Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Joscha op di, 15 apr 2003, 00:01:09
-
ok we zijn nu al weer 600 km onderweg met de TURBO (en niet de langzaamste kilometers ook niet)
en het gaat nog steeds mooi rond alleen nu nog een olie koeler er tussen (alles al voor in huis en 5W-50 olie er op
vol sentetisch natuurlijk en dan gaan alle kleppen ook weer open, ik heb de top er nog niet voor gehad maar als er lucht happer
(met water koeling en de olie koeler er op zitten dan moet het er maar een keer van komen in duitsland !!!!!!)
-
gaat goed edgar :) maar de olie haal je die bij een oliedruk sensor vandaan (ala g40 met verloopstuk met resstrictor)?eeeeen 170 moet lukken met eeeeen 1050.
-
ja ik heb dus niet de G-40 aansluiting gebruikt
maar een oude oliesensor, daar alles van af gehaald
het gat iets groter geboord (5 mm).
daar een moer opgelast met een schroefdraad van m12x 1.25
hier kan een banjo bout in die door de olie leiding gaat
ik haal alleen met de olie die er nu in zit niet meer de olie druk achter de turbo aansluiting. hier zitten de oliesensor en de olie aansluiting voor de eerste cilinder hydro stoters.
dat is even lastig vooral als de motor warm is ??
-
probeer het eens door het gat hooguit een 1,5 mm te maken ,dan heb je weeeeeer oliedruk .de veeeer van je oliepomp een vulringetje achterleggen.zodat deze relatief gezien de druk verhoogd .zodat turbo en stoters voldoende olie krijgen .
-
Serge, ff beetje WD40 onder de ŽeŽ op je toetsenbord spuiten, klemt een beetje :P
-
hoezo klemt mijn eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :P eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
-
ja goeie tip van die olie drukregelaar
het gat wat kleiner maken heeft niet veel zin omdat dan de turbo ook minder koeling krijgt !
-
je vraagteken doet het helemaal niet ...
-
ja goeie tip van die olie drukregelaar
het gat wat kleiner maken heeft niet veel zin omdat dan de turbo ook minder koeling krijgt !
Oliepomp van een 16V gebruiken, heeft meer opbrengst....
Licht vast wel ergens bij jullie in een hoekje,zijn genoeg van die motoren gesneuveld afgelopen winter :D
-
die van marcel loopt vanmiddag weer en die van mij aanstaand weekend :D
-
en hoe gaat t nu met de turbo?het is zo rustig met andwoorden?