Auteur Topic: NZ Turbo project  (gelezen 6553 keer)

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #15 Gepost op: di, 22 mrt 2016, 17:40:06 »
De turbo met spruitstuk en downpipe!

Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ Turbo project
« Reactie #16 Gepost op: di, 22 mrt 2016, 18:02:35 »
nog een voordeel van als je de g40 kabelboom+ecu gaat gebruiken is dat je dan in de toekomst zo een plug en play ecu kunt bestellen bij de mannen van kdfi. Die hebben namelijk een kdfi in een behuizing zitten met de penbezetting en aansluiting van een g40 ecu. Dus mocht je in de toekomst een paar 100 euro uit willen geven voor een pasklare vrij programeerbare ecu dan is dat zo te koop.
Maar alsnog raad ik je aan om eerst gewoon zo te gaan rijden zonder de compressie te verlagen en dan gewoon goed rijk lopen onder boost. Een afr van 11 is op max boost echt niet verkeerd. Ik piek met mijn peugeotje zelfs nog wel eens wat hoger dan dat. Alleen ga niet onder de 10 rijden, dan krijg je zelfs bij een benzine motor gewoon roetvorming en gaat hij slecht lopen is mijn ervaring.

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #17 Gepost op: di, 22 mrt 2016, 21:11:04 »
Ben erg blij met de tip van ecu en kabelboom. Probeer dit spul in handen te krijgen en zal kijken hoe de motor hierop loopt.   

Welke stekkers zitten er extra op een kabelboom van g40?
Omswitchen van boom lijkt me nou niet bepaald hogere wiskunde.

Toevallig vandaag wat geleden over het kdfi systeem. Erg interessant en komt op de lijst.
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: NZ Turbo project
« Reactie #18 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 09:20:48 »
Even als tip. Mocht je kdfi 2e hands/gebruikt willen kopen dan let op het type/versie. De oudere types zouden veel problemen mee zijn.

Op de site van jeroen staat hier e.e.a. over beschreven.
http://www.bs-autotune.nl

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: NZ Turbo project
« Reactie #19 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 09:22:55 »
Van de site:

"Let op: De KdFi 1.3 was een fantastisch product. Met de KDFI 1.4 hebben we de nodige problemen gehad. Wij raden u de producten van K-DATA af en verkopen deze dan ook niet meer. Onderstaande gegevens zijn ter referentie. Zoekt u een alternatief, kijk dan naar de U-EMS4. Deze draait op dezelfde software, zit slimmer in elkaar (o.a. met standaard USB, Bluetooth en RS232 communicatie) en deze kent geen complicaties. Helaas zijn deze niet "Plug&Play" verkrijgbaar."

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: NZ Turbo project
« Reactie #20 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 14:14:35 »
Vraag me af hoeverre dat waar is.
Kan heel goed concurentie zijn geweest (motorbrein) en daarom product zelf uit de handel halen + product lekker zwart maken  :)

Ontopique: Als je op een budget rolt zou je je ook eens in kunnen lezen over Megasquirt en bij DIYautotune een do-it-yourself bouwpakket ms2 of 3 halen?  -dunno-
Als automonteur kan je vast ook wel een beetje solderen  :)

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #21 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 14:57:53 »
Had inderdaad gezien over slechte ervaringen van kdfi, wel jammer :( ms is leuk. Maar pfff prijzige shit.
Denk dat ecu van die g40 leuke basis is om het draaiende te krijgen. 

Weet iemand van waar de map sensor zijn informatie vandaan haalt, oftewel. Waar loopt het vacuüm slangetje naar toe?
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: NZ Turbo project
« Reactie #22 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 16:09:40 »
Als je echt een diy ecu wil heb ik nog een speeduino printplaat liggen. Verder zou ik in plaats van een decompressieplaat op zoek gaan naar g40 zuigers.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: NZ Turbo project
« Reactie #23 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 16:39:18 »

Weet iemand van waar de map sensor zijn informatie vandaan haalt, oftewel. Waar loopt het vacuüm slangetje naar toe?

af-fabriek op een aftakking van de slang die tussen inlaatspruitstuk en rembekrachtiger loopt.

En een MS ecu die je zelf nog inelkaar moet knutselen is amper 150 euro laatste keer dat ik keek.

Offline JPS

  • Non-Register lid
  • Berichten: 327
Re: NZ Turbo project
« Reactie #24 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 17:12:26 »
af-fabriek op een aftakking van de slang die tussen inlaatspruitstuk en rembekrachtiger loopt.

En een MS ecu die je zelf nog inelkaar moet knutselen is amper 150 euro laatste keer dat ik keek.

150 euro? dat is niet veel, bij welke site had je deze gevonden?



Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ Turbo project
« Reactie #25 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 17:43:02 »
Als je echt een diy ecu wil heb ik nog een speeduino printplaat liggen. Verder zou ik in plaats van een decompressieplaat op zoek gaan naar g40 zuigers.
ik zou het hele compressie verlagen eerst gewoon weg laten. Als je maar met lage druk gaat rijden is dat in mijn ogen compleet zinloos en laat je veel vermogen liggen. Ik zou eerst kijken wat er gebeurt als je zo gaat rijden. Mijn 9.5:1 + 0.5bar turbokdruk gaat ook al 30.000km goed, en die motor word goed gebruikt zegmaar(wel peugeot, maar die oude vw blokjes zijn ook wel taai denk ik)
Even als tip. Mocht je kdfi 2e hands/gebruikt willen kopen dan let op het type/versie. De oudere types zouden veel problemen mee zijn.

