In duitsland kan je 'vrij eenvoudig' het chassisnummer (laten) verplaatsen. Meestal wordt het dan op 1 van de 'domen' (veerpoottoren) geplaatst. Daarnaast slaan ze dan soms in de stoelrail bij de bestuurder nog eens het complete chassisnummer in.
(Volgens mij een soort dubbelop: Eerst onder toezicht van de TUV een copy van het nummer inslaan, daarna schutbord verwijderen, en nummer verplaatsen, dan onder toezicht van TUV het originele nummer terug inslaan in de veerpoottoren, waarna het geheel wordt bijgeschreven in de autopapieren).
In Nederland kan/mag je het chassisnummer zeker niet zomaar verplaatsen, en als je het al doet, dan moet dat onder toezicht van de douane / rdw gebeuren (zie ook: Citroen 2CV (Eendje) voorzien van een compleet nieuw chassis -> zou jij als citrofiel moeten weten
) Het weghalen van het schutbord is leuk, maar wat win je d'r werkelijk mee? Dat je motordampen in je interieur krijgt? Nee, dat is 'verboden', dus de kachel moet dan ook weg. Maar voor de APK moet je dan wel een andere manier van voorruitontwaseming hebben..