Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Michiel op za, 17 feb 2007, 12:12:06

Titel: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op za, 17 feb 2007, 12:12:06
Eindelijk de Polo die Marjolijn en ik altijd al wilde hebben: een originele steilheck GT met 3f blok!
 
In grote lijnen is hij is voor zijn kilometerstand (meer dan 200.000) in goede staat maar voorlopig zal hij niet rijden i.v.m. een behoorlijk prijzig lijstje met reparaties en aanpassingen.
 
Wat is er mis mee:
 
-De versnellingsbak maakt een hoop herrie (schuren) maar dit is weg als je de koppeling intrapt en is niet toerentalafhankelijk. Dit lijkt mij toch gewoon de drukgroep vernieuwen?
-De veren en schokdempers zijn totaal versleten.
-Benzinetank is lek. Dit is wel gemaakt met een rubber slang maar dit gaat ooit wel vervangen worden voor een nieuwe tank.
-Blanke laklaag laat los.
 
 
Reeds gedaan:
-Slot achterklep gemaakt.
-Centrale deurvergrendeling gemaakt.
-Goede wasbeurt
 
 
Voor ik er weer in ga rijden moet het volgende gedaan worden:
-Vernieuwen complete drukgroep. -> CHECK
 
-Nakijken en eventueel vernieuwen van de versnellingsbak. Als er een nieuwe versnellingsbak in moet zal dit waarschijnlijk een 8p / 8n worden i.p.v. de 'ADHD' bak. Anders gewoon keerringen vernieuwen en olie verversen. -> CHECK
 
-Benzinepomp fatsoenlijk vasthangen. Hangt nu met touw vast (!! ) i.v.m. kapotte ophangrubbers. Touw heeft het gelukkig goed gehouden van Tilburg naar Den Haag... -> CHECK
 
-Vernieuwen van versleten schokdempers, veren en toplagers (en gelijk goed verlagen) -> CHECK
 
-Vernieuwen van de draagarmen (rubbers gescheurd) -> CHECK
 
-Vernieuwen van de stuurkogels (rubbers gescheurd) -> CHECK
 
 
Zoals je ziet een flink lijstje maar er word aan gewerkt.

Foto's:


(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010522.JPG)



(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010523.JPG)



(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010524.JPG)



(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010525.JPG)



(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010526.JPG)



(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010527.JPG)


Grappig; verkeerde motorcode op het stickertje. In het onderhoudsboekje hebben ze dit met pen aangepast. Zoals je ziet klopt de rest wel.

(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010529.JPG)



edit:foto links gefixed
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op za, 17 feb 2007, 12:30:03
Pittig fraai karretje! Veel plezier ermee!  -thumbsup-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op za, 17 feb 2007, 16:30:52
1 groot voordeel: Uiterlijk hoeft er niets aan te gebeuren (op de lak na dan).
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op za, 17 feb 2007, 17:04:09
2007 => het jaar van de kontjes?
Nee hoor => wordt 't jaar van de GT-tjes -dj-

Koppeling in = geluid weg.
En als ie in z'n vrij staat en koppeling los?
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op za, 17 feb 2007, 18:35:26
Nice! Succes met de werkzaamheden.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Thomas op za, 17 feb 2007, 21:05:14
2007 => het jaar van de kontjes?

Echt wel!  :P


@m&m; succes met deze GT.  -klus-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Arno op za, 17 feb 2007, 22:21:30
zeg, hebben jullie wel genoeg ruimte voor al die polo's?
Of gaan jullie is een keer uitbreiden...
Hoeveel polo's hebben jullie nu in totaal?
mooie kar trouwens
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op za, 17 feb 2007, 22:57:39
Bijna Vollausstattung:

X0A -  Landessetzung Deutschland
1AB - power brake
3S2 - mit Dachreling
3FB - Stahlschiebedach
5J0 - without rear spoiler
1Q1 - Lenkungsdämpfer
1C1 -  "Kalte Länder"-Ausführung       -25C°
4KC - grünes Wärmeschutzglas
4GF - Windschutzscheibe       grün
3NB - klappbare Rücksitzbank
1MB - Sportlenkrad
8J1 - hand brake/low brake fluid level warninglight without inscription
8BB - Scheinwerfer -Rechtsverkehr- weiß
3D1 - Mittelkonsole
8TC - Nebelschlussleuchte       links
8AC - Radio  "beta"
8F2 - seitliche Blinkleuchten
1TB - fuel tank vent line with gravity valve and PVC breather hose
1H1 - load-sensitive proportioning valve (remkrachtregelaar)



Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op zo, 18 feb 2007, 00:08:48
Koppeling in = geluid weg.
En als ie in z'n vrij staat en koppeling los?

In z 'n vrij en koppeling los = schurend geluid.

@Arno; we hebben nu een groene 16V steilheck, een Derby 1, de Van en nu een GT. Valt best mee toch?  :)

@Dennis: bedankt voor het nakijken! Nog even op zoek naar een Beta radio dus. Zijn wel te vinden op ebay.de.

