Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Gekke Gerrit op wo, 12 apr 2017, 13:41:37
-
Poeh, inspirerend...!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd0_zps4gpryvtn.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd8_zpssriztppv.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd5_zpszojpucth.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd61_zpsncdb6x59.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd7_zpspcw12kkn.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd6_zpsrvfqvd0y.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd9_zpsx6xly2kl.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd_zpshzukw9fe.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd4_zpsqznv7cq6.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/derby4wd4_zpsqznv7cq6.jpg)
-
Golf rally materiaal ???
-
Sick!!
-
Verschrikkelijk lelijke kont
-
Tja, Derby-achterlichten op Polo sedan, en custom-onderschort. Ook niet mijn smaak, maar hij steekt er wel moeite in. Dit is dat ding waar de tankvulopening achter het rechterachterlicht zit weggewerkt (scharniert naar rechts open).
Maar het ging mij nu om de ombouw naar 4wd... Niet met Golf-rally-spul, maar met (in ieder geval achteras) van een Passat 35i syncro.
Ik zat zelf meer aan Subaru-techniek te denken... -naughty-
-
Dit is gewoon serieus werk.
Ik ben benieuwd of de tüv het goedkeurd.
-
Achteras van een passat is gelijk aan de rallye golf .
Wel mooi om te zien dat het redelijk past lees niet veels te breed is .
-
-kewl-
Lijkt me een leuk project, zal het zelf alleen met een smallblock proberen.
-
Ik denk dat 't spul smaller gemaakt is: achteraan zitten ingekorte aandrijfassen.
-
Achteras van een syncro is niet in te korten differentieel heeft de breedte nodig en de draagarmen hebben vaste punten die de breedte bepalen.
Denk dus dat ze aandrijfassen gecombineerd hebben om wat voor een reden dan ook.
-
Achteras is wel aangepast alla Dutchbuild zie ik.
-
Aandrijfassen zullen met een reden verlast zijn: meest voor de hand liggende is inkorten.
Op de 2e foto is die ronde buis bovenlangs ook aardig verlast.
Kan me zo voorstellen dat er af-fabriek gerust nog ietsje marge zit in de maatvoering:
al win je bij wijze van spreken maar 2 cm in de breedte => kan al de moeite waard zijn
-
Verlassen aan de bovenkant is alla Dutchbuild ;)
Differentieel past er nagenoeg precies tussen waardoor inkorten niet te doen is .
Heb zo,n as vaker in de handen gehad voor de fabia en me vaker verbaasd over de compacte bouw ervan.
-
Bovenkant van de buis lijkt mij niet meer rond, daarom dacht ik dat h.e.e.a. versmalt is.
Misschien om wat hoogte te winnen ofzo? -dunno-
Lijkt me een leuk project, zal het zelf alleen met een smallblock proberen.
Daar twijfel ik over: leuk hoor al dat extra gewicht, maar om dat op gang te houden
is een groter blok ook wel fijn..... en dan gelijk maar iets met meer als 4 cilinders ofzo -naughty-
-
Het kriebelt wel erg om iets in die richting te proberen. Wordt alleen wel een andere donor dan...
Bij wat voor firma's zou je terecht kunnen om bellhouse's van versnellingsbakken om te laten zetten?
-
Denk dat het een gevalletje gezichtsbedrog is dat die niet meer rond is Sjon.
Aan beide zijdes zijn bakjes(bevestiging van de dif) aangelast waardoor de as afgevlakt lijkt inderdaad.
Waarom de bakjes eraan worden gelast ipv de originele bevestigingen moet je mij overigens niet vragen.
-
Daar twijfel ik over: leuk hoor al dat extra gewicht, maar om dat op gang te houden
is een groter blok ook wel fijn..... en dan gelijk maar iets met meer als 4 cilinders ofzo -naughty-
Ik vraag me zoweizo af wat de beweegredenen zijn van iemand om dit te bouwen tenzij je niet wekelijks op een circuit te vinden bent of actief in de racerij bent.
Begrijp me niet verkeerd. Super stoer zo een projecten en repect voor mensen die eraan beginnen. Maar er zijn zat autos te koop waar al 4 wielaandrijving onder geleverd zit en waar veel meer vermogen uit te halen is voor t zelfde geld als wat de ombouw in een polo kost....
-
Als dit alleen maar een show-auto is, snap ik dat ook niet, ik zou 't wel weten -naughty-: spulleke mot rijden.... en hard ook -sturen- :)
-
Met techniek bezig zijn, en iets werkend krijgen wat niet standaard te krijgen is is ook een technische uitdaging, toch?
In mijn geval is het én de uitdaging, én met een beperkt budget proberen inderdaad een circuit-/rally-Audi 50 of Derby te bouwen.
De donor heeft een onderstel op 4x100-basis, met dwarsgeplaatste motor, wielbasis scheelt 35mm, de spoorbreeedte scheelt 70mm, dat zijn waardes waarvan ik geloof dat ik ze op ga kunnen vangen.
-
*crappy phone-pics warning*
Voorste diff/versnellingsbak:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_3418_zps4tenpaj7.jpg)
Achterste diff:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/26707dcc-056b-4a7c-857c-9d4bd13ab0de_zpsgwrgbj5z.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/IMG_3420_zpsyoeqpzl2.jpg)
-naughty-
-
Een justy?
-
Yup
-
(http://i259.photobucket.com/albums/hh311/andyhaycock/justy001.jpg)
-
Bekende foto... :D
Maar dit betreft het model hiervoor (het zogeheten koekblikje). Ik heb zeg maar de Swift-versie. Volgens mij biedt dat nog minder aanpassingswerk voor de achteras...
Daarnaast een typ86 staan met al ingelaste kooi, die ooit al is omgebouwd naar achterwielaandrijver (met Kever-techniek). Daarbij is de bodem eigenlijk al volledig vervangen door een buizenframe.
RDW-goedkeuring is wat mij betreft pas een vervolg, is zeker niet een eerste doelstelling.