Auteur Topic: Motor wordt heel snel warm!!!  (gelezen 1051 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Motor wordt heel snel warm!!!
« Gepost op: do, 17 apr 2003, 23:08:07 »
Het motortje van het polotje van mijn vriendinnetje wordt binnen 1,5km al warm dan staat het wijzertje al in het midden. En na een stukkie verder rijden blijft het wijzertje na het midden staan. Het is de 1300 HK.
Er zat een klein radiateurtje in vanuit een 1100 die heb ik vervangen door een 430mm radiateur in de hoop dat de motor niet zo snel warm zou worden, maar helaas geen resultaat. Ook zakt het koelvloeistof niveau wat.

Wat merkte je precies als de koppakking lek is? De polo moet eigenlijk nog ff afgesteld worden, hij ruikt wat zoet. Ik denk dat de Co ook wat te hoog is.

Wat kan het zijn? Ik moet namelijk morgen (vrijdag avond) van het noorden naar het zuiden rijden met die polo, inc 3 man extra.



Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Motor wordt heel snel warm!!!
« Reactie #1 Gepost op: za, 19 apr 2003, 23:14:26 »
Via msn had ik al wat mogelijke oorzaken genoemd, misschien kan/wil iemand hier op reageren?

- lucht in het koelssysteem (radiateur is verwisseld)
- koppakking
- thermostaat die dicht blijft
- onsteking die verkeerd staat

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Motor wordt heel snel warm!!!
« Reactie #2 Gepost op: za, 19 apr 2003, 23:26:56 »
Wat is er mis met het feit dat je wijzer net over het midden staat in korte tijd ? gaat over de max temp .
Lees nergens iets over snel koken ,...

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motor wordt heel snel warm!!!
« Reactie #3 Gepost op: zo, 20 apr 2003, 12:30:00 »
koppaking lektal is nog kwestie van doorslaan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Motor wordt heel snel warm!!!
« Reactie #4 Gepost op: zo, 20 apr 2003, 12:33:30 »
Idd er zat nog wat lucht in het verwarmings radiateurtje!

Als ik hem weer vul na het vervangen van de radiateur draai ik altijd dat schroefdopje er af (volgens de vraagbaak), wacht tot er koelvloeistof uit komt en draai dan het dopje er weer op. Maar toch komt er nog lucht in het systeem.

Ik ben dit weekend dus met die polo naar 's hertogenbosch geweest zonder problemen (gelukkig).

Maar het motortje wordt nog steeds snel warm. Nou hoorde ik van Rene ook al dat er een snelle thermostaat in kan zitten! Hij vertelde mij dat er 3 soorten thermostaten zijn: de snelle, de normale en een langzame.

Maar ik heb het gered. En het polotje ook!!! en het koelvloeistof niveau is niet meer gezakt.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
Motor wordt heel snel warm!!!
« Reactie #5 Gepost op: ma, 21 apr 2003, 12:05:34 »
twe soorten , de gewone en die met een + je op , een extra gaatje waardoor er altijd iets koelvloeistof doorkan waardoor de motor geleidelijker ( trager ) op temperatuur komt , zou volgens de leverancier beter zijn voor de koppakking omdat ie iets meer tijd krijgt om zich te zetten bij de opwarming .