Auteur Topic: Service van de dealer...  (gelezen 759 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Service van de dealer...
« Gepost op: wo, 21 mei 2003, 12:26:37 »
Ik kreeg een mail van Marco Camphens, die totaal niet tevreden was over de service van dealer Wittebrug in Den Haag.
Misschien hebben jullie ideeen over wat hij kan ondernemen tegen deze gang van zaken, en misschien algemene tips voor het geval je iets laat reparen bij een (VW)garage??

Tekst van Marco:
"Hallo,

Bij deze wil ik een ieder waarschuwen voor VW garage Wittebrug te Den Haag, Kerketuinen.

Vorige week lekte mijn polo (uit '88) koelvloeistof.
Uiteraard bracht ik haar naar de garage voor reparatie. Ook ermelde ik dat ik tijdens het rijden een 'tik achter het stuur hoorde'.
Vier dagen later (afgelopen vrijdag) werd ik gebeld dat de reparatie gereed was, naast de koelvloeistoflekkage te hebben verholpen waren ook de wiellagers vervangen.
Toen ik de polo ging ophalen kreeg ik de rekening: 861 euro (!!!) (een lager bedrag was afgesproken).
Na expliciet te hebben gevraag of de auto veilig was, werd mij dat verzekerd.
Snel bracht ik de auto naar huis (zo'n 2 km verderop) en ging verder met de dagelijkse werkzaamheden.
Toen ik 's-avonds weg wilde gaan, startte de auto helaas niet. Samen met de buurman bedachten wij dat de accu wel eens leeg zou kunnen zijn en middels startkabels kon ik toch wegrijden.
Helaas stond ik in-the-middle-of-nowhere plots stil. De ANWB (wie overigens snel ter plaatse was) constateerde een defecte dynamo.
De volgende ochtend meldde ik dit aan de garage, die mij wederom verzekerde een veilige auto te hebben afgeleverd en geen andere defecten geconstateerd
te hebben.
Met hulp van een vriend hebben wij diezelfde middag een dynamo van een andere polo (die ter sloop werd aangeboden) overgezet. Gelukkig reed mijn polo daarna weer.
De volgende dag (inmiddels zondag) ging ik een stuk rijden om de accu weer op te laden. Tot mijn ergernis hoorde ik (hoewel aanzienlijk zachter) hetzelfde getik weer, ook hoorde ik een nieuw geluid: bij het remmen hoor ik een aanslepend 'sputterend' geluid.
Deze ochtend ging ik uiteraard weer terug naar de garage met de klachten.
De heer verzekerde mij wederom de raparaties naar behoren te hebben uitgevoerd en geen andere defecten te hebben geconstateerd.
Na aandringen werd er toch een proefrit gemaakt.
De monteur constateerde dat het 'tikken achter het stuur' de
kilometerteller was en het geluid bij het remmen waarschijnlijk 'door een roestplekje' komt.
De wiellager reparatie, welke voor het 'tikkende geluid' nodig werd geacht (± 350 EUR) was dus niet noodzakelijk geweest en de klacht bestond (bestaat) ook nog.
Met andere woorden: de garage heeft mij op kosten gejaagd zonder een goede auto af te leveren en de klacht te verhelpen.
Is hier iets aan te doen (bijv. geld terugvorderen)? - advies is welkom. In ieder geval: beschouw deze mail maar als een waarschuwing en vermijd de betreffende garage. (Van het filiaal in Kwintsheul wordt gedacht dat zij tijdens reparaties ook andere onderdelen vervangen zodat er meer geld aan
is te verdienen, als je hem daar wegbrengt voor een defect krijg je hem terug met een ander defect...(iets waarvan ik filiaal kerketuinen ook verdenk
m.b.t. de dynamo).

mvg,
Marco Camphens"

Ik heb hem iig als tip gegeven kontakt op te nemen met de Bovag.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Service van de dealer...
« Reactie #1 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 13:54:05 »
tja blij dat ik daar nooit kom.
ik ga nooit naar een dealer toe ik ga altijd naar de snelservice.
en laat daar nou een ex vw monteur werken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Service van de dealer...
« Reactie #2 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 22:07:04 »
Probleem is in dit soort zaken is natuurlijk dat zolang je de afspraken niet zwart op wit hebt het alleen maar uitloopt op een welles nietes discussie. :(

Ik heb het geluk dat ik m'n onderhoud zelf te kan doen,  maar als ik dit lees krijg ik toch wel een beetje medelijden met diegene die met zulke garages te maken krijgen.

Een zaak voor Pieter Storms misschien ??
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Service van de dealer...
« Reactie #3 Gepost op: do, 22 mei 2003, 07:32:21 »
bij de dealer in Arnhem ( Hegeman aan de utrechtseweg ) ligt er z'n niet tevreden kaart: Kan je na een beurt/reparatie geloof ik mee aangeven dat je niet tevreden bent, en dan iets in combinatie met een ANWB onafh. keuring ofzoiets erbij..


Maar goed: in dit specifieke geval word het heel lastig:
d'r staat niet echt wat op papier. De oude lagers waren wellicht niet stuk, maar die liggen nu allang in de vuilbak, want bij demontage 'sloop' je het lager..

Die dynamo is waarschijnlijk gewoon puur-toeval/vette pech,
dat de remmen nu iets geluid maken, kan goed doordat alles (onnodig) los is geweest,
Maar een tikkend geluid vanachter het stuur mag zomaar niet de reden zijn om tot vervanging van lagers over te gaan: Zeker niet zonder overleg.

Blijkt dat de analyse fout was (kilometertellerkabel), dan zou de garagist zich de ogen uit zijn kop mogen schamen, en minstens een regeling mogen treffen..

Andere tip: Bel eens met de importeur,. maar laat vooraf de dealer schriftelijk weten dat je niet akkoord gaat met de gang van zaken. Dat de dynamo niet goed meer was zou ik daar niet direct bij melden btw..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken