Auteur Topic: Kijkgaten erbij  (gelezen 1214 keer)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Gepost op: zo, 15 feb 2004, 21:23:49 »
Vandaag weer volop aan de polo gt g40 gewerkt,alleen heeft hij voor mij op stenen gestaan,hadden daar nog geen krikken uitgevonden ofzo,en wist dat er deuken aan de onderkant zaten,alleen dacht ik, ach ff tectileren en je ziet ze niet meer,alleen toen de bekleding eraf ging kon ik zo naar buiten kijken...  kokerbalk heeft geen roest,alleen de voetplank is rot,dus word t meteen ff goed, kokerbalk ff uitdeuken als t lukt en een nieuw stuk metaal ertussen lassen en weer goed tectileren.Is weer een hoop meerwerk wat ik niet verwacht had,maar het is helaas niet anders....beter issie verder niet rot dan issie eind volgende maand weer op de weg -wanker-  -alien-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Reactie #1 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 12:54:05 »
Al het spuitwerk is klaar. de roestplekken zijn netjes dichtgelast, gekit en staan nu in de bitac,dit weekeend hoop ik de kw set eronder te zetten,de schermen erop en kitten, en dan een eer in de avond de tectiel erin. modderkuipen trug,enz enz. Heb helaas nog steeds geen foto's.............

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Kijkgaten erbij
« Reactie #2 Gepost op: do, 11 mrt 2004, 18:08:11 »
Ben benieuwd
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Reactie #3 Gepost op: za, 13 mrt 2004, 18:37:32 »
zo vandaag weer gewerkt aan het rode beestje. ff grote bouten rosgedraaid van het wiel,toen de wielbouten want ik wilde de voorpoten gaan verwisselen,dus ja ff bovenop de poten die grote moeren los,.........ik kijk......... en ik kijk........ en sta ff met me oogjes te knipperen, was me nog niet eens opgevallen dat er in hardheid verstelbare koni's onder zitten!! ze hadden er orginele veren op gezet voor en daardoor stond ie best hoor,maar heb even de veren erbij gepakt van koni en volgens mij is het 60/40. das dus weer ff een mooi voordeeltje -wanker- verder voor alles getactileerd en morgen de poten er weer onder monteren en dan staat ie weer op eigen benen......

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Kijkgaten erbij
« Reactie #4 Gepost op: za, 13 mrt 2004, 19:36:17 »
mzzlpik
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Reactie #5 Gepost op: za, 13 mrt 2004, 20:29:22 »
alleen te vroeg gejuigt, zie maar eens die kw dempers eruit te krijgen, dat wil niet, ze zitten vastgeroest in de koker,dus nu heb ik de ring eraf gelaten,zoveel mogelijk wd40 erin gespoten,en de veer er trug op gezet, nu trekt de veer als het ware de demper eruit,ik hoop dat het lukt anders heb ik een probleem,iemand anders nog ideeen hoe ik de demper uit de poot kan krijgen?

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Reactie #6 Gepost op: za, 20 mrt 2004, 12:30:36 »
f*ck... demper 1 pakte ik er zo uit, demper 2 nog niet misschien, poot in de grote bankschroef vastgezet die aan de grote grote ijzeren werkbank vast zit, takel van t plafond die 2 ton kan tillen eraan, en trekken maar, maar denk je dat ie eruit is???NEEEEEEEEEEE heel de werkbank ging gewoon mee omhoog en de demper bleef lekker eigenwijs zitten, weet niemand hoe ik t nog meer los kan krijgen????Alvast bedankt

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Kijkgaten erbij
« Reactie #7 Gepost op: za, 20 mrt 2004, 17:29:06 »
Poot verwarmen/afkoelen? -dunno-
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Kijkgaten erbij
« Reactie #8 Gepost op: za, 20 mrt 2004, 18:15:41 »
hamer en beitel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Kijkgaten erbij
« Reactie #9 Gepost op: za, 20 mrt 2004, 18:56:59 »
Heee, das mijn motto.. -hug-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Kijkgaten erbij
« Reactie #10 Gepost op: za, 20 mrt 2004, 21:39:56 »
Je zult hem alleen met een "slag-moment" loskrijgen.
Poot in de bankschroef, demperhuis goed opwarmen (gasbrander/verfstripper) , stuk profiel oid (wel iets dat stevig is) van een gat voorzien en aan de zuigerstang vastschroeven, en met een stevige hamer gepaste tikken tegen het profiel geven.

Kans is redelijk dat de demper dit wel overleeft, andere manier zou ik zo niet weten.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Reactie #11 Gepost op: zo, 21 mrt 2004, 13:20:33 »
zal het eens proberen of dit wel lukt, tis wel zonde om t te slopen, en de polo staat nu al 1 week op krikken, denk dat ie toch wel een keer naar beneden wil..........
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Reactie #12 Gepost op: zo, 04 apr 2004, 12:57:36 »
yes hij is los!!!!! dempers zijn meteen over gezet op de poten, beetje moterolie erin dat ze nu niet meer vast kunnen roesten, en de kw demper is er gelukkig helemaal goed heel uitgekomen.Afgelopen zaterdag alles weer op de wielen gezet, damn dat ding in nu zo laag dat op de orginele wielen er net een blikje onder t carter kan rollen.... dus dat word rustig drempels nemen, de schermen zitten er ook weer op en zijn gekit en al.Kokerbalken weer vol met hars en kan binnekort de bekleding er weer in.Hij staat nu aan 1 kant nog wel op een thuiskomertje,dat komt omdat de ophanbeugel van de draadarm ietsje naar binnen staat,en dus t wiel met sturen t scherm raakt, dus deze zal gerecht moeten worden -dunno-  maar kan dat bij iedere autoschadehersteller of kunnen sommige bedrijven dat maar, en is dat dan ook meteen duur? -klus-

arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Kijkgaten erbij
« Reactie #13 Gepost op: zo, 04 apr 2004, 13:10:44 »
Richten zou elke autoschadehersteller moeten kunnen, maar goedkoop is dat beslist niet.
Informeer bij de locale schadeboer zou ik zeggen -ja-

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Kijkgaten erbij
« Reactie #14 Gepost op: zo, 04 apr 2004, 13:19:13 »
waar moet ik rekenen? 150 a 200 euro? zelf doen is geen optie denmk ik,want met een rolmaatje naar t scherm meten is ook niet nauwkeurig.... -gert-
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!