Auteur Topic: NZ Turbo project  (gelezen 6554 keer)

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #30 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 21:06:31 »
vorige week gekocht via marktplaats van een jongen wonend in zeeland. Jonge gozer ook en had dit spul anderhalf jaar geleden gekocht of iets. met daarbij pakkingen van turbo, decompressie plaat.
Had ineens geen zin of iets, en gaf toe de niet veel verstand te hebben van de techniek en wil nu door sparen voor een vr6...
Erg mooi golfje heeft de boy. nu strak in de lak richting baby blauw  -thumbsup- was voorheen de kleur als die van mij.
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: NZ Turbo project
« Reactie #31 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 21:08:17 »
ja das dus idd de set die bij mij vandaan komt, rob zwagemaker heet hij

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #32 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 21:19:07 »
WAUW!!! bizar :D
Je begrijpt dat ik nu wel nieuwsgierig ben geworden... Heb je de turbo draaiende gehad? en heb je dit zelf allemaal gebakken? zoja, Nice work
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: NZ Turbo project
« Reactie #33 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 21:37:30 »
Nee niet zelf gemaakt, is in duitsland op bestelling gemaakt.
Turbo had ik al, komt van een audi a4 b5 1.8t 180pk heeft rond de 180.000 km gedraaid als ik het me nog goed herinner.
Audi had schade aan de krukas en heb ik gesloopt, turbo was nog goed.
Ben wel benieuwd hoe je de over het subframe gaat maken, daar is de ruimte nogal beperkt.



Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #34 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 22:04:53 »
Nice, and thanks for the  information!
Ja dat is ook iets wat nog een wonder moet worden.
Maar niet geheel onmogelijk. Zal zaterdag eens de omtrek meten aan ruimte die nog overblijft van de orgi pijp.
Anders word de originele uitlaat me mal om zo exact zelfde vorm te lassen, maar dan dikker.
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: NZ Turbo project
« Reactie #35 Gepost op: wo, 23 mrt 2016, 23:50:57 »
 -foto- maken he :D
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ Turbo project
« Reactie #36 Gepost op: do, 24 mrt 2016, 21:19:39 »
60mm is opzich geen rare maat voor zo'n turbo uitlaat hoor. Bij turbo motoren is het zo dat hoe minder weerstand na de turbo hoe beter. Dus eigenlijk kun je bij een turbomotor niet echt te groot gaan. Alleen er is een punt waar het niet handig meer is en lelijk word en toch niks meer opleverd enz. En ik denk dat je met een 60mm voor een 1.3 met turbo best aardig zit. En dan zorgen voor dempers die niet teveel weerstand geven. 1 voordeel van een turbo motor is wel dat ze van zichzelf al een stuk stiller zijn omdat de turbo heel veel lawaai dempt.

Verder is het inderdaad zo dat je met die digijet+turbo de boel waarschijnlijk nooit goed lopend krijgt. En dat is zonde, want dan beland zo'n project vaak weer in de hoek en komt het nooit echt af.
En over hoeveel druk je met een decompressieplaat kan draaien kan ik niks zeggen. Dan maakt de dikte van de pakkingen die je op beide kanten gebruikt+ de dikte van de plaat al heel veel uit. Je moet dan eigenlijk de dikte van de koppakking weten als hij helemaal plat gedrukt is(zoals gemonteerd dus) En de inhoud van de ruimte in je cilinderkop en in je zuiger. Dat alles tel je bij elkaar op. En dan moet je de exacte inhoud van je motor+ weer die uitsparing in je kop enz weten als de zuigers helemaal beneden staan. En dan ga je de compressie verhouding berekenen. Aan de hand daarvan kun je ongeveer schatten wat je motor zou kunnen hebben kwa druk. Maar dat is wel er van uit gaande dat je geen hotspots hebt en dat alles heel blijft.