Windschutzscheibe = ?
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Mark op zo, 18 feb 2007, 05:09:38
Top karretje  -love-  -thumbsup-

Windschutzscheibe = voorruit.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Arno op zo, 18 feb 2007, 15:55:34
@Arno; we hebben nu een groene 16V steilheck, een Derby 1, de Van en nu een GT. Valt best mee toch?  :)

En ik maar denken dat jullie er nu al een stuk of 6 hadden -uitlachen-
Ik denk nog heel even en ze gaan ook een "Poloweeshuis" opzetten, net als sjampoo.
Nou weet ik niet of hij nu ondertussen ook is uitgedunt met zijn polo's of dat er juist meer erbij zijn gekomen
Maar 4 stuks maar....???
Ja dat valt wel mee ja..
Maare voorlopig heb ik er nog maar eentje, maar als ik de loterij is een keertje wint, dan ga ik ook waarschijnlijk zo'n weeshuis beginnen met polo's en andere vw spul....
Maarre veel succes met de 2f steilheck
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Arno op zo, 18 feb 2007, 16:12:46
Deze auto komt mij wel een beetje bekend voor trouwens.
Ik heb hem destijds is een keer te koop zien staan op het volksforum.
Als ik me goed weet te herinneren heeft deze polo ook wat lakschade aan zijn dak vlakbij de voorruit, zowel links als rechts.
Het bladert wat af namelijk
Nou is mijn vraag... is dit de polo die ik destijds op het volksforum zag...?
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: barry8V op zo, 18 feb 2007, 16:32:42
Ik vind um mooi -thumbsup-




Mischien doe ik binnenkort wel een donatie aan de auto -hug-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op zo, 18 feb 2007, 17:09:03
heeft deze polo ook wat lakschade aan zijn dak vlakbij de voorruit, zowel links als rechts.
Het bladert wat af namelijk

Nou is mijn vraag... is dit de polo die ik destijds op het volksforum zag...?

Citaat
Wat is er mis mee:


-Blanke laklaag laat los.


Dussuh: ja,. zelfde polo
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Arno op ma, 19 feb 2007, 01:50:02
-prut-  de bekende polo dus...
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op wo, 07 mrt 2007, 21:24:15
En hij gaat omlaag  -naughty-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 07 mrt 2007, 21:44:04
:D  Weet alleen nog niet of ik die Weitec veren ga gebruiken; ik heb nog Koni veren liggen.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op wo, 07 mrt 2007, 22:30:26
Droppen die handel :D
Weitec veren 80/60 => stug zat
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op wo, 07 mrt 2007, 23:10:10
Koni = 80/80  :D
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 28 mrt 2007, 22:17:51
Koni = 80/80  :D

Nou dat valt wel mee... Ik denk dat het iets van 60/60 is.

Vanavond de voorkant verlaagd. Deze was al verlaagd maar dat kwam meer door de zwaar versleten schokdempers / veren.





De draagarmen hebben ook hun beste tijd gehad...
Dit is dus de bus die in het draagarmrubber hoort te zitten.. Deze zat vastgeroest aan de stabilisatorstang. Uiteindelijk met een hoop WD40 en een poulietrekker los kunnen krijgen.





Draagarmrubber, lekker nat van de lekke schokdemper:




Ik heb nu tijdelijk een setje gebruikte maar in goede staat draagarmen 'van het schap' gemonteerd. Het is de bedoeling dat dit nieuwe G40 draagarmen worden.

Oude en nieuwe demper (lekker kleurtje)







Links de oude veer (Mad? ik denk 60mm korter?) en rechts de nieuwe veer (Weitec. 80mm korter).





En zo staat hij er nu bij.












Dit weekend de achterkant!



Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op wo, 28 mrt 2007, 22:55:14
Kleurtjes!!!
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Mark op do, 29 mrt 2007, 06:07:50
Woeiii !   :)
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 29 mrt 2007, 11:36:01
:)  Gelukkig zie je helemaal niks meer van die kleurtjes.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op do, 29 mrt 2007, 16:16:13
Overigens: mooie foto's: digitale-spiegel-reflex is toch wel ietsje veel beter dan de palm-top?
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 29 mrt 2007, 16:59:07
Overigens: mooie foto's: digitale-spiegel-reflex is toch wel ietsje veel beter dan de palm-top?

