Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: vwspecials op zo, 12 dec 2004, 13:14:35
-
ik wilde even eens jullie mening weten of een turbo en een compressor,
vooral bij een gewone atmosferische motor naar de ombouw met turbo of compressor
wat het simpelste is , het beste en het duurzaamste
gaat dit op een motor uitgerust met webers
-
g-lader erop -naughty-
turbo is het beste maar met webers dat is weer iets unieks daar is serge ook mee bezig.
maar een kompressor dat klinkt toch wel het mooiste naar mijn mening -gert-
op welke motor moet dit gaan komen?
-
dit zou moeten komen op een 1.6 maar deze moet ook nog helemaal gebouwd worden
-
het is voortaan goed in trek met die 1.6jes
zeker een gti ook nog of gewoon een 8vtje
ik rijdt zelf met een 1.6i16vg40
maar sjonjk hier rijdt met motorfiets carb,s en michel rijdt orgineel 16v meende ik.
dit was m,n oude genesis met die 16v heb inmiddels een andere die er wat beter uitziet waar die 16vg40 in komt.
maar zoals je wel ziet op deze fourm rijden er meerdere met een 1.6in de coupe.
rijdt jij coupe of 6n?
-
maar roger jetten rijdt weer 1.6 16v met kompressor en dat klinkt weer iets mooier vind ik. -naughty-
-
het is voor een polo 1, word een 1.6 8v, geen 16v
-
maar roger jetten rijdt weer 1.6 16v met kompressor en dat klinkt weer iets mooier vind ik. -naughty-
En dat ziet er dan zo uit.... -naughty-
-
En daar hoort dan weer deze curve bij:
220 pk + 310 Nm !!!
-hitit- -hitit-
Allejezus wat een bult koppel..
-
ja das netjes , is dat een 1.6 16v uit een polo 6N of zo
-
sodeju!! dat is nog es koppel en vermogen voor 700 kg aan auto. -love-
en in z'n 5 nog wielspin zeker?
waar komt de compressor af?
-
Was het geen Mikuni? Of toch Lynsholm?
Op dit moment 0,8 bar druk door slippen van de riem..
Nog wel onder de 700 kg (polo 1 origineel 685 kg), en dan gewoon 175/50 -naughty-
-
@ VWspecials=>het is een onderblok van een "gewoon" 8 klepper blok met een 16V kop van een 1400.
@Janko=> als ik me niet vergis compressor van Volvo
@Dennis=> Ik had Roger z'n koppel "kromme" nog niet gezien, staat die ergens op een site ofzo? -wanker-
-
ja die motor is meer dan de moeite, maar wat zouden jullie aanraden, compressor of turbo
-
@Dennis=> Ik had Roger z'n koppel "kromme" nog niet gezien, staat die ergens op een site ofzo? -wanker-
hier de curves
-
ja die motor is meer dan de moeite, maar wat zouden jullie aanraden, compressor of turbo
dit is grotendeels afhankelijk van:
*hoe hoog je budget is,
*wil je het laten maken, of kun je het allemaal (of gedeeltelijk)zelf.
weet wel waar je aan begint, het ziet er iig allemaal makkelijker uit dan het in werkelijkheid is.
Als je zelf over de kennis/gereedschap beschikt zal het een stuk makkelijker, en ook goedkoper gedaan kunnen worden.
Zo is bij roger's polo het inlaatspruitstuk, compressorsteun en alle leidingen/slangen en luchtfiltersteun allemaal zelfbouw.
Als je dit allemaal moet kopen of moet laten maken, zul je toch dieper in de buidel moeten tasten dan met een turbokit.
turbo-kitjes zijn wel te koop voor een polo, en kosten ook wel behoorlijk wat.
daarom denk ik dat een turbo makkelijker zal zijn te realiseren dan een compressor op je polo.(al heb je niet zoveel plaats tussen uitlaatspruitstuk en radiateur)
-
ja dat is wel waar maar er zal voor beide veel moeten aangepast worden en zelf gemaakt worden he
-
Serge en webers....yeah right! -gert- -love-
-
wat zijn de voor en nadelen als je een compressor of turbo gaat combineren met webers of moto carbus
-
met turbo alleen maar voordelen ,met compressor zul je een afblaasklep gekoppeld aan je gasklep moeten maken
-
Geblazen motor op carbs? is dat mogelijk zonder elke dag afstelwerk?
-
met turbo alleen maar voordelen ,met compressor zul je een afblaasklep gekoppeld aan je gasklep moeten maken
bedoel je eens soort van blow-off valve of dumpvalve die ik er moet tussen plaatsen?
er heeft me iemand gezegd dat een turbo of compressor wel werkt met webers maar er met andere systemen dan weber meer rendement uit te helen is en het eigelijk gek is om het te doen omdat je niet echt veel wint