Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: TomKraft op vr, 27 dec 2002, 23:44:05

Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: TomKraft op vr, 27 dec 2002, 23:44:05
Weet er iemand als de achterlichten van een 2F coupé passen in een steilheck??

bij ne polo 2 weet ik da't nie past, polo 2F echter weet ik niet  :(

greetz
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: Rene op za, 28 dec 2002, 15:31:36
vraagje , gebeurt het wel vaker dat de sillentblokken scheuren van een polo86c.
Er klopt bij de mijne blijkbaar iets niet , het punt waar de ophanging van de versnellingsbak aan de carroserie hangt
( onder de pedalen ) is de lak afgeschuurd van de rubber blok
dus de ophanging waar je de twee kleine schroefjes M8 moet los doen ipv de grote.
dus het rubberblok komt tegen de carrosserie.
 ??
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: Serge op za, 28 dec 2002, 16:21:17
vervangen die hap :)
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: JurG40 op za, 28 dec 2002, 18:01:45
Het past nog minder als in de twee.

Bij een twee passen lampen nog enigzins als het moet, bij de 2f kun je dit vergeten.
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: TomKraft op za, 28 dec 2002, 19:51:51
damned, dan heb ik pech, wist van die Style lichten van coupé liggen, met donkere pinkers, vind 't vreemd dat de steilheck dat niet heeft  ??
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: Marcel86c op za, 28 dec 2002, 21:31:21
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met lak gescheurd. Maar het achterste rubber wil nog weleens kapot gaan door olielekage van motor en bak. Rubber kan slecht tegen olie.
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: patrick86c op za, 28 dec 2002, 22:14:33
die lichten werden later alleen geleverd bij de g40 genesis.
die dus alleen in coupe is uitgevoerd.
de laatste polo coupe's zijn hier ook mee uit gevoerd vw zal er wel teveel in de schap van hebben gehad.
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: Jaap op za, 28 dec 2002, 22:58:56
Ehmz,. Ge-smoke-te achterlichten zijn / waren echt niet alleen voorbehouden aan de G40.. De duurdere modellen (GT) kregen ze ook mee. En wat te denken van de talloze speciale modellen?
Ok, het is waar dat de latere typen (in nederland) ze vaker mee kregen, maar dat waren vooral 'uitlopers' en dus 'rijker' uitgerust.

BTW:
2f Steilheck: nooit ge-smoke-te achterlichten, en nooooit witte knippers voor)..
2f Coupe: smoked en non-smoked achterlichten, en oranje of witte knippers voor..

Maar goed: de achterlichten zijn tot 1981 altijd uitwisselbaar geweest. Daarna eigenlijk niet meer: Coupe, Steilheck en Classic zijn anders..

Oeps: De Classic 2 en Classic 2f zijn t zelfde gebleven (en nee, die van een Jetta 1 passen niet)
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: Jaap op za, 28 dec 2002, 23:01:36
Probeer aan die rubberbalg te komen uit een Polo 1,. Die is
'minder hoog', maar ook stugger..

Helpt sommigen hier aan een niet-rammelende katalysator (tegen carterbeschermer), en helpt de toch al 'bokkende' diesel aan een iets 'steviger' ophangpunt..

Let wel op: Motor komt iets omhoog.. dus als er weinig ruimte tussen capot en motor is,. word dat nog minder.. (maar dat valt bij de standaard diesel gloof ik nog wel mee
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: Rene op za, 28 dec 2002, 23:35:14
Dank je jaap , zal ik proberen.
Voor alle duidelijkheid , is de rubber achter als je voor de auto staat en als je die demonteert kom je in een holle ruimte waar de rubber in zit , en daar komt de rubber tegen de achterkant en heeft daar de  lak weggeschuurd dus in die ruimte, dat wil toch zeggen dat dat niet op zijn plaats zit. ??
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: JurG40 op zo, 29 dec 2002, 12:05:49
Probeer aan die rubberbalg te komen uit een Polo 1,. Die is
'minder hoog', maar ook stugger..

Alweer een tip van Blikopener ;)
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: JurG40 op zo, 29 dec 2002, 12:17:18
Oeps: De Classic 2 en Classic 2f zijn t zelfde gebleven (en nee, die van een Jetta 1 passen niet)

Jij moet volgend jaar mee naar "Vw Mania", dan zeg je nooit meer: "Dat past niet". Met een lasapparaat, polyester en kiloos plamuur past alles.

BMW front op Golf Cabrio, originele lexus lampen (dus geen Luxus-look) in een Bora. ALLES PAST!!!

Of het mooi is is een tweede.
Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: Gert op zo, 29 dec 2002, 15:01:24
VW Mania : over wansmaak gesproken ... soms is daar de sport hoeveel plastic krijg ik op mijn voiture geplakt . Spoilers als een brandtrap met 30 treden  :(
Tuppeware Mania .. en de organisatie is af en toe ook zwaar muts : kom je om 11 uur op zondag .. wel vol betalen maar toevallig zijn de T shirts weer eens op .
Volgens mij kan en Belgique soms een hoop : ooit een videoband gezien van een dragrace wedstrijd gefilmd VANUIT de auto door een passagier .
En dan heb ik het niet over die domme straatrace kids die de Fast and the Furious hebben gezien : nee over acceleraties onder de 5 seconden naar de 100 ..

Ow ja : er bestaat geen 2f .. was en is een Polo 3 !!!!!!
VW is er zelf mee begonnen maar marketing technisch hebben ze dat terug gefraaid ...
En waar is de Derby 2 gebleven Jaap ? Classic was er maar ffkes toch ?

Zo genoeg tussen de kids gelummeld .. tijd voor mijn Playstation uurtje die we sinds gister hebben .  :)



Titel: ophangingspunten van de motor
Bericht door: JurG40 op zo, 29 dec 2002, 15:40:42
Volgens mij kan en Belgique soms een hoop.

Dit schijnt volgend jaar een stuk minder te worden. De regels voor het modificeren van auto's worden een stuk strenger.