Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: JPS op vr, 22 aug 2014, 19:24:12
-
hallo
ik ben jehannes, en kom uit friesland.
ik heb nu ongeveer een half jaar mijn polo 86c 1990 jeton en ik ben er super tevreden over.
er ligt een 1.3 nz motor in, deze wil ik ooit nog eens wat tunen met nokkenstok van 3f en inlaat spruitstuk 3f en een betere uitlaat.
voor de toekomst moet er optisch ook nog veel aan gebeuren maar op het moment is het mijn daily driver.
toen ik de auto kocht heb ik al snel een verlaging geplaatst met koni dempers. voor 60mm en achter 40mm
als het me lukt ook nog wat foto'tjes.
-
nog wat foto's
-
-welkom-
'Optisch moet er nog veel gebeuren' -uitlachen- nou, een keer wassen doet al een hoop :)
Donkere naafkapjes op die velgen smoelt best leuk -thumbsup-
-
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom-
Als je geen 3F stok kan vinden....eentje van een ABD is ook leuk.
Deze heb ik er momenteel in liggen bij mijn NZ.
-
-welkom- -thumbsup-
-
dankjewel, en ja dat poetsen dat moet weer nodig eens, maar tegen de natte wegen op het moment is niet te poetsen.
na het poetsen dan post ik wel wat mooiere foto's.
die harten van de velgen heb ik in de zelfde kleur als de auto gespoten.
maar er ligt al een setje bbs mahle 13" te wachten op banden dan komen die er onder.
gr. jehannes
-
-thumbsup-
-
-welkom-
-
hier nog een foto waar de polo netjes is!
-
het heeft even geduurt maar daar was polo nr 2.
deze was van Pologirl86C en zaterdag wezen komen kijken en gekocht.
wat ik er mee ga doen dat weet ik nog niet, ik denk dat ik de polo precies zo ga maken als een orginele g40 type 2 (dus het wordt een replica g40 2 ). en dan in de mooie kleur zwart.
de hockenheim velgen heb ik al op mijn andere polo dus dat komt mooi uit.
hierbij nog wat foto's
-
hierbij nog 2 foto's
-
Ik heb nog een cup achterruit liggen. 75 euro en hij is van jou.
Leuke plannen trouwens.
-
zit er verschil in het achteruit van een standaard polo en de gt g40?
en dat ik de polo precies zo ga maken is niet zo, want ik vindt dit interieur super mooi en dit blijft er in.
maar van de buitenkant wil ik de polo wel als een gt g40 maken.
-
Wel lastig om de voorspoiler te vinden.
-
ja daar ben ik op het moment ook achter gekomen.. , ach wie weet kom ik er eens een tegen.
ga eerst tot december er weinig aan doen want ga er af en toe mee rijden, (rijdt veel leuker dan mijn andere)
en van het winter ga ik kijken wat mijn plannen worden voor de polo.
-
-thumbsup-
-
ik heb een vraagje, ik zou graag de g40 ook wat willen verlagen en vindt 60-40 wel mooi staan, dit heb ik ook onder mijn andere polo maar deze zit bijna geen vering meer in en is super stug, dit wil ik liever niet bij de g40. dus daarom mijn vraag, welke verlaging is comfortabel en nog lekker mee te rijden op een klinkerweg?
alvast bedankt
groetjes jehannes
-
Weitec veren met gele koni dempers. Of een complete weitec set. Kost zo rond de 300 euro, maar dan heb je wel een goede set.
En wat betreft het achterruit wat ik aanbood, dit raam werd gebruikt in de polo G40 cup. Zeldzaam. Standaard achterruit van een g40 is niet anders dan een andere polo met getinte ramen.
-
oke bedankt voor de info,
mijn daily heeft trouwens wat andere velgen gekregen, zie foto's
-
Zenders! -notworthy-
-
jup!
-
-welkom-
-
Jorp,
even over die weitec veren, waar kan ik deze bestellen? ik heb even gezocht op google maar kon niks vinden,
het liefst heb ik 80mm verlagingsveren
groetjes jehannes
-
80 wordt al wat lastiger. Meeste sets zijn 60/40. Ik zal eens gaan zoeken.
-
Helaas, is alleen 60/40
-
Je kunt Stroeve even bellen, die hebben rechtstreekse contacten met Weitec en kunnen je wel verder helpen. Let wel, voor -80 kun je niet met alleen veren aan de gang, dan zul je ook (gekorte) schokbrekers moeten toepassen.
www.stroevemotorsport.nl
-
hier een setje 80/60 veren. Of het waar is weet ik niet. (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/weitec-polo-86c-fahrwerksfedern-tieferlegung-g40-2f-aau-nz-3f/248934783-223-4261?ref=search)
-
80-60 staat gewoon nog op de Weitec-site: een beetje tuningsboer kan zoiets bestellen.
Complete Weitec set incl. schokbrekers heeft waarschijnlijk achteraan notenverstelling:
erg handig, kun je zelf nog beetje spelen met de hoogte.
-
Oh, die kon ik niet vinden.
-
bedankt voor het meedenken!
misschien ga ik ook wel voor de 60 mm verlaging, maar daar rij ik nu ook mee en met de zender velgen kan de polo nog makkelijk 2cm naar beneden,
kortere schokbrekers heb ik al, deze zijn koni-geel.
oja ik had iets gelezen over speciale top-lagers waardoor de auto nog wat zakt, kan dit?
ik ga in ieder geval opzoek naar weitec veren, want vind dit goedkope setje vervelend te worden.
groetjes jehannes
-
hallo
de polo g40 is optisch af, ik zou eerst voor origineel gaan maar daar kwam mij te veel bij kijken, dus dan maar wat speciaals,
de kleur is Sandgelb mat geworden, ik heb de auto gerold.
ook moest de auto wat lager dus heb er een 60mm weitec set op gezet, maar ligt een beetje lager als mijn andere polo. (deze is 60mm koni verlaging.)
de zender velgen heb ik de rand van gepolijst en de harten matzwart gespoten,
nu is de motor aan de beurt,
mijn idee is dat na de winter ik mijn lader laat reviseren en een kleinere poulie + chip.
maar nu heeft de auto een probleempje, hij vonkt niet meer :(
dus hier zal ik in de vakantie even mee aan de gang.
iemand nog tips wat ik moet controleren , soms start de auto meteen, en soms start ie helemaal niet, de auto gaat wel rond maar slaat dan niet aan.
hierbij nog wat foto's
-
ik heb de auto gerold.
-boehoe-
-
klopt zonde maar de lak was heel slecht op plekken, en een deur zat vol met deuken hier had ik een deur bij gekocht maar die had een andere kleur,
om een accuwak na was de auto wel hard -thumbsup- accuwak heb ik inmiddels gelast.
-
Hmm.. Ik vind hem er super bij staan! rollen kan ook mooi zijn -naughty-
-
Toffe bak en lekker kleurtje -thumbsup-
-
bedankt voor de complimenten!
vraagje: ik heb de bobine getest en deze blijkt stuk te zijn, maar past hier ook een bobine op van een polo 6n? (zien er wel het zelfde uit)
deze weet ik nog staan voor sloop dus dan kan ik de bobine daarvan gebruiken.
zoniet waar kan ik deze bobine's bestellen?
bij voorbaat dank
-
Nieuwe bobines zijn bij elke automaterialenzaak (of onderdelensites) nog gewoon te vinden,
3 seconden googlen liep op dit uit -thumbsup-; http://www.mister-auto.nl/fl/bobine/volkswagen-polo-coupe-86c-80-1-3-g40-115pk_v1953_g689.html
-
bedankt Hofstay, en ik ga maar voor een nieuwe dan weet ik zeker dat het goed is, die polo 6n heeft ook al 2 ton gedraaid dus die bobine heeft ook niet het eeuwige leven.
-
bij atp duitsland zelfs nog goedkoper. zit je wel met verzending natuurlijk.
-
gister lag de nieuwe bobine op de mat en vandaag gemonteerd, ook gelijk maar even de olie vervangen voor 10w60 en het olie en brandstoffilter vervangen.
nu loopt het g40 blok weer mooi! dus ik ben weer blij :)
ik zal morgen even wat foto's van de polo in de buitenlucht maken.
-
Mooi man -thumbsup-
-
hierbij nog wat foto's
-
hierbij:
-
nog een paar
-
Ik vind het geslaagd! -thumbsup-
-
Ik ook wel, ben een liefhebber van de kleur. Ik vind alleen de Inpro-achterlichten niet zo mooi bij deze kleur, die smoelen beter bij een contrastkleur (donkere kleur) van de carosserie.
-
Mooie zwart gespoten achterlichten (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=16260.msg440627#msg440627) erin -thumbsup-
-
bedankt voor de complimenten,
ik hoop dat de polo nog een beetje na zakt want ik vindt dat een polo wel een beetje in de kont mag hangen ipv andersom. ik heb er al 200+ kilo aan spullen achterin gezet om de auto wat laten na zakken.
de polo gaat nu in het hok en na de winter gaat ie de weg op!
-
DanteG:
zijn deze legaal?
-
Uiteraard niet. Er mag voor de APK sowieso niets op gespoten zijn & voor de popoz mis je reflectoren.
Mijn oplossing was de originele achterlichten voor de APK terug monteren & ik had flexibele reflectoren onder de achterlichten geplakt -thumbsup-
-
Je kunt dat goedje ook eraf krijgen met die remover versie van dat spul, had ik bij mijn G40 lampen ook gedaan omdat ik anders ook niet door de apk kwam.
Ik had er toen eigenlijk net iets teveel op gespoten (Na uitdrogen worden ze nog meer donker). Je zou er ook 1 of 2 dunne laagjes op kunnen spuiten en dan even netjes op polijsten, dan heeft de apk boer niets door :)
Leuke foto's, vind de kleur erg netjes staan
-
ik had weer wat tijd voor de polo, eerst heb ik de achterkant nog 2 cm verlaagt en nu ook een g40 einddemper er op, ook heb ik de kat er onder weg gehaald en heeft nu een mooi geluid, en ik hoor de g-lader nu ook weer want dat was met de herrie uitlaat niet het geval :)
nog wat plaatjes want er lag sneeuw
-
hoi,
de polo's zijn helaas weg, nu heb ik de golf die ik altijd al wilde hebben, maar er zal zeker weer een ouder polo1 komen, als ik klaar ben met de golf.
hierbij nog een foto, sorry voor het formaat postzegel want ik had ruzie met de verkleiner.
-
en er is weer een polo!.. nouja eigenlijks een derby.
druk bezig met de voorbereiding om het blok er uit te halen, maar het is eigenlijks wat te heet.
-
Leuk ding, heb hem wel eens in het wild gespot een jaar of 3 trug. Zat er geloof ik een dakrekje op :)
-
druk bezig met de voorbereiding om het blok er uit te halen, maar het is eigenlijks wat te heet.
Ik heb het al heet als ik alleen naar me monitor kijk. Laat staan een blok ga verwijderen -thumbsup-
-
ach in de schuur was het wel te doen, -klus-
ga eerst de carrosserie aanpakken, heeft nog wel wat laswerk.
en daarna kijken of ik een leuk blok er voor kan vinden, of een derby motor (1100 of 1300) er in, of mijn nz (eventueel op carbs -naughty- ).
vraagje, kan ik de carburateur van de 1.0 die er in lag ook op mijn nz blok schroeven? en gaat dit dan normaal lopen of heeft het dan te weinig mengsel?
-
zo plaatwerk besteld kan bijna beginnen met lassen, viel me niets tegen achter de spatbordschermen :)
-
Oh, dat ziet er allemaal wel erg netjes uit... Front en A-stijlen lijken niet gek veel te lijden te hebben gehad? Waar zit dan het laswerk? Vulhals? Krikpunten? Dorpels?
-
de twee achterste spatbordranden, (hier heb ik al twee nieuwe voor besteld)
klein stukje dorpel, was al gelast maar zag er niet uit,
stukje in de vloer (bijrijderkant), vlak bij het krikpunt, maar gelukkig waren beide krikpunten nog heel.
en in het voorfront zitten nog een paar plekjes
al met al valt het reuze mee.
-
Ziet er een stuk harder uit dan die van mij toendertijds ja -thumbsup-
Als je trouwens nog meer nieuw plaatwerk nodig blijkt te hebben, ik heb toen het complete derby-klokkerholm-pakket gekocht en enkel een stukje dorpel en kriksteunen gebruikt. :)
-
Ziet er een stuk harder uit dan die van mij toendertijds ja -thumbsup-
Als je trouwens nog meer nieuw plaatwerk nodig blijkt te hebben, ik heb toen het complete derby-klokkerholm-pakket gekocht en enkel een stukje dorpel en kriksteunen gebruikt. :)
ja ik had jou project topic van de derby al even doogelezen, en was toen blij met die van mij.
de voorschermen zijn niet al te best meer, vooral de linker niet, heb je die ook toevallig?
-
Die is lastig ja, niet krokante originele voorschermen zijn erg moeilijk aan te komen.
Heb wel 2 redelijk harde voorschermen, maar die bewaar ik liever nog even voor een volgende polo :)
-
ach , ze zijn nog wel te redden met wat tijd en liefde. en heb een hele zomer de tijd.
-
iemand nog tips wat ik achter de voorschermen kan smeren tegen de roest?
vanavond nog een beginnetje gemaakt met het voorscherm
-
Beschermhoezen in de wielkasten is de enige preventie tie, ben ik bang. Qua smeren zou ik Brantho Korrux, of RX5/10 proberen, maar garanties zijn er niet...
-
Zinkbad -thumbsup-
-
Stralen, fosforen en daarna goed beschermen.