meer, slaat netjes aan dus het moet iets stoms zijn natuurlijk. Ik kijk het morgen even na. Bedankt -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
Groeten, Joep
______________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - Onze camper
VW Polo HZ Steilheck 1.0 ltr Benzine 1989 - het winterpolootje
VW Polo AAZ Coupé 1,3 ltr Benzine 1993 - het zorgenkindje

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #32 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 19:32:24 »
hoe staat je distributie ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline youpie123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
  • Joep Jaeger
    • VW Transporter T3 Website
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #33 Gepost op: ma, 21 mrt 2011, 19:35:02 »
Die staat voor zover ik kan zien goed. Merkteken onder op de juiste stand en het bovenste wiel ook, toen de riem teruggezet en gespannen, een slag rond gedraaid en het stond nog goed. Ontsteking terug, bougiekabels aangesloten ...... denk dat daar de fout zit  -gert-
Groeten, Joep
______________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - Onze camper
VW Polo HZ Steilheck 1.0 ltr Benzine 1989 - het winterpolootje
VW Polo AAZ Coupé 1,3 ltr Benzine 1993 - het zorgenkindje

Offline youpie123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
  • Joep Jaeger
    • VW Transporter T3 Website
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #34 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 17:42:03 »
Vandaag toch maar weer eens de distributie nagekeken en die staat wel goed. Alle bougies nog eens schoongemaakt en de kabels zitten goed. Wel een paar beginnersfoutjes gevonden  :( :( :(

- De ontsteking zat op zijn kop dus die maar even omgedraaid
- Een vacuumslangetje vergeten aan te sluiten onder aan het luchtfilter

Hij loopt nu een stuk beter, begrijpelijk  :) maar het is nog niet zoals het hoort. Hij valt vaak uit en knalt nogal als je gas geeft. Ik heb er tot nu toch niet mee gereden, durf het nog niet zo goed aan.

Hier nog een filmpje: https://picasaweb.google.com/118116391656740109620/PoloKapot#5586942953919768258

Ik hoop dat iemand kan zeggen wat hier fout zit, knallen en ploffen daar kan ik niet veel mee  -dunno- -dunno- -dunno-

Groeten, Joep
______________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - Onze camper
VW Polo HZ Steilheck 1.0 ltr Benzine 1989 - het winterpolootje
VW Polo AAZ Coupé 1,3 ltr Benzine 1993 - het zorgenkindje

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #35 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 17:45:09 »
Ik hoor iets joelen, driem niet te strak gezet, of de waterpomp is aant janken?
Ontsteking in het midden van het stelbereik zetten, vervolgens boutjes iets los draaien en rustig met de klok mee tikjes geven tot je m mooi vind lopen. Vervolgens naar de garage en met stroboscoop af laten stellen.

Offline youpie123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
  • Joep Jaeger
    • VW Transporter T3 Website
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #36 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 18:33:02 »
Het zou best kunnen dat ik daar een denkfout maak.

De distributie staat zoals hier afgebeeld:



De nokkenas staat dan in een positie (overigens niet deze positie) dat de rotor er maar op 1 manier in kan.



Vervolgens heb ik de ontsteking al een heel eind verdraaid tot deze positie en beter krijg ik hem niet  -dunno- -dunno- -dunno-



Ik begrijp er nu niets meer van  -boehoe-

Het zou kunnen dat de distributieriem iets te strak staat, voorheen joelde hij niet zo inderdaad.









Groeten, Joep
______________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - Onze camper
VW Polo HZ Steilheck 1.0 ltr Benzine 1989 - het winterpolootje
VW Polo AAZ Coupé 1,3 ltr Benzine 1993 - het zorgenkindje

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #37 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 18:37:58 »
ontsteking even een foto maken van dezelfde kant als je de foto ervoor hebt gemaakt. Zo kun je het stelbereik niet zien.
Rotor kan er sowieso maar op 1 manier op, Maar kan binnen in je ontsteking wel draaien he.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #38 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 18:43:10 »
Heb je de krukaspoullie wel goed staan? Op het plaatje staat het niet helemaal duidelijk.
Zo hoort deze te staan:

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #39 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 18:48:28 »
als ik het zo mag horen , staat de dis op tijd en je ontsteking aardig in de buurt , maar klinkt het alsof je een lekkende inlaat klep hebt ..

ikkijk eigenlijk nooit meer naar merktekens ,maar zet alles op tijd door bij 4 cylinders de 1e cylinder in bdp te zetten (opvoelen )

dan de nokkenas er in en de nokken van cylinder 4 omlaag en cylinder 1 omhoog . de kappen aandraaien en dan de tuimelaars van cylinder 4 op gelijke hoogte .
 
 riem er omheen en zo strak mogelijk om het langste eind  dan de waterpomp opspannen met de riem op het langste eind tussen duim en wijsvinger nog een kwart slag kunnen draaien (is eigenlijk te slap ,maar beter voor de pomp )je voelt een dood punt bij het verdraaien dat is het punt waar je moet stoppen .

ontsteking zet je er dan op . op het smalle rand van je verdeler huis staat een kerfje hier zet je de rotorrecht over met de messing strip .(hier begint dan cylinder 1 en leg je alles tegen de klok 1 3 4 2 )

kan niet missen .

 zo te horen heb je toch een foutje gemaakt ,dus terug naar de basis en dat eerst 100% goed doen ,maar ik denk toch aan een inlaatklep die krom gedrukt hebt of al was , compressie test kan dit zowieso uitwijzen . of je trekt rustig 1 vor 1 de bougie kabels , veranderd de kotorloop ernstig ,was het niet die cylinder , verandert de motorloop een beetje tot niets ,bingo .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline youpie123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
  • Joep Jaeger
    • VW Transporter T3 Website
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #40 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 18:52:40 »
ontsteking even een foto maken van dezelfde kant als je de foto ervoor hebt gemaakt. Zo kun je het stelbereik niet zien.
Rotor kan er sowieso maar op 1 manier op, Maar kan binnen in je ontsteking wel draaien he.

Ik heb nog een paar foto's gemaakt, ik hoop dat je het zo bedoelde:




Bedoel je dat je deze kan draaien?


Groeten, Joep
______________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - Onze camper
VW Polo HZ Steilheck 1.0 ltr Benzine 1989 - het winterpolootje
VW Polo AAZ Coupé 1,3 ltr Benzine 1993 - het zorgenkindje

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #41 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 18:56:31 »
en nu dat plastic kapje nog weg ,kun je het kerfje zien
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline youpie123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
  • Joep Jaeger
    • VW Transporter T3 Website
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #42 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 18:57:53 »
Heb je de krukaspoullie wel goed staan? Op het plaatje staat het niet helemaal duidelijk.
Zo hoort deze te staan:

Dan staat de distibutie inderdaad een tandje verkeerd want ik heb hem netjes in het midden staan. Tsjee, goed dat ik die foto er effe ingegooid heb. Daar was ik nooit achter gekomen. Morgen dus maar even veranderen en hopen......

Groeten, Joep
______________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - Onze camper
VW Polo HZ Steilheck 1.0 ltr Benzine 1989 - het winterpolootje
VW Polo AAZ Coupé 1,3 ltr Benzine 1993 - het zorgenkindje

Offline youpie123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 59
  • Geslacht: Man
  • Joep Jaeger
    • VW Transporter T3 Website
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #43 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 19:01:01 »
als ik het zo mag horen , staat de dis op tijd en je ontsteking aardig in de buurt , maar klinkt het alsof je een lekkende inlaat klep hebt ..

Wouw, ik hoop het niet. Dan is al dit werk voor niets geweest. Ik moet zeggen dat hij nog aardig rookt maar dacht eigenlijk dat het met rest vervuiling te maken had.
Groeten, Joep
______________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - Onze camper
VW Polo HZ Steilheck 1.0 ltr Benzine 1989 - het winterpolootje
VW Polo AAZ Coupé 1,3 ltr Benzine 1993 - het zorgenkindje

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppakking of meer?
« Reactie #44 Gepost op: di, 22 mrt 2011, 19:26:10 »
een uitlaat vol met zut heb je niet in 3 minuten stationair loop schoon hoor  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .