Algemeen forum > Projecten

Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"

<< < (3/40) > >>

Sjors:
Mooie update! Ik ben echt fan van jouw velgen!

Bumpers met lijnolie kan prima, is ook lekker snel.
Wil je een wat langer houdende oplossing kun je ze warm maken met een verfbrander.
Wel even de tijd voor nemen om te voorkomen dat ze vlekkerig worden.
Oh en natuurlijk oppassen voor de lak er omheen, of je trekt ze er even af.

Gekke Gerrit:
Eerst föhn, dan lijnolie... ;)

Aron Faro:
dankje wel voor de berichten en tips :) Ik wil het plastic werk ooit een keer spuiten, maar haast heeft het niet

pffff weer tijd voor de volgende 3 maanden in 1 bericht prop sessie:

waar waren we? ohja poetsen, dat was leuk! Ik heb er alleen helaas maar kort van kunnen genieten want kort daarna vloog de 2e koppakking eruit. Dit maal mijn eigen schuld ( de 1e koppakking was origineel en na 30 jaar kan ik het m niet kwalijk nemen dat ie 't begeeft.) Maar deze daarentegen kwam door een kuislekke radiateur. Ik vertikte het om hier de giga jackpot neer te leggen bij de lokale onderdelen boer dus had ik de radiateur besteld, kwam net te laat binnen......

3 poten... sputteren.. gekut en gezeik - compressie test erop en ja hoor, +- 11-11-0-11 duidelijk -boehoe-
Omdat ik de vorige keer hulp gehad heb van een goede maat van me welke monteur is voelde ik met dit keer "ervaren" genoeg om de kop er zelf af te trekken, en deze lag er na een paar uurtjes ook naast.





De koppakking was gescheurd tussen de 2e en 3e cilinder en was niet veel meer van over.



Radiateurtje was nu wel binnen en die is er ook gelijk tegen aan gegaan  :)



en het inlaat spruitstuk effe snel behandeld met een staalborsteltje, voor de extra shine! -thumbsup-




zoo, toen kon de wagen weer dicht, en heeft ie weer even rond gereden! :)
Niet voor heel lang, want een paar maandjes later is er een door mij aangedraaid boutje, alsnog los gekomen .... maar dit in de volgende post  :)

Aron Faro:
image hosting ligt eruit, altijd fijn...

dan maar even zonder foto's

Nadat ik de koppakking had gewisseld heb ik een paar maandjes lekker rond kunnen rijden zonder problemen :)

toch hoorde ik ineens een bepaalde piep, die ik niet eerder had gehoord.... ff onder de kap gekeken en geluisterd en het kwam van de dis. riem af. dat was link dus snel de kap eraf getrokken en gekeken. bleek de riem voor 1/3 gescheurd te zijn -boehoe- gelukkig op tijd erbij. dus nieuwe riem en pomp gekocht en de boel uit elkaar getrokken en wat blijkt.... een boutje van de distrubutie kap die eraf moest toen ik de koppakking had vervangen heb ik niet goed aangedraaid en is losgekomen, is door de onderste distrubutie kap heen gevreten en heeft zichzelf vast gezet...... oh oh wat komen we er weer goed vanaf.

dat is allemaal maanden geleden, ik heb weer tijd gehad om te sparen en te tjoenen/verbeteren. dus nog wat kleine toevoegingen en aanpassingen in de afgelopen maanden waren:
-Wellems blokken, draagarm en achteras rubbers van Maxrpm.nl -  hij smijt er zeker beter mee!

-kat er tussen uit - is hierna ook op de testbank geweest. 75,8pk @5700 & 103,8nm @3700

-zwarte hemel - polo is van binnen nu helemaal zwart uitgevoerd.

- nieuwe koppeling / 5 bak! ohhhhh wat rijd dat lekker zeg, 130 op de klok @3600 rpm - als je zolang als je mag rijden al op 110 cruist dan is 130 cruisen toch echt even wennen hoor. -nana- was een revisie bak van ik meen een 6n, ding schakelt heerlijk, stukke beter dan mijn oude 4 bak.

- kleine interieur mods - dopje in de raamslinger in autolak gespoten, eveneens als de lijntjes in de ventilator en verwarming knopjes, gepriel eerste klas, maar een leuk resultaat. 2f 12v aansluiting gemonteerd zodat een 12v aansteker werkt, was dat optie ofso? of een bepaalde aansteker alleen voor polo 2?

- kleine exterieur mods - zwarte knippers, zwart logo, wind deflectors

- haken waar de einddemper aanhangt verstevigd - uitlaat donderde zo'n beetje om de 5 km op de grond..... - hangt nu een stukkie hoger en steviger, dat voel je goed terug in de auto op groffe onzuiverheden in de weg -thumbsup-

al bij al is de polo er alleen maar beter op geworden, en dat gaat alleen maar beter worden! nu alles op een rijtje is voel ik me er prettig bij om de auto verder te upgraden en dus heb ik de afgelopen weken de spullen bij elkaar geraapt voor een compleet rvs 60mm uitlaat systeem + spaghetti spruitstuk. deze gaat er als alles goed gaat komende woensdag op! zin in!!! :)


Polofundriver:
Leuke updates om te lezen :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie