Auteur Topic: uitlaatsteun en rubbers  (gelezen 1248 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
uitlaatsteun en rubbers
« Gepost op: zo, 18 mei 2003, 14:45:31 »
ik heb sinds een tijdje een remus demper die nogal wat zwaarder is dan het origineel. De rubbers zijn toen (2 a 3 maanden geleden) ok vervangen. Maar nu is mijn uitlaat al 2 keer uit de rubbers geschoten. De rubbers vertonen wat haarscheurtjes en zijn in mijn ogen niet zo stug meer als voorheen.  Maar ook de ophangbeugels op de koets verbuigen mijn inziens nogal makkelijk. Wordt dit een gevalletje nieuwe beugels of zou het met andere, stuggere, rubbers volstaan (heb ooit eens gehoord dat rubbers van een t4 nogal eens uitkomst bieden klopt dit?)

De uitlaat hangt nu weer in de rubbers maar heb hem voor de zekerheid ook maar vastgezet met ijzerdraad. (niet te strak zodat de 'dempende' werking van de rubbers niet in het geding komt.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #1 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 15:09:37 »
tja dat heb je nou met remus.......
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #2 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 16:18:06 »
probeer eens de rubbers van (schrik niet) opel.
die zijn geloof ik ook stugger.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #3 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 16:33:06 »
mischien ook eens de ophangingsrubbers van de motor na zien , als de motor te fel kantelt bij het optrekken en afremmen moeten de uitlaatrubbers die beweging kunnen opvangen , als er een slechte motorsteun bij zit , kan het ook wel gebeuren dat de uitlaatrubbers het niet meer aankunnen en knappen of uit hun geleiding komen!!

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #4 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 16:35:54 »
Vroegah had je speciale voor een G40, worden (helaas) niet meer geleverd. :(
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #5 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 17:56:39 »
bmw rubbers(8jes)steviger is er niet.of je moet renault rubbers nemen ,maar dan moet je wel schroefdraad verbindingen maken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #6 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 18:13:25 »
is het ook een idee om een 2e steun eronder te laten lassen? en de uitlaat dus op een 2e punt vast te zetten?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #7 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 18:17:53 »
gezien die van marcel ,geloof me er is niet beter dan renaultrubbers
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #8 Gepost op: zo, 18 mei 2003, 20:52:14 »
Ik heb er gewoon een dempingsrubber tussen zitten van rond 45. Die zit aan de bovenkant bevestigd dmv een blindklinkmoer (popnagel met inwendige schroefdraad) in het gat van het middelste rubbertje.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
uitlaatsteun en rubbers
« Reactie #9 Gepost op: ma, 19 mei 2003, 12:35:00 »
waar kun je dat halen en hoe zit de uitlaat dan in dat rubber? heb je eventueel foto's?