Auteur Topic: Benzine -> Diesel  (gelezen 6142 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #30 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 14:47:34 »
heb je ook die terra zien staan op marktplaats?

http://link.marktplaats.nl/481345825
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline ThapOlO

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #31 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 15:14:33 »
Aan een Terra donor heb je dus niks als je van benzine naar diesel wilt... immers geen aandrijfassen en geen motorsteun

Jammers, terra donors zijn goedkoper dan polo donors cq makkelijker te vinden...
Gr, Evert M

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #32 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 15:20:34 »
aan het blok heb je wel wat. Maar dan ook echt alleen aan het blok. en aanbouwdelen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #33 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 19:18:37 »
Nee, Nee, Misschien

Qua tank: geloof dat de tankhals wat anders is qua vorm, maar helemaal zeker ben ik d'r niet van: Ik heb in iedergeval diverse tankjes gewisseld, maar dat waren meestal 36 liter tanks.

Qua grootte zou het niet uit moeten maken in iedergeval ( dat ie 43 liter groot is, dat extra stuk, dat past net zo goed in een Polo 1 als een Polo 2).

maar waarom de tank wisselen? De vlotter in de tank frotten, klaar! ( Been there, done that ).

Jammer, jammer...

De Polo 1 betreft een volledig kale kas = geen tank -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #34 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 19:31:27 »
maar kunnen dus met diesel delen omgebouwd worden naar bijv. G40?
Idee -naughty-

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline sebastiaan-vw

  • Non-Register lid
  • Berichten: 335
  • Geslacht: Man
  • s van soest
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #35 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 21:48:48 »
aan het blok heb je wel wat. Maar dan ook echt alleen aan het blok. en aanbouwdelen.
heb nog wel een 1w motor ligen alleen zit geen pomp meer op en drinkt meer olie als diesel dus moet ff uit mekaar

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #36 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 19:21:23 »
Vandaag begonnen met de afbraak van de 2F, en al 2 dingen duidelijk: tank gaat niet passen (te breed, linksachter komt er staal tegen staal) en radiateur gaat ook niet passen (ook te breed en de slangaansluitingen komen verkeerd uit). Van dat laatste baal ik het meest, want nou kan ik de slangen wss ook niet 1 op 1 gebruiken. Typ86-tank heb ik nog wel liggen en een passende radiateur ook nog wel (hopen op voldoende koelvermogen?).
In ieder geval zijn blok en bak eruit (geen Sjon-shot want camera vergeten), is de radiateur eruit, tank er onderuit en achteras los (op remslangen na).
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #37 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 20:16:41 »
Gek, dat die tank niet past, links achter.  -foto-

Dat het met de uitlaat niet goed komt, dat snap ik nog, maar kale kas?

Radiateur: Een Diesel wordt niet per definitie warmer, maar toerental is wel lager, en vermogen ook. En snelheid..  Ergo: Zolang je voldoende snelheid houdt, gaat t wel goed. maar de berg op tokkelen (volvermogen, weinig koeling) gaat t waarschijnlijk sneller fout.

waarschijnlijk ga je ruimte problemen krijgen met het bochtje vanaf de termostaat: Dat bochtje is bij de Polo 1 vrijwel haaks. bij de Polo 2 is ie minder haaks, want meer ruimte tot radiateur.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #38 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 20:23:47 »
Linksachter heb je een stuk metaal dat omlaag steekt, precies waar de hoek van de tank langs moet om de beweging naar boven/voren te maken om goed achter het richeltje (aan de voorkant) te komen. Ik zou de hoek van de tank af kunnen flexen, maar ik zet er gewoon een typ86-tank onder, heb nog een nieuwe liggen...
Het formaat van de dieselradiateur verbaasde mij niet, wel om te zien dat de slangaansluiting in problemen kwam met metaal. Mijn conclusie was dat de in-/uitgangen bij de 2(F) schijnbaar aan de andere kant zitten tov de 1, maar nu ik je toch aan de lijn heb :D: is dat zo?
Over de temperatuurontwikkeling maak ik me (vooralsnog) geen zorgen.

Oh ja, andere ontdekking die ik deed: de luchtfilterbak is te hoog, volgens mij. Als je die op het binnenspatbord plaatst krijg je naar mijn idee de motorkap niet meer dicht? -dunno- Dat dacht ik maar te gaan oplossen met een open luchtfilter...

Heeft het trouwens zin om een intercooler te plaatsen bij een niet-geblazen diesel? -dunno-
« Laatst bewerkt op: vr, 16 sep 2011, 20:43:42 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #39 Gepost op: vr, 16 sep 2011, 22:06:45 »
Ik heb laatst eens bij m'n zwager z'n lupo 3l gekeken. Maar de bak gaat gewoon in een polo passen. Je moet alleen niet bang zijn voor een kabelboom en een paar computers. En wat verzinnen voor de motorsteun aan de distributiekant. Die zal breder en hoger moeten. Ik kreeg nog een 1.2 aangeboden met gebroken oliepomp ketting. Moest nog wel 300,- opbrengen.

Maar misschien is een 1.4 tdi wel leuker,  zit minder rommel omheen,  is eenvoudig te verkrijgen en is eenvoudig tot bijna 100 pk te chippen.
Oo=o=oO

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #40 Gepost op: za, 17 sep 2011, 10:17:59 »
Een intercooler bij een niet geblazen motor zal je geen voordeel geven, enkel nadeel. De lucht is al op de buiten-temperatuur, en over de intercooler wordt diezelfde buitenlucht geblazen, geen temperatuursverschil dus, dus ook geen afkoeling van de inlaatlucht.
Pimp my Polo

Offline sebastiaan-vw

  • Non-Register lid
  • Berichten: 335
  • Geslacht: Man
  • s van soest
Re: Benzine -> Diesel
« Reactie #41 Gepost op: za, 17 sep 2011, 22:41:05 »
Vandaag begonnen met de afbraak van de 2F, en al 2 dingen duidelijk: tank gaat niet passen (te breed, linksachter komt er staal tegen staal) en radiateur gaat ook niet passen (ook te breed en de slangaansluitingen komen verkeerd uit). Van dat laatste baal ik het meest, want nou kan ik de slangen wss ook niet 1 op 1 gebruiken. Typ86-tank heb ik nog wel liggen en een passende radiateur ook nog wel (hopen op voldoende koelvermogen?).
In ieder geval zijn blok en bak eruit (geen Sjon-shot want camera vergeten), is de radiateur eruit, tank er onderuit en achteras los (op remslangen na).
koeling is genoeg rij met een 1w met radiateur van een 1050 van 82 als het buiten maar geen 30graden is wil het best houd op tem