Algemeen forum > Voorstellen

Renzepro meld zich aan!

(1/3) > >>

Renzepro:
Eén goede regenachtige middag allen!

Ik ben sinds zaterdag 18 mei de trots eigenaar van een Polo Steilheck uit 1982.
Mijn naam is Renze, 30 jaar en woonachtig in het mooie Almelo. Geboren en getogen westerling, inmiddels al 2,5 jaar importtukker. Dolgelukkig hier.

Sinds afgelopen zaterdag ben ik dus de eigenaar van een Polo, en dat ging als volgt:

Je kent het wel. Het is vrijdag, je hebt niets te doen, dus je bladert wat door marktplaats. Aangezien ik mijn huidige auto wel zat ben (Fiat Cinquecento 1200 'Abarth' editie) keek ik bij de auto's.

En jawel, daar stond ze dan.




En voor die prjis MOEST ik gewoon gaan kijken. Ik had natuurlijk van te voren gebeld, want voor €400 euro verwacht je een roestbak. De beste man zegt dat het niet zo is, maar hij is geverfd met de roller. En hij is wat rommelig.

Ik ben wezen kijken en jawel, het is redelijk net ding. Bijzonder weinig roest op de koets. Wel de nodige puntjes die opgelost moeten worden, maar wat een fijne wagen om in te rijden! (Ik heb een voorliefde voor oude auto's. Het nieuwe vanaf 1990 en jonger spreekt me gewoon minder aan). De auto is wonderbaarlijk goed onderhouden. Dit zie je aan nieuwe schokbrekers achter, nieuwe rotorkap en bougiekabels en nieuwe banden achter. Stukje mazzel denk ik ook.
Het ding stinkt alleen enorm naar benzine.
Gelukkig ben ik handig  -naughty-
Uiteindelijk mocht ik hem voor €350 meenemen. Meteen even langs het tankstation, want de benzine meter deed het niet.
12 euro later had ik een volle tank. Super mazzel.

En dan is het zover, de spannende rit naar huis. Houdt de auto dit vol...

Nou de auto heeft het prima gedaan. Gekke ding rijdt prima 130 op de snelweg. Ligt als een huis op de weg.

Helaas kwam er op de N-weg van een tegemoetkomende vrachtwagen iets opvliegen...

:(

Gelukkig heb ik glasverzekering!

Wat is mijn plan voor de auto?
Rijdend houden. Bijhouden. Voorlopig denk ik nog niet aan strippen en in de originele staat brengen.
Er zitten wel wat punten aan, zoals:
- Km teller doet het niet en de huidige mist een stuk plexiglas en is een GTI variant. Daarnaast doet alleen het knipperlicht lampje en het acculampje het. De rest doet het niet. (Juist, geen dagteller of snelheid).
- Motor loopt wat rauw, kleppen klinken als een diesel.
- Olie is zwarter als mijn ziel.
- Banden voor zijn 9 jaar oud.
- Koelvloeistof lijkt meer water dan koelvloeistof
- Ding meurt OMHEUNIG hard naar benzine
- Het vinyl van de deurkaart links laat los.
- Ik mis wat interieurdelen.

Ik zal een project topic aanmaken waarin ik de vordering zal posten.

Groetjes en een fijne dag!

Renze

Sjon:
Welkom hier -thumbsup-
GTI cockpitje, als in: de snelheidsmeter t/m 220 km/u? Dan sowieso 't linker gedeelte wisselen naar Polo 2 t/m 200km/u voor de juiste snelheidsweergave.
Snelheidsmeter doet 't dus ook niet: dan zou ik eerst checken of de kabel nog oke is / goed vastgeklikt.
29kw op kenteken, zou dan een 1.0 motorcode GL moeten zijn, maar met import gaat 't bij de RDW nog welles fout met dat soort info.
Peutlucht: benzineslangen/ontluchting (is zit een rond luikje onder de achterbank) controleren, maar een rotte vulhals is berucht....

Aron Faro:
hoi Renze,  -welkom-

leuk polo'tje met booskiekert en al! -thumbsup-
heel veel succes met je aanwinst en zal je project zeker ff volgen

Renzepro:

--- Citaat van: Sjon op di, 28 mei 2019, 13:39:58 ---Welkom hier -thumbsup-
GTI cockpitje, als in: de snelheidsmeter t/m 220 km/u? Dan sowieso 't linker gedeelte wisselen naar Polo 2 t/m 200km/u voor de juiste snelheidsweergave.
Snelheidsmeter doet 't dus ook niet: dan zou ik eerst checken of de kabel nog oke is / goed vastgeklikt.
29kw op kenteken, zou dan een 1.0 motorcode GL moeten zijn, maar met import gaat 't bij de RDW nog welles fout met dat soort info.
Peutlucht: benzineslangen/ontluchting (is zit een rond luikje onder de achterbank) controleren, maar een rotte vulhals is berucht....

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor je bericht! Ik heb inmiddels het benzine lucht probleem opgelost en zal dit ook gaan posten op dit forum (zit ook op mypolo.nl, maar die zijn niet zo heel fanatiek met deze oudjes.) Ik wilde het forum niet direct overspoelen met mijn spam, dus het komt in de loop van vandaag/morgen/van de week er op te staan in een apart topic.

Benzine lucht is opgelost, kabel is stuk en teller was ook goed op. Je zult het zien!

Raymon:
Welkom.

Ding stond bij mij in Brummen bij henkie te koop.
Heb even gekeken maar het een barrel bevonden maar dat was mijn mening.
Gti tellers? heb alleen een gt cockpit omlijsting in de polo zien liggen .
En ja hij stonk inderdaad erg naar benzine.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie