Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Joscha op ma, 23 jun 2003, 20:07:08

Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Joscha op ma, 23 jun 2003, 20:07:08
ja ik heb het voor elkaar een heel groot gat in mijn zuiger
ik denk dat dat door de turbo komt ????
heeft er iemand nog een gl motor liggen of losse zuigers,
en dan vier stuks of een gl zuiger
serge heb jij die 1600 kop nog zodat ik die kan monteren
direct van het compressie probleem verlost. -angry-
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Marcel86c op ma, 23 jun 2003, 20:45:39
Ik heb nog wel een GL onderblok liggen

Dan toch de compressie maar wat verlagen :P  ;)
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Jeroen op ma, 23 jun 2003, 22:13:14
Klote hee ......  :(

Ik heb er ook nog wel een liggen ...
misschien kan  ik de zuigers er zo uit halen....
let me know.

grz
jeroen
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Rene op di, 24 jun 2003, 15:55:28
Een klein vraagje , dat gat , is dat aan de zijde van de inlaatklep of aan de uitlaat zijde?? op de foto te zien toch aan een klep kant
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Joscha op vr, 27 jun 2003, 11:30:47
Het gat zit aan de bougie kant van de zuiger. Het is bij de tweede zuiger een gat,
en de derde is helemaal schoon gepingeld.
 voor de mensen die nog een 'GL' blokje hebben liggen

   ! NIET WEG DOEN ! IK WIL ER TOCH WEER EEN  'GL' MOTOR IN HEBBEN.

Ik haal nu zaterdag 4 zuigers op van een 'GK' motor (zijn 5 mm lager hier door minder compressie).
en ik wil proberen of ik de cilinderwand schoon krijg er zitten overal delen van de zuiger op,
als dit niet lukt haal ik de motor er uit en wil ik graag een ander blok gebruiken !!
Bij voorbaat dank,

  Grt. Joscha  

                 :D  ;)
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Rene op vr, 27 jun 2003, 16:12:16
ik heb zo'n vermoeden dat de warmte graad van je bougie's niet helemaal lekker zit , bij oververhitting van de ontploffingskamer zal je zuiger eerder aan de uitlaatklep zijde het heetste worden en bijgevolg aan die zijde voor een beschadiging zorgen , ook de speling van de sigmenten ( dichtingsringen van de zuiger ) speelt een rol , bij versleten sigmenten heb je aan de open zijde iets verlies en heel veel warmte , zeker bij een geblazen motor ( turbo ) ook effe shekken bij de andere zuigers en bij het plaatsen van andere zuigerveren!!
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Joscha op za, 28 jun 2003, 13:47:53
ja kan heel goed maar ook aan de achterkanten van de midelste twee zuigers zijn da warmste plekken in de motor
hier door is de zelf ontbranding natuurlijk ook makkelijk op gan te brengen.

WOONT IEMAND MET EEN 'GL' BLOK NOG IN DE BUURT VAN AMERSFOORT DAAR GA IK 6 JULI HEEN  IK HEB EEN NIEUWE
NODIG TE GROTE VRETERS IN DE WAND !!!


LET ME KNOW !!!!!! :O
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Serge op di, 01 jul 2003, 14:32:43
6 juli kom je redelijk langs ede heen .de kop ligt klaar voor je
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Jaap op di, 01 jul 2003, 15:39:05
En Jeroen heeft vast nog wel een GL blokje liggen..
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Gert op di, 01 jul 2003, 15:51:13
ja ik heb het voor elkaar een heel groot gat in mijn zuiger

beter dan een zuiger in je gat ...
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Serge op di, 01 jul 2003, 15:55:05
hehehehehehehehehehe
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Joscha op wo, 02 jul 2003, 11:44:07
dank je (eikel) kom je nog langs voor dat je naar de meeting
in Duitsland gaat (slapen)??
Titel: !!!motor schade!!!
Bericht door: Serge op wo, 02 jul 2003, 14:23:39
wij wel .was vorig jaar oer gezellig . ;)