Maar zelf heb ik niks met decompressie platen. Ik geloof dan nog eerder in je zuigers in een draaibank zetten en er een kleine kom in (laten) draaien. Bij een decompressieplaat heb je namelijk ook meerdere koppakkingen enz, in mijn ogen een recept voor ellende.
« Laatst bewerkt op: do, 24 mrt 2016, 21:23:48 door bobrosco »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: NZ Turbo project
« Reactie #37 Gepost op: do, 24 mrt 2016, 22:19:41 »
Ik heb eventueel wel interesse in de Polo-downpipe, aangezien die bij je Golf toch niet gaat passen. En ik kan er een decompressieplaat (1 en 2mm dacht ik) tegenover stellen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #38 Gepost op: do, 24 mrt 2016, 22:37:14 »
Alleen eindedemper zal het worden. Origineel van vw, zodat we sleeper effect hebben.

Volgens de technische gegevens ligt de eindcompressie Van een Nz motor tussen de 10 en 15 bar.(vraagbaak)
Van de py motor 8 0:1 zover ik kan vinden.

Dan heb ik 2 opties om die compressie druk te behalen. 1 andere zuigers of 2 kop verhogen. Zuigers die er nu in zitten zijn NOG goed en kunnen later eventueel nog worden veranderd.

Koppakking word toch vernieuwd,anders klapt die er vanzelf wel uit gezien de pakking meer als 20 jaar oud Is.

Monteer ik de turbo zo.zonder wat te dienen kijken hoe of wat, weet ik nu al dat dat extra schade oplevert :(

Als de compressie Is verlaagd met andere zuigers of pakkingen. Kan die druk weer geregeld worden met turbo druk. En met berekeningen kunnen we het beste ervan maken.

Helaas beschik ik nog niet over alle technische gegevens om de formule te kunne invullen.

Mocht iemand die hebben hoor ik het graag.

P.s.iemand heeft me  een ecu+kabelboom van een g40 aangeboden :)
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline Robbert-jan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: NZ Turbo project
« Reactie #39 Gepost op: do, 24 mrt 2016, 22:39:04 »
Ik heb eventueel wel interesse in de Polo-downpipe, aangezien die bij je Golf toch niet gaat passen. En ik kan er een decompressieplaat (1 en 2mm dacht ik) tegenover stellen...

Niet gezegd dat ik die Downpipe weg laat...
Die wil ik een  stuk gaan  inkorten en vervolgens verder lassen. Prima basis al zeg ik zelf.

« Laatst bewerkt op: do, 24 mrt 2016, 23:20:39 door Robbert-jan »
Wie laag wilt zijn moet pijn lijden,
of een blokkie omrijden.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: NZ Turbo project
« Reactie #40 Gepost op: do, 24 mrt 2016, 22:55:40 »
Prima...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: NZ Turbo project
« Reactie #41 Gepost op: vr, 25 mrt 2016, 12:36:25 »
is deze dan pasklaar? of wat zou hier nog aan gedaan moeten worden?

Je krijgt de onderste printplaat, eenmaal compleet gesoldeerd heb je de bovenste.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: NZ Turbo project
« Reactie #42 Gepost op: za, 26 mrt 2016, 16:54:23 »
de druk die je meet bij een compressietest is niet je compressie verhouding. Bij de g40 py motor heb je volgens mij wel de compressieverhouding te pakken, maar bij die nz niet, die heeft echt geen 15:1 compressie. Dat is iets wat ze pas sinds heel kort gebruiken op benzine motoren.

En hoezo zou je koppakking meteen de geest moeten geven als hij er 20 jaar tussen zit? Als automonteur zou je beter moeten weten. Om je cilinder af te dichten gebruikt hij namelijk stalen ringen, die zijn niet echt aangetast door leeftijd, eerder door draaiuren(afgelegde kilometers zegt namelijk niks over een motor, het aantal bewegingen dat de zuigers hebben gemaakt veel meer)
En al zou je koppakking de geest geven over een jaar of wat dan ook, dan is er vaak nog niet echt gevolg schade behalve mogelijk een kop die gevlakt moet worden. Maar ik monteer zelf toch al geen nieuwe koppakking zonder de kop te laten vlakken. Ik neem daar geen risico mee, uit ervaring blijkt dat dat toch altijd fout gaat.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: NZ Turbo project
« Reactie #43 Gepost op: za, 26 mrt 2016, 18:41:56 »
Compressieverhouding van een NZ is 9,5:1.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: NZ Turbo project
« Reactie #44 Gepost op: zo, 22 mei 2016, 19:30:58 »
Hoe is het met dit project?