Auteur Topic: Project [1 - YEP - 749] Polo LX 1981  (gelezen 228200 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #75 Gepost op: za, 21 jul 2012, 17:47:05 »
Dat noem ik nog eens goed nieuws. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.411
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #76 Gepost op: za, 21 jul 2012, 17:55:56 »
Zo voelt het ook weer, goed dus  -thumbsup- En nu maar terug:  -klus-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #77 Gepost op: za, 21 jul 2012, 18:21:48 »
:)  -oops-  :)
graag gedaan hoor.

mooie diagnose: lege tank.

je kunt het slechter treffen....

geinig :D :D
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #78 Gepost op: za, 21 jul 2012, 20:09:48 »
Wat zo ver ik begrijp gaat gebeuren:

bodem binnenin kaal maken.
Er heeft water in gestaan en het is wel handig om te weten wat de schade aan de bodem is.
Volgende week komt een lasser kijken. -klus-

Volgens mij is het te doen.
vrijwel alles wat gelast moet worden zit uit het zicht.

De wielkastranden achter zijn keihard op het onderste stukje bij de vulhals.
Das eigenlijk het enige wat in het zicht zit an roest.
Verder nog een deukje in de wielkast rand.

Ik denk dat het zelfs nog bij gedeeltelijk spuiten kan blijven.
Het is maar net hoe netjes je de polo wil krijgen.

verder laswerk
- binnenschermen voren
- bestuurderskant stijl
- accuwak (heftig!)
- reservewielbak
- stukje bij de vulhals
- krikpunten voren

verder niets kunnen vinden....


« Laatst bewerkt op: za, 21 jul 2012, 20:11:19 door RoelG »

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.411
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #79 Gepost op: zo, 22 jul 2012, 13:37:17 »
Onderstaande foto: Polo Lx RoelG vs Polo Lx donor    (21-07-12 vs 11-02-12)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.411
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #80 Gepost op: di, 24 jul 2012, 22:42:00 »
Namiddagje teermatten van de bodem geschrapt... althans toch een halve kant, want heb een verfafbrander die minder heet wordt dan de föhn van mn vriendin -uitlachen-
Nog niet alles netjes gemaakt, maar toch al ruim overzichtelijk.
Voorlopig geen onaangename verrassingen, maar hou mijn hart wel vast nadat ik Pieters' topic doorlees/volg. Achter elke hoek of laklaag schuilt mogelijk het roestmonster  aargh.gif  Het slechte krikpunt had ik al mogen ontdekken; deze is alleen iets complexer dan eerst gedacht met wat uitzaaiingen.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #81 Gepost op: di, 24 jul 2012, 22:44:01 »
Hmmm, kijkt ff terug.......... -foto-

Gaat bij jou ook goedkomen, iedereen leert hier van!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.411
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #82 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 23:02:34 »
2de helft ging veel beter, toen er dan toch vlam in de pijp kwam  :) De verfafbrander stand lager en meteen blijkbaar ook modus on.  Ging dan als een trein. Tot hij net voor het einde het weer begaf en nauwelijks warmte afgaf. Links ook nog klein roestprobleem, maar volgens mij allemaal niks onoplosbaar te lassen.  (en nee geen foto's)    -youwish-


Nu enkele dagen vakantie    :)   -cool-
« Laatst bewerkt op: wo, 25 jul 2012, 23:05:17 door PoloSimba »

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #83 Gepost op: do, 26 jul 2012, 07:43:07 »
Goede tip verfbrander voor het verwijderen van de teermatten  -thumbsup-

fijne vakantie  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: do, 26 jul 2012, 08:46:11 door EMP »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #84 Gepost op: do, 26 jul 2012, 08:11:31 »
 -thumbsup-

Mark: wel meteen het metaal opnieuw beschermen hè.
Anders heb je straks roest op plekken die nu nog roestvrij zijn.  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.411
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #85 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 10:34:04 »
Polo is nu weer uit handen gegeven en dus had ik tijd en ruimte om kelder en garage op te ruimen. Alles zit nu mooi in dozen & bakken, ligt op schabben, of ligt aan de kant. Dat geeft ook weer een voldoening.  -ja-  Eens de her-opbouw van interieur en exterieur herneemt, zal ik hopenlijk alles eenvoudiger weten te vinden. Al zit/ligt alles nogwel een beetje door elkaar. Dat noem ik dan maar georganiseerde wanorde.
 Na de heropbouw, kan dan alles wat nog in reserve wordt bewaard, weer beter worden opgeborgen.  -naughty-

Voorlopig nog geen nieuws over de geplande laswerken.




foto: garage
« Laatst bewerkt op: di, 16 okt 2012, 00:41:23 door PoloSimba »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #86 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 10:57:43 »
kortom: goed bezig -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #87 Gepost op: vr, 03 aug 2012, 12:14:56 »
wanneer hoor je wat van de lasser.
hopelijk nu concrete afspraken gemaakt.  :)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.411
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #88 Gepost op: vr, 17 aug 2012, 19:12:37 »
Update:

Laswerken, motor reviseren en remmen herstellen is van start gegaan  :) Oef eindelijk. Zoals het er nu naar uitziet is het een haalbare kaart. Vooralsnog geen negatieve verrassingen na inspectie van de garagist.

Laswerken:
- re-voor krikpunt en stukje dorpel; is besteld en wordt volgende week opgehaald
- re-achter binnendorpel (hiervoor dient de tank er onderuit gehaald te worden; kan deze gelijk worden gecontroleerd)
- VRAAG aan forumgebruikers: waar kan ik zo'n beschermstukje bestellen/kopen om de vulhals/tank te beschermen tegen steenslag en ophoping modder/vuil? Dit zou bestaan voor een polo 2(f) en pasbaar op een polo 1f. Graag een linkje en/of artikelnummer/naam.
- reservewielbak: hiervoor zal een recht stuk worden gebruikt van een andere (gesloopte ) reservewielbak; de drie rondes achter elkaar
- stukje dorpel li-achter
- deurstijl links (dat groot recht gapend gat  :) )
- bovenkant binnenspatbord li  (en stukje onder)
- accubak en stukje schutbord (nieuwe accuplaat besteld; wordt volgende week opgehaald)
- li- en re-achter stukje scherm (hoekjes); als het goed is wordt dit later ook opgehaald; is besteld

motor:
- Compressiewaardes zijn zeer goed (zie foto)
- groot onderhoud
- leidinkjes worden vervangen
- nieuwe distributieriem laten steken (ken de staat/historie niet van de huidige)
- zonder tegenslag nog wat nodige ditjes en datjes; wordt later verder opgenomen

remmen
- 2 nieuwe remcylinders nodig
- 4 flexibele remleidingen
- 1 stukje vaste remleiding re-voor; komt door acculek; dit maakt hij zelf
- "masterpomp" misschien/vermoedelijk ook; dit zal pas blijken na ontluchten

uitlaat
- gevlochten draad-leiding aan vervanging toe
- behalve voorste deel zal ik nieuwe uitlaat-delen moeten aanschaffen

Eens we bezig zijn aan de wagen, kan er natuurlijk nog teen en tander bijkomen, maar daar zijn we op voorbereid  :) Nu maar hopen dat het goed gaat. Eens het bovenstaande allemaal gebeurd is, zijn we een heel pak verder en kan ik hopenlijk zelf weer verder aan de slag met afwerking.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project: Polo LX 1981
« Reactie #89 Gepost op: vr, 17 aug 2012, 19:57:57 »
uitlaatdelen: ebay

masterpomp: dure aangelegenheid om te vervangen.
reviseren is ook een optie.
volgens mij een papieren pakking en wat rubbertjes maar dat weet ik niet zeker.

kan me natuurlijk vergissen maar denk dat je wel redelijk volledig bent met je overzicht.
komen natuurlijk nog wat zaken bij:
remblokken, vast nog wat rubbertjes,v-snaar, waterpomp, olie en koelvloeistof.... slijtdelen en onderhoud dus
al met al tikt dat echter wel aan  :)
een goede voorbereiding scheelt daarbij de helft.
er zijn goede adressen te vinden waarj het voor leuke prijzen kunt vinden.
Mijn stelregel (is inmiddels): als je het nu nodig hebt: Ben je te laat en wordt het duur.

mooi dat de motor goed is. ding heeft al weinig power. Dus wel mooi dat hij straks ook echt 35 pk brengt  -sturen-
« Laatst bewerkt op: vr, 17 aug 2012, 20:00:04 door RoelG »