Ik kreeg een mail van Marco Camphens, die totaal niet tevreden was over de service van dealer Wittebrug in Den Haag.
Misschien hebben jullie ideeen over wat hij kan ondernemen tegen deze gang van zaken, en misschien algemene tips voor het geval je iets laat reparen bij een (VW)garage??
Tekst van Marco:
"Hallo,
Bij deze wil ik een ieder waarschuwen voor VW garage Wittebrug te Den Haag, Kerketuinen.
Vorige week lekte mijn polo (uit '88) koelvloeistof.
Uiteraard bracht ik haar naar de garage voor reparatie. Ook ermelde ik dat ik tijdens het rijden een 'tik achter het stuur hoorde'.
Vier dagen later (afgelopen vrijdag) werd ik gebeld dat de reparatie gereed was, naast de koelvloeistoflekkage te hebben verholpen waren ook de wiellagers vervangen.
Toen ik de polo ging ophalen kreeg ik de rekening: 861 euro (!!!) (een lager bedrag was afgesproken).
Na expliciet te hebben gevraag of de auto veilig was, werd mij dat verzekerd.
Snel bracht ik de auto naar huis (zo'n 2 km verderop) en ging verder met de dagelijkse werkzaamheden.
Toen ik 's-avonds weg wilde gaan, startte de auto helaas niet. Samen met de buurman bedachten wij dat de accu wel eens leeg zou kunnen zijn en middels startkabels kon ik toch wegrijden.
Helaas stond ik in-the-middle-of-nowhere plots stil. De ANWB (wie overigens snel ter plaatse was) constateerde een defecte dynamo.
De volgende ochtend meldde ik dit aan de garage, die mij wederom verzekerde een veilige auto te hebben afgeleverd en geen andere defecten geconstateerd
te hebben.
Met hulp van een vriend hebben wij diezelfde middag een dynamo van een andere polo (die ter sloop werd aangeboden) overgezet. Gelukkig reed mijn polo daarna weer.
De volgende dag (inmiddels zondag) ging ik een stuk rijden om de accu weer op te laden. Tot mijn ergernis hoorde ik (hoewel aanzienlijk zachter) hetzelfde getik weer, ook hoorde ik een nieuw geluid: bij het remmen hoor ik een aanslepend 'sputterend' geluid.
Deze ochtend ging ik uiteraard weer terug naar de garage met de klachten.
De heer verzekerde mij wederom de raparaties naar behoren te hebben uitgevoerd en geen andere defecten te hebben geconstateerd.
Na aandringen werd er toch een proefrit gemaakt.
De monteur constateerde dat het 'tikken achter het stuur' de
kilometerteller was en het geluid bij het remmen waarschijnlijk 'door een roestplekje' komt.
De wiellager reparatie, welke voor het 'tikkende geluid' nodig werd geacht (± 350 EUR) was dus niet noodzakelijk geweest en de klacht bestond (bestaat) ook nog.
Met andere woorden: de garage heeft mij op kosten gejaagd zonder een goede auto af te leveren en de klacht te verhelpen.
Is hier iets aan te doen (bijv. geld terugvorderen)? - advies is welkom. In ieder geval: beschouw deze mail maar als een waarschuwing en vermijd de betreffende garage. (Van het filiaal in Kwintsheul wordt gedacht dat zij tijdens reparaties ook andere onderdelen vervangen zodat er meer geld aan
is te verdienen, als je hem daar wegbrengt voor een defect krijg je hem terug met een ander defect...(iets waarvan ik filiaal kerketuinen ook verdenk
m.b.t. de dynamo).
mvg,
Marco Camphens"
Ik heb hem iig als tip gegeven kontakt op te nemen met de Bovag.