Auteur Topic: Koelsysteem 2F GT  (gelezen 741 keer)

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Koelsysteem 2F GT
« Gepost op: di, 11 dec 2007, 17:32:03 »
Dus..... APK zit weer op, op Nonspeed weer hoop moois gezien en inspiratie opgedaan voor het zwarte monster.
Dus binnenkort maar weer eens verder met sleutelen.
Momenteel loopt de temperatuur bij file rijden op naar 100 a 110 graden voor de koelvin begint te draaien.
Nou wou ik graag eens even weten of een 2F GT met 3F blok standaard een 1 of 2 traps thermoschakelaar gemonteerd heeft zitten.
Via mijn vraagbaak kom ik daar niet echt achter, aangezien die op elektrisch gebied vrij onduidelijk is.
Ik heb namelijk zo te zien wel een 1 traps thermoschakelaar, en een 2 traps stekker aansluiting (plaats voor 3 draden), maar er zitten er maar 2 in...  :(
Weet iemand wat standaard was bij een '91 GT ?
En heeft er iemand een paar duidelijke schema's van beide gevallen ?
Zit er namelijk stevig over te denken om het werkend te maken als 2 traps, maar het beste schema wat ik kon vinden op internet is in het russisch, en das bij mij een beetje roestig de laatste tijd...
 -nana-

Komend voorjaar dus weer ff flink aan de sleutel,  -klus-

 - Project Koelsysteem reviseren / upgraden.

 - Cilinderkop Revisie en Distributie.

Onderhand tijd voor een project pagina....   :D
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #1 Gepost op: di, 11 dec 2007, 17:53:45 »
En als de koelvin aanslaat zakt ie netjes terug naar +/-90 graden?

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #2 Gepost op: di, 11 dec 2007, 17:57:14 »
Ja, idd, en als ik gewoon kan rijden zonder file, blijft tie tussen de 70 en de 85
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #3 Gepost op: di, 11 dec 2007, 18:04:08 »
Ja, idd, en als ik gewoon kan rijden zonder file, blijft tie tussen de 70 en de 85
Ik bedoelde eigenlijk tijdens 't file rijden.........of de fan de boel dan 90 graden krijgt?

Tijdens normaal rijden tussen 70 & 85......das eigenlijk juist weer net ff te koud.
Lijkt mij dat de thermostaat iets te ver open blijft staan

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #4 Gepost op: di, 11 dec 2007, 18:08:09 »
Nee, als ik echt in de file sta wordt het 105 a 110 ,dan slaat de vin in, loopt tie nog ff door tot max 115 en koelt tie m terug tot 95 a 100.
Thermostaat zei Dennis ook al ja, dus die gaat binnenkort over de schouder het bos in, en een nieuwe erin.
Wat is een normale temperatuur voor een 2F met 3F blok eigenlijk ? 85 graden ?
« Laatst bewerkt op: di, 11 dec 2007, 18:10:03 door Raven GT »
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #5 Gepost op: di, 11 dec 2007, 19:25:04 »
Mooiste is +/-90 graden, maar 't tellertje is niet super nauwkeurig,
dus een streepje ernaast kan.

Het bos in bij wijze van, hoop ik? Netjes in oudijzerbak/afvalbak he -thumbsup-

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #6 Gepost op: di, 11 dec 2007, 19:49:30 »
Uiteraard, en ieder jaar weer ff de bak legen, bij de oudijzerboer, is toch altijd wel weer een euri of 40 bij elkaar, met Alu en koper.
Lastige is altijd nog beslissen over welke schouder het het bos in gaat  :D
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #7 Gepost op: wo, 12 dec 2007, 09:14:10 »
De termoschakelaar is 1,. maar wat voor ventilator zit erop? Driepolige ventilator = 2 traps.
De schakelaar is bij latere types vrijwel altijd '3 polig' uitgevoerd. Alleen de ventilator vaak niet.

D'r zijn verschillende soorten koel-ventilatoren: andere 'bladen', dikkere motor, etc etc etc.  Echt uniform is het niet toegepast: 'voor warme landen' kregen een andere ventilator dan 'voor niet zo warme landen', en berg-achtige landen kregen weer wat anders.
Is het een originele hollander?

2 traps is vrij simpel aan te sluiten trouwens: gewoon 1 extra (dik) draadje leggen van de vrije pool naar de ventilator. Als je een dikke ventilator zoekt: Trek eens een Seat Terra Diesel open op de sloop; Volgens mij is dat gewoon 'passend'.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: Koelsysteem 2F GT
« Reactie #8 Gepost op: wo, 12 dec 2007, 17:33:27 »
Het is een geimporteerde duitser (ja ik weet t, alle polo's zijn duitsers, dat heb ik inmiddels al zeker 200 keer aangehoord  -nana- )
Er zit een 2 polige Ventilator op, of die orgineel is weet ik ook niet aangezien de auto in het verleden ooit eens lichte frontschade heeft gehad.
Iemand ervaring met de Terra Oplossing ?
En wie oh wie heeft voor mij een schema van het 2 traps gebeuren dat niet in het Russisch is, of iemand hier moet het even kunnen vertalen  :D
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....