Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jorp op za, 17 mei 2003, 14:45:25
-
Als ik met mijn polotje aant rijden ben en ik moet afremmen voor een bocht en schakel terug naar zijn 2 dan begint de motor te stoten, heel irri! En dit heeft ie ook wel eens bij zijn 3 en heel af en toe bij zijn 1. Meestal hoor bij een te laag toerental de motor zwaar draaien maar bij mij gaat ie stoten.
Tis een 1300 NZ
-
Hall gever?
-
vacuummleiding lek.
-
Oke, dan zal ik daar even naar gaan kijken. Ik denk dat het de vacuum leiding wel kan zijn omdat die al een keertje uit elkaar is gegaan. Die heb ik toen snel aan elkaar proberen te lijmen met seconde lijm. Dat is dus achteraf niet zo'n slim idee geweest!!
Aan de hall gever zal het wel niet liggen denk ik.
Hoewel ik wel een 2f dash in heb gebouwd en nog met de toerenteller bezig ben. Nu heb ik nog niet aan de draden in de motor ruimte gesleuteld dus daar zal ook wel nix mee zijn.
-
Waarschijnlijk ergens valse lucht..
Hall-gever is het vrijwel zeker niet, dan valt ie meestal geheel uit..
-
Serge, als ik aan het slangetje zuig naar de vacuum doos bij mijn ontsteking dan krijg ik het niet vacuum. Als ik het bij mijn andere polo NZ doe juist wel. Als ik het bij een polo met HK motor doe weer niet. Morgen doe ik het ff bij nog ff bij een van mijn polo's met NZ motor. Ik hoop dat ik het goede potje heb, het is toch het platte ronde potje bij de verdelerkap? Waar 1 dun zwart slangetje richting carb of injectie systeem gaat? Die moet je dus vacuum kunnen zuigen. Zo niet, levert hij dan te kort kracht ofzo en daarom gaat hij stoten bij lage toeren?
-
dan is het verstandig om je vacuum potje te vervangen
-
Oke, heb vandaag ff op mijn werk gekeken naar zo'n druk potje op ETKA. Zijn er meerder soorten en er staat niet bij aangegeven voor welk blok het is dus.. is er een type aan te raden? Of moet ik gewoon de zelfde nemen? 1,1A tot 4A ofzo.
-
Ga ff een of twee pagina´s terug, staat een carburateuroverzicht, dan weet je welk nummer je moet hebben -cool-
-
Duhh :O
Onstekingshuis-overzicht bedoel ik natuurlijk...
Maar goed, je weet het al (via msn)
-
nog niet echt wakker dennis?
-
maar het scheelt op het pootje van de vacuum vervroeger staat ook een nummer
-
Ben vandaag dus bezig geweest om het potje te verwisselen! Het is ff wat anders dan een ouwere type polo met kontaktpunt. Ten eerste alles zat tegen met het demonteren, kreeg het asje er niet uit! Bla Bla... heb uiteindelijk maar de gehele ontsteking van een andere NZ van mij overgezet. De polo loopt weer prima.
Toch wil ik nog het nieuwe potje op de andere ontsteking zetten die nu los ligt. Hoe moet ik dat nou doen? Moet ik de borgpen die het asje tegenhoud er uit slaat? Ik krijg het stanetje van de onderdrukpot niet over het pinnetje wat in de onsteking zit!
-
beetje friemelen kom je er wel