Auteur Topic: Choke Conversion Kit's, vraag?  (gelezen 994 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Choke Conversion Kit's, vraag?
« Gepost op: za, 29 nov 2008, 14:15:23 »
Ik zou graag m'n 2B2 carb omrusten van automatische choke naar handbediende.
Weet iemand mss een site waar ze dergelijke kits hebben?





Zelfmaken is mss ook een otie maar dan zou ik moeten weten waarvoor de omcirkelde elementen dienen en de daar aan verbonden '2' stangetjes?


« Laatst bewerkt op: za, 29 nov 2008, 14:25:39 door Rétrokroezer »

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #1 Gepost op: za, 29 nov 2008, 14:59:49 »
Deutsche vergaser  :D

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #2 Gepost op: za, 29 nov 2008, 16:17:05 »
 -gert-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #3 Gepost op: za, 29 nov 2008, 16:39:53 »
bcc gramsbergen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #4 Gepost op: za, 29 nov 2008, 19:11:04 »
Bijna goed -> BCCP (Fuelsystems) Gramsbergen http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm

Hans, Wineke, Johan...


Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #5 Gepost op: za, 29 nov 2008, 19:19:35 »
Bedankt voor de tip.
Zie niet direct iets staan op hun site in die richting, maar heb wel even een mailtje verzonden.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #6 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 17:41:32 »
Iemand die me kan zeggen waarvoor de rood omcirkelde dingen dienen?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #7 Gepost op: di, 02 dec 2008, 20:56:37 »
Ow niemand die dit weet?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #8 Gepost op: vr, 05 dec 2008, 17:58:40 »
Nog even een vraagje die hierbij aansluit.
Normaal zitten er bij de Knobloch kit 2 buisjes onder het inlaatstuk waar koelwater doorheen gaat voor de Automatische choque.
Dienen wss dus ook om het inlaatstuk wat warm te maken bij koude motor?
Kan dit dus kwaad als ik die buisjes verwijder 'ivm met ombouw naar handchoque'?
Of laat ik beter de buisjes zitten en gewoon het koelwater circuleren door de twee buizen gewoon met elkaar te verbinden zonder dat ze aangesloten zijn op de carb?

foto;


Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #9 Gepost op: vr, 05 dec 2008, 22:24:04 »
heb het precies zo gedaan met mijn aav met cv carbs, inlaat heeft ook 2 koelwater aansluitingen. die heb ik met elkaar verbonden. spuitstuk wordt niet meer warm (meer koude lucht bij warme motor) en motor blijft meer op temperatuur (niet op te merken, maar logisch als de warme er in blijft..)

enigste redenen wat ik me kan bedenken waarom het er wel op zit is om de motor zo snel mogelijk op temp te brengen, op temp te houden, en te voorkomen dat er water in het spuitstuk blijft hangen
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #10 Gepost op: di, 16 dec 2008, 16:56:32 »
heb het precies zo gedaan met mijn aav met cv carbs, inlaat heeft ook 2 koelwater aansluitingen. die heb ik met elkaar verbonden. spuitstuk wordt niet meer warm (meer koude lucht bij warme motor) en motor blijft meer op temperatuur (niet op te merken, maar logisch als de warme er in blijft..)

enigste redenen wat ik me kan bedenken waarom het er wel op zit is om de motor zo snel mogelijk op temp te brengen, op temp te houden, en te voorkomen dat er water in het spuitstuk blijft hangen
Denk van het eerst te proberen zonder de buisjes onder het inlaatstuk.

ps; Heb deze adressen gevonden voor choke conversion kits;
Kan mss interessant zijn voor andere mensen met problemen met automatische choke. -thumbsup-

http://www.claymoreonline.co.uk/ChokeConversionKits/

http://www.carburetters.co.uk/chokeconversions.php
« Laatst bewerkt op: di, 16 dec 2008, 16:59:53 door Rétrokroezer »

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #11 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:02:18 »
Ik zou eens heel ouderwets doen en BCCP bellen dan kom je denk ik meer te weten en misschien ook wel over die ombouw kits

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #12 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:20:06 »
Ik zou eens heel ouderwets doen en BCCP bellen dan kom je denk ik meer te weten en misschien ook wel over die ombouw kits

Heel ouderwets = brief sturen, postduif of rooksignalen  :P -nana-

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #13 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:27:02 »
Dat is voor mijn heel ouderwets . Voor het gros hier is SMS de enige vorm van communicatie buiten internet  -gumuz-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Choke Conversion Kit's, vraag?
« Reactie #14 Gepost op: di, 16 dec 2008, 19:54:10 »
maw pak die telefoon en gebruik dat ding waar ie normaal voor bedoeld is ;bellen.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .