HK klinkt me erg als mechanisch in de oren..
Kruising tussen GK en HH: type GK (of GL) kop, type HH onderblok.. zoiets..
Maar goed: volledig ten overvloede: Distributieriem altijd samen met de spanrol wisselen! En de spanrol is bij de polo de waterpomp..
Opzich kan je natuurlijk beginnen met een nieuwe riem erop te zetten (op tijd) en kijken wat ie dan doet..
Doet ie dan nix,. dan heb je in iedergeval alvast een nieuwe riem :-)
Je kunt er in iedergeval vanuit gaat dan alle zuigers al een keer naar boven en beneden zijn gegaan, terwijl de stand van de kleppen 'zo is, zoals ze nu staan'. Geen idee of t mogelijk is, maar stel je voor dat er nog niets aan de hand is..
trek eerst de bougies uit je blok..
zet dan je onderblok eens op:'GEEN zuiger in BDP', en ga dan eens kleppenstellen (koud)..
Als er dan een klep tussen zit die echt niet goed meer sluit (want krom), dan kom je vanzelf een zeer afwijkende klepspeling tegen.. (marge groter dan een millimeter zou ik zo schatten..
Am I right?