Auteur Topic: Distributie riem stuk!!  (gelezen 3795 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Distributie riem stuk!!
« Reactie #15 Gepost op: ma, 21 apr 2003, 23:17:48 »
Posted: April 21 2003,23:17    
Ja maar ik wil er niet al te veel werk insteken want ik heb nog 4 polo's waar ik aan moet werken. 3 moeten nog voor de APK waarvan en 1 verkocht wordt 1 wordt nog een beetje getuned, 1 moet nog gerepareerd worden en de ander is een project wat niet echt opschiet zo!!

Posted: May 20 2003,17:11    
Wat denk je? Leen ik weer ff een van mijn polo's uit aan mijn moeder dit keer! knapt er weer een distributie riem!! weer bij het in parkeren! Dit keer is eht met de NZ! Is het bij deze kop schadelijk dat de riem stuk gaat? Zijn nu ook mijn kleppen hier van krom? Zo ja, dan ga ik er maar wat leuks van maken! Iemand nog ideeen? Of is het de moeite nog waard om er een andere riem in te zetten en of andere kleppen!

Leen nooit meer een polo van mij uit!


Posted: May 20 2003,17:16    
En hoe kan ik het bij een NZ bekijken of de kleppen krom zijn? Zelfde manier als bij de HK? NZ is niet mechanisch!

Posted: May 20 2003,19:37
Wat is de makkelijkste manier om de krukas poelie er af te krijgen? Blok en bak hangen nog in de polo!



Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Distributie riem stuk!!
« Reactie #16 Gepost op: di, 20 mei 2003, 21:37:32 »
ik heb nog een kop leiggen van een nz.
ik moet alleen het inlaat spruitstuk met injectoren hebben.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Distributie riem stuk!!
« Reactie #17 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 09:42:15 »
Wat is de makkelijkste manier om de krukas poelie er af te krijgen? Blok en bak hangen nog in de polo!

Bedoel je de V-riempoelie of de distributiriempoelie?

De eerste doe de door het gat in de wielkast met een goede inbusdop, eerst ff goed met een hamer erin tikken dat ie niet goed erin zit.
De getande poelie is wat lastiger, ik heb daarvoor een hulpstuk geleend van de VW-garage, hoefde alleen borg te betalen.
Deze kun je aan de poelie vastschroeven in de gaten waar de V-riempoelie geschroefd zit.
Er zit een lange arm aan, zodat je makkelijk de boel tegen kan houden.
12 kant dop 19 (of was het 17??)  erop (6-kant dop 21 slipt waarschijnlijk door), en dan moet het lukken.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Distributie riem stuk!!
« Reactie #18 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 10:28:45 »
12 kant 19 met luchtsleutel :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Distributie riem stuk!!
« Reactie #19 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 12:28:11 »
Kan ook, maar als je geen lucht in de buurt hebt, moet je iets anders verzinnen  ;)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Distributie riem stuk!!
« Reactie #20 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 16:22:58 »
Nee idd ik heb geen lucht in mijn garage! Is de enige manier een stuk gereedschap bij de vw garage halen om de poelie er af te krijgen? Is er geen andere manier?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Distributie riem stuk!!
« Reactie #21 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 16:28:57 »
Blijft weinig anders over...

Met dat speciale gereedschap had ik het binnen een paar tellen los.. -cool-

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Distributie riem stuk!!
« Reactie #22 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 17:41:10 »
Dennis zou jij een soort tekening van de stuk gereedschap kunnen maken dan maak ik het gewoon ff op mijn werk na!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Distributie riem stuk!!
« Reactie #23 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 18:09:20 »
Dennis zou jij een soort tekening van de stuk gereedschap kunnen maken dan maak ik het gewoon ff op mijn werk na!

Zoiets??

 -cool-


Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
Distributie riem stuk!!
« Reactie #24 Gepost op: wo, 21 mei 2003, 18:38:15 »
wat je ook simpel kan doen is het volgende; demonteer het halve maantje tussen de motor en de versnellingsbak ( onderkant ) dan zie je de tanden van het starterkrans op het vliegwiel , steek daar een zware schroevendraaier tussen ( of een licht breekijzer ) om alzo de krukas te blokkeren , gaat ietsie makkelijker als je met twee bent en die bout van poulie
is zo los , zonder speciaal gereedschap -cool-

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Distributie riem stuk!!
« Reactie #25 Gepost op: do, 22 mei 2003, 12:22:58 »
Zo heb ik het ook gedaan. Is makkelijk te doen ( met z'n 2-en).
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Distributie riem stuk!!
« Reactie #26 Gepost op: do, 22 mei 2003, 16:15:58 »
Het is niet mogelijk om alleen de inbusjes los te draaien? Moet echt die dopsleutel 19 bout er uit? En moet je die nou de andere kant op draaien? Moet er weer loctite tussen? Oja kan morgen dat stuk gereedschap bij de vw dealer lenen. Zo dat was mijn vragen rondje weer voor vandaag!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Distributie riem stuk!!
« Reactie #27 Gepost op: do, 22 mei 2003, 16:30:37 »
Met de inbusjes eruit is de V-snaarpoelie eraf, het tandwiel zit dan nog vast met de 12-kant dop 19.
Anders gezegd: de v-snaarpoelie zit aan het tandwiel geschroefd (met de inbusjes), en het tandwiel zit met de bout aan de krukas vast.
Officieel moet je die bout bij demonteren vervangen, maar of dit echt nodig is. Iig loctite erop en met juiste aanhaalmoment weer vast.

Hangt er dus vanaf wat je wilt gaan doen: voor de riem vervangen hoeven alleen de inbusjes eruit en de v-snaarpoelie eraf.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Distributie riem stuk!!
« Reactie #28 Gepost op: do, 22 mei 2003, 16:36:37 »
Ja ik wil alleen de distributie riem vervangen! Dus dan hoef ik alleen de imbusjes los te halen?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Distributie riem stuk!!
« Reactie #29 Gepost op: do, 22 mei 2003, 17:15:49 »
Ja, enkel de inbusjes.
Let wel op dat je V-snaarpoelie er juist terug opzet, normaal merk je het wel als hij fout zit maar je weet nooit :P