Op de site van jeroen staat hier e.e.a. over beschreven.
http://www.bs-autotune.nl

Beetje beter lezen, hij zegt namelijk dat hij de kfdi 1.4 troep vind en de 1.3 niet. Overigens heb ik zelf 1 keer problemen met mijn kdfi 1.3 gehad. En het probleem met bs autotune is dat die man het eigenlijk te druk had en daardoor de ondersteuning ruk werd en toen kwamen er opeens veel problemen. En ze gingen zelf opeens ook veel fouten maken die je als zo'n bedrijf niet kan maken enz. En toen zijn er dus ook ontzettend veel mensen boos geworden op jeroen. En dat heeft hem ook ontzettend veel klanten gekost.

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #26 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 20:15:31 »
ik zou het hele compressie verlagen eerst gewoon weg laten. Als je maar met lage druk gaat rijden is dat in mijn ogen compleet zinloos en laat je veel vermogen liggen. Ik zou eerst kijken wat er gebeurt als je zo gaat rijden. Mijn 9.5:1 + 0.5bar turbokdruk gaat ook al 30.000km goed, en die motor word goed gebruikt zegmaar(wel peugeot, maar die oude vw blokjes zijn ook wel taai denk ik)
Beetje beter lezen, hij zegt namelijk dat hij de kfdi 1.4 troep vind en de 1.3 niet. Overigens heb ik zelf 1 keer problemen met mijn kdfi 1.3 gehad. En het probleem met bs autotune is dat die man het eigenlijk te druk had en daardoor de ondersteuning ruk werd en toen kwamen er opeens veel problemen. En ze gingen zelf opeens ook veel fouten maken die je als zo'n bedrijf niet kan maken enz. En toen zijn er dus ook ontzettend veel mensen boos geworden op jeroen. En dat heeft hem ook ontzettend veel klanten gekost.

Mocht ik de compressie willen verlagen kan die worden geschroefd tot 1 bar turbodruk? Aan de hand van jullie suggesties zou geen compressie verlagen en rijden op 0,5 bar meer nut hebben?
Mochten de zuigers of iets het alsnog begeven kunnen deze altijd nog worden vervangen. Zo hebben we wel het uiterste van  onderdelen gebruikt  -nana- Uiteraard wil ik dit zo lang mogelijk voorkomen.
Project zal echt in stappen moeten worden voldaan en wil in die tussentijd probleemloos kunnen rijden :) Dus om eventueel later dit verbeteren is zeker de optie.

G40 ecu met kabelboom ( mocht ik dit vinden ) lijkt mij het makkelijkst en beter resultaat geven  als de standaard ecu (digijet) true?

Als je echt een diy ecu wil heb ik nog een speeduino printplaat liggen. Verder zou ik in plaats van een decompressieplaat op zoek gaan naar g40 zuigers.
is deze dan pasklaar? of wat zou hier nog aan gedaan moeten worden?

Fun to know.

Golf 2 gekocht met 135,xxx op de klok  en polo klaar om te strippen.


Nu eenmaal 21 weken staat de golf er nu zo bij.





Het volgende heb ik vervangen.
90% niet omdat het moest, maar omdat het kan en ik de auto in veilige staat wil hebben gezien ik veel Kilometers rijd. nu al 8,500KM verder

Draagarmen
spoorstangen + buitenste kogels en nieuwe hoezen
Remschijven + blokken
Ap Schroefset
Distributie + waterpomp ( meteen AAV stok geplaatst )
Alle motorsteunen
5bak gemonteerd I.P.V. de gemonteerde 4bak  ( 5 bak van polo gebruikt en daarbij de nieuwe koppeling die ik nog geen 2 weken voor het ongeluk had gemonteerd)
New tires and  new steelies
Wooden steerwheel

Audio systeem:
Pioneer DEH-X9600BT radio
German maestro Composet
Woofer - kicker
versterker - kicker
Ipodtouch 6 voor offline modus van spotify
Gehele auto geïsoleerd met Silentcoat en daarover nog geluidisolatie van schuim.


Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: NZ Turbo project
« Reactie #27 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 20:42:40 »
ik zie ook een polo downpipe op de foto, bij de golf komt die pijp ergens uit bij je subframe.
daar zul je ook iets voor moeten verzinnen om die daar overheen te krijgen

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #28 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 20:55:14 »
Inderdaad, toen ik afgelopen vrijdag de bak aan het wisselen was viel mij dat ook op.
Gelukkig valt met lassen alles te passen!! Downpipe is trouwens 60mm -gert- Helemaal knetÂÂÂH  :)
Had in gedachten om een orginele einddemper van een G60 aan vast te bakken.
Wil geen BRAAAAAP pijp met het imago... kijk mij. wil de indruk wekken van... HUH wat hoorde ik nou... dump valve? die golf daar -gert-??? nheee, kan niet -sturen-
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: NZ Turbo project
« Reactie #29 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 21:01:14 »
Heb een tijdje terug een identieke set met spruitstuk turbo en downpipe verkocht aan iemand.
Moest ook op een golf 2 komen, die zei ook dat las ik wel over het subframe heen.
Zit me nu echt af te vragen of die set bij jou beland is, heb je dit nieuw gekocht of hoe kom je aan deze set?