Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Aron Faro op zo, 26 mei 2019, 12:00:04
-
goeiemiddag (:
heeft iemand ooit een nz weten te fixen als deze kapot was? heb 2 kapotte computers liggen welke ik wel graag wil maken maar zie niets kapot zijn.
Aron
-
en... weet iemand misschien of de KEN ecu's die van een golf 2 NZ af komen gewoon werken op een polo met NZ? zo heb ik gisteren een 030 906 021 A gekocht terwijl ik zelf een 030 906 021 had, en die werkt dus niet. hij kan kapot zijn, of gewoon niet compatible zijn, maar hij komt wel van een NZ, vreemd...
-
...óf het probleem zit niet direct in de ECU... Bij een spannings-/massaprobleem kan het theoretisch zelfs zo zijn dat iedere ECU die je er in duwt ook meteen de geest geeft? Hoe kom je aan je diagnose?
-
Ik heb vaker ecu's opgeblazen. Deze ging ruim een jaar mee. Nu heb ik laatst de accu losgehaald want ik moest er onder zijn. En daarna start ineens de auto niet meer. Ik heb alleen wel eerst de plus pool eraf getrokken dus ik denk dat het daar aan ligt...verder heb ik geen losse kabels en zijn alle massa's net opgeschuurd.
Horen alle NZ ecu's te werken? Ook die van KEN?
-
ECU van NZ uit een golf of polo zouden gewoon moeten werken.
-
Hoe staat het met het transitorblokje?
-
Patrick, welk tranisistor blokje?
en die Digijet ecu's van Ken zoude ook gewoon moeten werken dus?
bijvoorbeeld, ik had normaal altijd een bosch 030 906 021 erin zitten,
werkt dan een KEN 030 906 021 J ook? stekker past wel
-
Nummers komen overeen en wat de letter op het eind berekent heb ik zo geen idee van.
Onder de ECU zit een zwarte kastje wat de ontstekening regelt.
-
oh dat ding, ja die is helemaal goed. is ook al vervangen voor ander exemplaar zonder succes.
-
Wat is je probleem?
-
laatst na de accu even los gehad te hebben start de polo niet meer. Ik heb als eerst de plus pool losgemaakt en denk dat ik daarmee mn ecu heb gesloopt. nu hadden we zaterdag een nieuwe gehaald, een van KEN ipv bosch, en deze werkt niet, hij kan kapot zijn, daarom ga ik er vanavond nog een halen. ook zon zelfde KEN.
-
Start niet of loopt niet?
-
slaat niet aan, ding gaat goed rond, heeft vonk, benzine en lucht uiteraard. alleen de injectoren pulsen niet, staan gewoon open.
-
hmm klinkt inderdaad als een kapotte ecu. Ben bezig geweest met een vrij programmeerbare ecu die in de originele behuizing past, maar staat al een tijdje op een laag pitje dus heb je ook niks aan
-
Nou heb er ondertussen 3 geprobeerd en geen een met resultaat
-
Dan lijkt het mij dat het probleem ergens anders ligt.
-
jep, gister na mijn bericht eigenlijk gelijk gevonden. Kennelijk toen ik de accu los had getrokken heb ik bij de minpool een draadje los getrokken en niets van gezien, hij lag helemaal verstopt in de parafaan, maar toen ik die weer vast maakte startte die gelijk..
domme Aron
plus punt is wel dat ik nu een grote ECU voorraad heb -dj-
-
Had ik ook een draad los van de min,alleen geen last dat de auto het niet meer deed.
-
wellicht een ander draadje misschien? deze ging alleen maar rond, starten ho maar. maar goed, hij rijd weer (:
-
...óf het probleem zit niet direct in de ECU... Bij een spannings-/massaprobleem kan het theoretisch zelfs zo zijn dat iedere ECU die je er in duwt ook meteen de geest geeft? Hoe kom je aan je diagnose?
-
ik weet het Gerrit, maar ik zag het kabeltje pas toen ik voor 300e keer alle massa's naliep. Mijn ogen laten me nu al in de steek. -dunno-
-
Bedenk mij net dat het een rood kabeltje was.