Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Wimmk2 op wo, 03 sep 2014, 20:20:34

Titel: Motor ombouw...
Bericht door: Wimmk2 op wo, 03 sep 2014, 20:20:34
He jongens ff een vraag ben momenteel bezig met de gedschte om de motor van de steilheck om te bouwen... Nu de vraag het gaat om een steilheck van 90 1.0 nu zou ik grg een golf 2 1.3 motor innouwen... Vraag 1 is dit gwn plug en play? Vraag 2 is de kabelboom hetzelfde?vraag 3 zijn er extra zaken waar ik rening mee moet houden? Vraag 4 nu zit er een vier bak onder en zou deze ook grg vervangen door een vijf bak is dit mogelijk of is hier geen plek voor? Alvast dank grtz w
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: mk1-madness op wo, 03 sep 2014, 20:25:26
blok met kabelboom wisselen. Startmotor moet bij de donor aan de achterkant zitten. Injectie tank plaatsen vermoed ik met brandstofpomp. Genoeg 5 bakken die passen. ( heb nog 1 met bijna nieuwe koppeling in de aanbieding)
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: Sjon op wo, 03 sep 2014, 20:32:55
Eerst inventariseren:
-steilheck 1990: 2 of 2f? Motorcode?
(is dat een laat gekentekende Polo 2 met 1.0 carb HZ, of een import Polo 2 met 1.0 monopoint AAK,
of een vroege Polo 2f met een 1.0 monopoint AAU)
-golf 2 1.3: motorcode? (sleeptuimelaar carb HK, hydro carb MH/2G of hydro multipoint NZ)
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: Wimmk2 op wo, 03 sep 2014, 20:58:57
Geen idee wat al doe nrs betekenen met nz of az of monopoint enz.... Polo is een steilheck van 1990 dus een 2 met de ronde lampen! De motor die nu in de polo ligt is op carbu! De motor die erin zou gaan is van een golf 2 1.3 ook met carbu! Kabelboom is bij de 1.3 niet bij! Scheelt deze dan van een 1.0 van een polo? Zijn toch beiden small blocks? Zouden eig zelfde steunen moeten zijn enal niet dan?
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: patrick86c op wo, 03 sep 2014, 21:46:53
Er zit bij de polo geen ECU verstopt bij de parafan?
Dus in de buurt van de kachel aan de bestuurderskant in de motorruimte?
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: Wimmk2 op wo, 03 sep 2014, 22:28:07
Wat is een ecu? Mensentaal aub eerste ombouw jongens 😉
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: patrick86c op wo, 03 sep 2014, 22:34:25
 -foto- van de motorruimte en dit is gewoon mensentaal hoor. :)
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: mk1-madness op wo, 03 sep 2014, 23:53:14
 :) maar weet je zeker dat je dit gaat doen?
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: Sjon op do, 04 sep 2014, 08:27:28
FAQ : Welke motor en/of versnellingsbak heb ik ?  (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3953.0)
(je zal de eerste niet zijn, die een monopoint verward met een carb)
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: Wimmk2 op do, 04 sep 2014, 15:09:16
Ja 100% zeker jongens! Die 1.0 gaat niet vooruit!!!! Daarom de ombouw dus! Zoal ik op de fotos kan zien ben ik van een sleeptuimelaar voorzien...
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: EMP op do, 04 sep 2014, 15:19:29
een 90er polo met sleeptuimelaar? bedoel je niet hydrostoter?
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: patrick86c op do, 04 sep 2014, 15:43:47
Daarom  -foto- anders kun je wel blijven gokken.
Maak een foto en plaats hem hier zodat wij kunnen helpen,anders schiet het niet echt op met wat je wilt.
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 04 sep 2014, 21:24:14
Heren, heren, wie zegt dat het blok dat erin ligt de originele is? De verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de eigenaar, als hij na het raadplegen van het identificatietopic weet dat hij een sleeptuimelaar heeft dan is dat toch prima?
@TS: Over je andere vragen zou ik zeggen: heb je de zoekfunctie al geprobeerd (altijd vanaf de homepage)? Legio Polisten gingen je voor...
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: Sjon op do, 04 sep 2014, 21:41:05
Als 't geen originele motor is, weet de TS ook niet of 't een 1.0 is......
 -uitlachen- Misschien is 't wel 0.9 of nog gekker: een Zweedse 0.8 -dj-
Titel: Re: Motor ombouw...
Bericht door: patrick86c op do, 04 sep 2014, 21:48:56
Daar zat ik ook al aan te denken Sjon :)