Thanks.
Was het maar een spiegelreflex!  -hitit-
Nee, tis een gewone digitale camera (Panasonic Lumix) en ik heb met de tijd foto's leren maken  :)  
Palm top is al zo'n 2 jaar geleden...
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: barry8V op do, 29 mrt 2007, 21:54:44
GAAAaaaaaaaf  Ziet er beter uit  -thumbsup-

En zeker nette foto's
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op do, 29 mrt 2007, 22:20:31
[offtopic] Die camera is trouwens een echte aanrader, niet al te duur, maar wel een hoop waar voor je geld!
Soort Subaru, veul pk's voor wènagh :)[/offtopic]
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op zo, 01 apr 2007, 19:58:40







Zo, nu istie fatsoenlijk verlaagd. Achter verlagen ging zonder noemenswaardige problemen.
De standaard schokker rechts achter had nog minder druk als een fietspompje! Zat echt helemaal niks meer in.
Nu nog de 145/80/13 bandjes vervangen want dat is echt geen porum.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op zo, 01 apr 2007, 20:13:13
165/65-13.ziet er toppie uit  -thumbsup-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Mark op zo, 01 apr 2007, 20:55:05
Wereldkarretje  -thumbsup-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: barry8V op zo, 01 apr 2007, 23:24:49

Wat loopt er van de koplamp de bumper op? Michiel -wanker-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op ma, 02 apr 2007, 10:25:52
Wat loopt er van de koplamp de bumper op? Michiel -wanker-

:)

Komt van deze beesten

Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 02 apr 2007, 10:48:04
Uhu... Dat krijg je ervan als ie zo mooi laag is  :D
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op ma, 02 apr 2007, 19:43:52
marjolijn toch ,michiel die al op een auto komt ,toch aandacht tekort?   :D :D
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 02 apr 2007, 20:36:26
Dan tenminste wel nog op de bolle ogen, hoeft ze in ieder geval niet aan zijn geaardheid te twijfelen?  :D
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 25 apr 2007, 22:10:37
Even een korte update:

-Benzinepomp zit weer vast met de originele rubbertjes ipv touwtjes.
-Van de week het druklager vervangen; helaas was dit niet het euvel   :(  Volgende week ga ik een 8p bak halen.(in Hardegaryp of all places..   :( )

Binnenkort weer  -sturen-    -thumbsup-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Martin op wo, 25 apr 2007, 22:21:16
Hardegarijp, heb ik vorig jaar een setje voorremen van een scircco vandaan gehaald. Is een heel klein dorpje bij Leeuwarden, kerel deed veel met vw's in de autocross dikke kans dat het dezelfde is.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 25 apr 2007, 23:12:16
Denk dat het dezelfde is... Ene Theo?
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Martin op wo, 25 apr 2007, 23:15:10
Volgens mij wel ja, beer van een vent een echte Fries. Had diverse (cross)Scirocco's staan waaronder een goudkleurige type 1.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: barry8V op do, 26 apr 2007, 10:11:01
Heb je nog een plekkie over? -hug-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 26 apr 2007, 10:23:26
Heb je nog een plekkie over? -hug-

In de stalling bedoel je?  -dunno-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op do, 26 apr 2007, 15:43:25
Nou, ik denk dat ie achterin de auto bedoeld?  :)
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 26 apr 2007, 15:52:55
Ah! Dat zou ook kunnen. :) @ Barry: PM me anders even.,
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: barry8V op do, 26 apr 2007, 19:24:47
Nou, ik denk dat ie achterin de auto bedoeld?  :)

Of op de bijrijders stoel :P
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 07 mei 2007, 16:38:08
Jeeeej! We kunnen weer  -sturen-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op ma, 07 mei 2007, 18:14:20
Zo, vrijdag de gereviseerde 8P bak gehaald in Friesland. Gister gemonteerd met nieuw druklager en verse olie.

Nieuwe bak:



Deze bak is echt stukken relaxter rijden dan zo'n ADHD bak. Hij is nog lekker vlot in de stad en bij een AHD zat je bijna op de 4500 toeren bij 120 km/u, met een 8P zit je op 3600 / 3700 toeren.


Net nog wat andere kleine dingetjes gedaan en nu:  -sturen-  -thumbsup-

Alleen een beetje jammer van het weer :(



Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op ma, 07 mei 2007, 19:05:22
-thumbsup-

Is trouwens ook een manier om de olie bij te vullen... :)
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op ma, 07 mei 2007, 19:48:09
Is trouwens ook een manier om de olie bij te vullen... :)

:) Doe ik altijd zo. Gewoon gieten tot het er uit komt.
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: barry8V op ma, 07 mei 2007, 21:56:03
Dat ziet er goed uit, en een nieuw schakelstangentje.......mooi
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 09 jul 2007, 20:18:44
Jeej! We mogen weer een jaartje  -sturen-

Nadat de luchthoeveelheidsmeter was vervangen that is...
Daar durven ze 400 euries voor te vragen bij de dealer -gert-
En 50 op de sloop  :D



Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op ma, 09 jul 2007, 21:05:55
Altijd fijn om de apk zonder al teveel problemen door te komen. -prut-
Titel: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op di, 10 jul 2007, 11:39:55
CO zat op 3,5 en hij kreeg hem niet lager. M.a.w. luchthoeveelheidsmeter kapot. Waarschijnlijk gaat hij nu ook een stuk minder zuipen.
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op ma, 18 feb 2008, 20:11:37
Update: 2008 het jaar van de lekke tank  :(
Zat er al een beetje aan te komen natuurlijk. De vulhals was al eens gerepareerd door een vorige eigenaar d.m.v.  een rubber slang.
Vorige week een nieuwe tank besteld op Ebay Dld voor 64 euro incl.verzenden (!) en vandaag eronder gezet. Natuurlijk zit dan alles tegen; boutjes van het houdertje voor de handremkabel breken af, bout van de achteras breekt af (vorige week alvast ingespoten met WD40 heeft niet geholpen :( ) en de ontluchtingsslang breekt halverwege af.. Pasvorm van de tank is erg goed. Het enige dat niet helemaal goed zat was het kleine tuitje van de ontluchtingsslang. Even voorzichting verbuigen en hij zat goed.
Al met al een flinke dag bezig geweest maar voorlopig lekt hij niet meer!  -thumbsup-   

Tip voor een nieuwe tank: atp-autoteile op Ebay.de http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile (http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile). Goedkoop, betalen met Pay-pal, erg snelle verzending en goede pasvorm.
Uiteraard wel de tank nog even in de Zinc-alu spray en Bodyschutz zetten.
 
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: FoZ op di, 19 feb 2008, 13:57:13


Tip voor een nieuwe tank: atp-autoteile op Ebay.de http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile (http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile). Goedkoop, betalen met Pay-pal, erg snelle verzending en goede pasvorm.
Uiteraard wel de tank nog even in de Zinc-alu spray en Bodyschutz zetten.
 

 -thumbsup- -thumbsup-
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: martijn op di, 19 feb 2008, 15:03:56
hoe is het afgelopen met de LMM? Verbruikt hij nu ook echt minder brandstof?

Lekke tank; ik moet er ook aan geloven helaas.
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op di, 19 feb 2008, 16:10:13
hoe is het afgelopen met de LMM? Verbruikt hij nu ook echt minder brandstof?


Hij is minder gaan verbruiken. Was 1 op 8 en is nu 1 op 11. Vind ik nog steeds niet echt zuinig, zeker niet in combinatie met de 8p bak.
Hij loopt ook nog steeds erg slecht met een koude motor. Ik weet ook niet meer waar ik moet zoeken; temp. sensor, LMM, en gasklephuis vervangen. Hij is zelfs nog een paar keer bij de dealer geweest om uit te lezen (vriend van me werkt daar) en niks kunnen vinden.
Iemand misschien nog ideeen?  -dunno-
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op di, 19 feb 2008, 18:10:30
Stekker lambdasonde al eens losgetrokken voor de gein?
Geen idee of dat dat met uitlezen ook te achterhalen is........

Gezien 't feit dat ik zondag een 3F-regelapparaat meeneem,
wil je die ook eventueel vervangen?

(Lambda-snol 3F kan ik ook nog wel regelen)
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op di, 19 feb 2008, 18:45:25
Vind ik nog steeds niet echt zuinig

Update: 2008 het jaar van de lekke tank  :(

iemand misschien nog ideeen?  -dunno-

Ehmz,,. iets beter naar jezelf luisteren?  -wanker-

Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op di, 19 feb 2008, 19:51:28
Stekker lambdasonde al eens losgetrokken voor de gein?
Geen idee of dat dat met uitlezen ook te achterhalen is........

Gezien 't feit dat ik zondag een 3F-regelapparaat meeneem,
wil je die ook eventueel vervangen?

(Lambda-snol 3F kan ik ook nog wel regelen)

Ja, met uitlezen zie je ook of de lambdasonde het nog doet. Maar.. wat wil je voor die lambdasonde hebben?

3f regelapparaat is altijd handig om reserve te hebben (zo veel worden ze nou ook niet te koop aangeboden) en ik kan gelijk kijken of dat nog iets wil uitmaken.

@Jaap:  :) Tank heeft zich al die tijd netjes gehouden tot 2 weken geleden. Maar het kan best zijn dat hij iets lekte. We zullen het zien...
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op di, 19 feb 2008, 22:22:27
Ja, met uitlezen zie je ook of de lambdasonde het nog doet. Maar.. wat wil je voor die lambdasonde hebben?

3f regelapparaat is altijd handig om reserve te hebben (zo veel worden ze nou ook niet te koop aangeboden) en ik kan gelijk kijken of dat nog iets wil uitmaken.
Zie PM.
Hebbie nog meer 3F-zooi nodig? Ben er eentje aan 't strippen.
(nokkenas en inlaat zijn al foetsie, onderblok & kop hou ik zelf)
Titel: Re: Project [14-DJ-GP] 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 20 feb 2008, 10:08:42
 -thumbsup-
Volgens mij heb ik verder niks nodig. Laat het je anders wel op tijd weten.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jan op zo, 06 apr 2008, 12:20:57
@ Lijntje en Chieltje: heb het hele topickje doorgelezen na de "doorlink" van Lijntje. Hartstikke gefeliciteerd, ziet er prachtig uit allemaal. Vind een Polo 2 mooier natuurlijk, maar deze is zekers niet fout.

Je realiseert je neem ik aan wel wat een mazzel dit Polootje heeft gehad dat hij jullie als eigenaren heeft gekregen, he? Hoogst waarschijnlijk zou het anders einde verhaal geweest zijn...

Keep up the good work!

Groet, Jan.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op zo, 27 apr 2008, 22:37:47
Wat klopt er niet in het plaatje?
Hou in je achterhoofd dat het een GT met 3f blok is...
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Thomas op zo, 27 apr 2008, 22:40:24
Wat klopt er niet in het plaatje?
Hou in je achterhoofd dat het een GT met 3f blok is...

625 km op 1 tank?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op zo, 27 apr 2008, 22:46:41
KM teller tot 200? Nee, dat is  't niet: dat is bij alle 2fjes zo toch? (op de G40 na)

Sluit ik mij bij Thomas aan: 625 km op 1 tank: Netjes!
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op zo, 27 apr 2008, 23:46:31
En hij is nog lang niet leeg  :P

Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: martijn op ma, 28 apr 2008, 08:46:51
waar lag het nou aan? Kan me herinneren dat je wederhelft er een aantal keren niet over te spreken was, dat het verbruik nogal hoog lag!

Dit is een goede score! Als je dit nog even doortrekt rij je  700-750km op een tank..
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 28 apr 2008, 09:59:29
@Marjolijn: dagteller wel helemaal goed? :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Koen op ma, 28 apr 2008, 10:26:45
Of heb je gewoon een grotere tank gemonteerd?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op ma, 28 apr 2008, 10:27:49
Hij rijdt nu zo'n 1 op 15,5.
Ik heb het regelapparaat vervangen en sindsdien rijd hij erg zuinig!
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jan op ma, 28 apr 2008, 11:33:35
@ Chiel&Lijntje: mogelijk was die andere ECU wel "getsjipt" om'm "op-te-tune" met de hoop dat ie segmaar sneller werd.

Onder de tsjippers zijn er ZOVEEL die DENKEN dat ze weten waar ze het over hebben bij het remappen van de kenvelden.

Resultaat: er rijden shitloads mensen rond die (soms grof) geld hebben neergetikt voor het laten vern**ken van hun ECU programmatuur. Resultaat: hoger brandstofverbruik, slecht draaiende / startende motor, mindere prestaties over de hele bandbreedte. Hoogstens een motor die het op een toerengebiedje (subjectief) iets heftiger doet.

Heb je al gekeken naar een eventueel aanwezige luchtmassa meter? Knoeiers die aan de ECU morrelen willen ook vaak graag hun amateurvingertjes in de luchtmassameter steken. Herkenbaar spoor is dat de originele sealing van het kapje van de LMM is vervangen door badkamersiliconenkit ofzo.

Ergo: er gaat niets boven ECHTE tuning door mensen die ECHT weten waar ze het over hebben.

Gefeliciteerd man: blij dat ie het weer beter doet. Ik doe het je niet na om over de 600 km op 1 tankje te rijden, zeker niet met mijn huidige gasfabriek.

Groet, Jan.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 28 apr 2008, 11:47:12
@Marjolijn: dagteller wel helemaal goed? :D

 -nana-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op ma, 28 apr 2008, 15:25:53
@Jan: LMM was een van de eerste dingen die ik vervangen heb; die was hartstikke dood. Zag er nog wel ori uit...
Daarna de temperatuursensor, lambda sensor en gasklep vervangen. Toen wist ik het echt niet meer en heb toen het regelapparaat vervangen met als gevolg een verbruik van 1 op 15,5. Dit wel in combinatie met een 'luie' 8p bak i.p.v. de AHD bak.
Hij wil nu nog steeds wel eens spontaan uitvallen bij stationair draaien met een koude motor. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Maikel op di, 29 apr 2008, 17:07:36
kabel breuk of corosie is een van de stekkers/bekabeling van de onderdelen die je net genoemt heb??

gr maikel
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 10 jul 2008, 12:37:31
En weer een jaartje APK. Eerst afgekeurd met een CO van 6 (!). Oorzaak: wederom een kapotte luchthoeveelheidsmeter  :(. Hier door was heel het inlaattraject vervuild. APK meneer heeft hem helemaal schoongemaakt en opnieuw afgesteld. Blijf het raar vinden dat hij toch zo zuinig heeft gereden... Ik hoop dat hij nu ook niet meer afslaat bij koude motor.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op do, 10 jul 2008, 12:41:59
lamda sonde regelt na en de gasklep poti registreert dan hoeveelheid puls duur voor de injector
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op do, 10 jul 2008, 12:53:09
@ Chiel&Lijntje: mogelijk was die andere ECU wel "getsjipt" om'm "op-te-tune" met de hoop dat ie segmaar sneller werd.

Onder de tsjippers zijn er ZOVEEL die DENKEN dat ze weten waar ze het over hebben bij het remappen van de kenvelden.

Resultaat: er rijden shitloads mensen rond die (soms grof) geld hebben neergetikt voor het laten vern**ken van hun ECU programmatuur. Resultaat: hoger brandstofverbruik, slecht draaiende / startende motor, mindere prestaties over de hele bandbreedte. Hoogstens een motor die het op een toerengebiedje (subjectief) iets heftiger doet.

Heb je al gekeken naar een eventueel aanwezige luchtmassa meter? Knoeiers die aan de ECU morrelen willen ook vaak graag hun amateurvingertjes in de luchtmassameter steken. Herkenbaar spoor is dat de originele sealing van het kapje van de LMM is vervangen door badkamersiliconenkit ofzo.

Ergo: er gaat niets boven ECHTE tuning door mensen die ECHT weten waar ze het over hebben.

Gefeliciteerd man: blij dat ie het weer beter doet. Ik doe het je niet na om over de 600 km op 1 tankje te rijden, zeker niet met mijn huidige gasfabriek.

Groet, Jan.

"knoeien" met ecu heeft pas nut als de motor technisch nog verder is aangepast ,lees kopbewerking ,nokkenas ,inlaatspruitstuk bewerking ,compressie verhoging . en dan zal idd de luchtweger veer weerstand aangepast dienen te worden ,het hitte draadje dien je gewoon af te blijven .

maar om een trage digifant computer nou te chippen voor snellere berekeningen ,heeft deze eigenlijk te klein werkgeheugen ,beter is kms dta megasquirt.
beter is nog om dan over te stappen op itb's
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op do, 10 jul 2008, 13:20:26
een kapotte luchthoeveelheidsmeter 
Heb ik (of beter: wij (dude & ik) nog liggen, maar ik begrijp dat 't al opgelost is,
dus je had er zelf ook nog 1 liggen?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op do, 10 jul 2008, 13:31:21
Neuh, ik ben om 4 uur nog ff naar de sloperij gesprint  -klus-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op do, 10 jul 2008, 13:39:34
welk gedeelte was er stuk .?

ach natuurlijk ,het hitte draadje  -ja-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op do, 10 jul 2008, 13:40:11
maareuh ff om 4 uur naar de sloop sprinten in denhaag ,wow ,had je een blauw lampje  :)
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gert op do, 10 jul 2008, 14:20:09
Dr opleiding zit in rechte lijn 150 meter max van de best gesorteerde slopert in DH
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op do, 10 jul 2008, 14:22:11
vindt je het gek met zo'n hoeveelheid die de politie haaglanden aan auto's in de puin rijdt  :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: martijn op do, 10 jul 2008, 14:46:40
Dr opleiding zit in rechte lijn 150 meter max van de best gesorteerde slopert in DH

de best gesorteerde sloper is??

Voor mij ook wel handig, ben tot nu toe bij De Binckhorst en bij HeJa . Bij HeJa waren ze ook nog aardig.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op do, 10 jul 2008, 16:21:53
Heja?? Dat zijn echt eikels, naar mijn bescheiden mening. Ik ben deze keer goed geslaagd bij sloperij de Binckhorst. Normale gasten, goed georganiseerd computersysteem. Kom gewoon aan met een onderdeelnummer en ze zijn blij met je.

En idd, ik zit zeer dichtbij een aardige hoeveelheid sloperts  -ja-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: martijn op do, 10 jul 2008, 16:30:48
Ze hebben mij goed geholpen.. Bij de Binckhorst heb ik juist een minder goede ervaring.. Bel je voor een groen getinte rechterruit voor een mini, krijg je een ja te horen.
Kom je daar; verkeerde kant v/d auto, donkergrijs getint én beschadigd... En alsnog 35 euro vragen voor 1 miezerig ruitje..

HeJa had wel liggen wat ik zocht, dus dan ben je direct al 'meer tevreden' denk ik..


Mooi dat de GT het weer netjes doet. CO van 6 is wel echt belachelijk hoor trouwens. Mijn brakke wankelmotor haalt dat nog niet eens :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 10 jul 2008, 19:33:39
CO van 6 is wel echt belachelijk hoor trouwens. Mijn brakke wankelmotor haalt dat nog niet eens :D


Ik mocht officieel niet eens meer het centrum in  :) Hij staat nu weer netjes op 2,5  -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op do, 10 jul 2008, 19:45:36
je bedoelt 0,25 %
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 10 jul 2008, 23:24:23
Kast gaf 2,5 aan  -dunno-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op do, 10 jul 2008, 23:28:25
Kast gaf 2,5 aan  -dunno-
 

ach goed is goed  -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 11 jul 2008, 00:11:04
Uit mijn Haagsche tijd ook juist slechte ervaringen bij de Binckhorst, en juist goeie bij HeJa... Maar ja, allebei altijd nog beter dan die aan de andere kant van de Binckhorstlaan?!
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op vr, 11 jul 2008, 14:19:45
2,5 promille = 0,25 procent toch?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op vr, 11 jul 2008, 14:22:17
2,5 promille = 0,25 procent toch?
nee das dronken  :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op vr, 11 jul 2008, 14:22:59
maar als je uitgaat van promilage dan zit je goed
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op vr, 11 jul 2008, 14:53:19
uch-ul-tjes toch?

( microgram per liter - > ug/l -> al verschillende malen op TV gezien bij die gekke krullenkop en Koos Spee -> Dat zijn teveel uch-ul-tjes meneer! )
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op vr, 11 jul 2008, 22:18:25
Pliesies werken idd met uggeltjes idd. Je hebt wel een omrekenformule van en naar promille, maar daarvoor moet je gestudeerd hebben, en dat heb ik uiteraard niet...  :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op vr, 11 jul 2008, 22:59:31
Naja,. als je 't gewicht van alcohol ( ET-OH ) kent, de gasconstante bij een graad of 25/30 ( uitgeademde lucht) weet, en een rekenmachientje bij de hand..  withstupid

ff denken: Alcohol = Ethanol = 2 koolstof atoompjes, 6 waterstof en  1 zuurstof,..  C is dacht ik iets van 12, zuurstof 16, waterstof 1 -> 24+16+6= 46 atoommassa -> Constante van Avogadro d'r overheen -> ideaal gas aannemen,  kom je op een gewicht van 0,7894 kg/liter,

oftewel: uggeltjes / 460 = promille

Grens => 220 ugl = +/- 0,5
 -> 800 ugl -> 1,8 promille :)

On-topic -> CO van 2,5 promile  -> 12+16 => 28 ->  700 ug/l CO :) -> goed dronken dus :)

Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op vr, 11 jul 2008, 23:13:11
Ah: nou snap ik de bedrijfsnaam 'Blauw' :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Pierre op vr, 11 jul 2008, 23:18:11
Naja,. als je 't gewicht van alcohol ( ET-OH ) kent, de gasconstante bij een graad of 25/30 ( uitgeademde lucht) weet, en een rekenmachientje bij de hand..  withstupid

ff denken: Alcohol = Ethanol = 2 koolstof atoompjes, 6 waterstof en  1 zuurstof,..  C is dacht ik iets van 12, zuurstof 16, waterstof 1 -> 24+16+6= 46 atoommassa -> Constante van Avogadro d'r overheen -> ideaal gas aannemen,  kom je op een gewicht van 0,7894 kg/liter,

oftewel: uggeltjes / 460 = promille

Grens => 220 ugl = +/- 0,5
 -> 800 ugl -> 1,8 promille :)

On-topic -> CO van 2,5 promile  -> 12+16 => 28 ->  700 ug/l CO :) -> goed dronken dus :)




blauw of niet    na het proberen te lezen van wat jaap had geschreven heb ik ff een biertje gepakt      :D    1+1 ok  rest  -dunno-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op za, 12 jul 2008, 00:14:17
Jeetje Jaap, die scheikundige berekeningen brengen herinneringen terug (middelbare school)! Wat doe jij in het dagelijkse leven dat je die kennis nog zo paraat hebt? -dunno-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op za, 12 jul 2008, 00:20:29
wel marjolijn zit bij het blauwe apperaat en jaap werkt voor blauw .en toch hebben die twee blauw geen ruk met elkaar te maken
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op za, 12 jul 2008, 09:40:25
Dat zeg ik, Jaap heeft gestudeerd  :)
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op za, 12 jul 2008, 13:12:41
Dus, ik lul een stuk in de rondte, en klaar ! :)

Overigens, een bedrijf bellen met de vermelding, Buro Blauw, levert toch af en toe verwarringen op..
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op za, 12 jul 2008, 14:35:56
 :D als een tientje
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op di, 21 jul 2009, 16:01:22
*blaast stof van het topic*

Zo, dan nu het eerste echte probleem met de GT. Afgelopen dinsdag moest ie voor de APK, maar dat heeft ie helaas ternauwernood niet gehaald. Vorige week begon het al met afslaan, en dan niet het bekende "laag stationair pruttelen en uiteindelijk afslaan", maar echt uit het niks, netjes stationair plok-uit. Maar gewoon daarna starten en lopen. Tot maandag, net de straat in gereden, plok-uit, en niet meer starten. Dwz, de startmotor gaat rond, maar hij slaat niet aan. Benzine stroomt gewoon, maar hij heeft geen vonk.

Inmiddels 3 computers geprobeerd, de relais gewisseld, bobine doorgemeten (is een half jaar oud), nieuwe onsteking erop inclusief rotor en verdeelkap. Wij zijn een beetje out of ideas, iemand een suggestie?  -dunno-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op di, 21 jul 2009, 16:27:55
Oja, ook de kabelboom compleet gewisseld voor eentje die zeker weten goed is (thanks Barry  -thumbsup-)
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op di, 21 jul 2009, 16:42:25
Ik zou eens een andere bobine proberen.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op di, 21 jul 2009, 17:04:45
Dat zou ik ook wel willen, maar we hebben er geen liggen. Bovendien ga ik ervan uit dat als ie goed doormeet, dat ie ook goed is  -dunno-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op di, 21 jul 2009, 18:45:53
Eindtrap in bobine kan ook stuk zijn.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op di, 21 jul 2009, 18:51:28
Maar als je de primaire en secundaire hebt gemeten, dan meet je toch alles? Of niet?

Eerlijk gezegd zou ik het anders écht niet meer weten. Maar we hebben al een ontsteking voor niks gekocht, dus het zou fijn zijn als we het eerst konden testen of dat het probleem is. Er is alleen niemand bij ons in de buurt met een zekerweten werkende bobine...
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op di, 21 jul 2009, 19:10:53
Hier ligt nog een AAV-bobine: sinds inbouw 16v op de plank.
Bij mijn weten hetzelfde als 3F -dunno-

Andere gedachte: contactblokje
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op di, 21 jul 2009, 19:16:39
Net even gekeken; is hetzelfde als bij een AAV. Kan ik hem lenen / overnemen Sjon?
Contactblokje is trouwens ook getest.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Bas op di, 21 jul 2009, 19:25:13
De massapunten hebben jullie ook al nagelopen? En de bougies/bougiekabels?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op di, 21 jul 2009, 19:27:00
Net even gekeken; is hetzelfde als bij een AAV. Kan ik hem lenen / overnemen Sjon?
Lenen / kopen / whatever => mag hoor.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op di, 21 jul 2009, 20:24:26
Eeeh... over een uurtje?  :P
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op wo, 22 jul 2009, 00:04:01
De betrouwbare Van rijdt hier zojuist weg: met een bobine als bagage.
Hopelijk wordt 't euvel snel gevonden -klus- : rijdende polo's zijn toch veel leuker -sturen-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 22 jul 2009, 01:02:25
Zo, weer thuis. Sjon, bedankt voor de gastvrijheid en wat 'n heerlijke wegen heb je daar in 't groene hart!  -sturen-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op wo, 22 jul 2009, 12:07:32
Ohja, Michiel: ja, ik heb het nummer van Sjon.. maar helaas stond ik in de Arena,.. zonder bereik te staan.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op wo, 22 jul 2009, 12:16:22
 :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 22 jul 2009, 12:38:15
Ohja, Michiel: ja, ik heb het nummer van Sjon.. maar helaas stond ik in de Arena,.. zonder bereik te staan.

 :) Hoorde op de radio dat je lekker in de file stond?
Uiteindelijk Serge z'n nummer gekregen via Koen en daarna via Serge (vanuit Zweden) Sjon z'n nummer.

Maar de GT doet het weer! De half jaar oude bobine was dus stuk  :(
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op wo, 22 jul 2009, 12:52:53
Maar de GT doet het weer! De half jaar oude bobine was dus stuk  :(
-klappen-

Bonnetje nog? Gevalletje garantie?
Zoiets hoort gewoon een autoleven mee te gaan.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op wo, 22 jul 2009, 12:58:08
 -thumbsup-

Dit soort bobines gaat wel vaker stuk... heb het zelf ook al meegemaakt.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 22 jul 2009, 15:06:09
Geen bonnetje. Hij is een half jaar geleden door de ANWB vervangen.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Bas op wo, 22 jul 2009, 15:34:15
Geen bonnetje. Hij is een half jaar geleden door de ANWB vervangen.
Lekkere kwaliteit onderdelen gebruiken ze bij de ANWB dan.. Na de meeting in Nunspeet vorig jaar oktober hebben ze van m'n classic de spanningsregelaar vervangen. Een paar weken terug kon ik deze weer vervangen omdat de koolborsteltjes los in de dynamo lagen.

Maar mooi dat de GT weer rijdt!  -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Mark op wo, 22 jul 2009, 15:35:51
 -goodjob-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op wo, 22 jul 2009, 17:34:28
Nou morgen de APK nog...
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 22 jul 2009, 17:55:32
de bobine was wel van Hella..

Zo, hij is klaar voor de APK. Even wat lucht uit de banden gehaald  -gert-
Ook het stoel-klap mechanisme is weer gefixt (is trouwens echt een eitje). Kijk ik onder de vloerbedekking vind ik dit:
 
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Montageanweisung_GT.jpg)

 -cool-

Helaas te groot voor mijn scanner (matrixprinter formaat).
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op wo, 22 jul 2009, 19:29:20
Dat staat goed vol. Toch knap he, dat zoiets dan 20 jaar onder de stoel(vloerbedekking) blijft liggen.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 22 jul 2009, 19:38:58
Hij zat zelfs vastgetaped aan de vloer.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: FuriouZ op wo, 22 jul 2009, 20:16:49
wat is het precies? alles wat er op en aan de polo zit? 'n uitgebreide kofferbaksticker?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 23 jul 2009, 00:06:58
Lijstje voor de monteurs bij VW
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Mark op do, 23 jul 2009, 01:27:26
Cool !  -cool-



Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 23 jul 2009, 23:00:58
Tof, mooi dat je zoiets vindt, maar vooral ook dat het nog leesbaar is?!
En de nieuwe APK nu gelukt? -dunno-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op do, 23 jul 2009, 23:37:56
Neuj  -boehoe-

Afkeur op wiellager achter, remleiding achter en ongelijke remdruk achter. Waarschijnlijk heeft het laatste ding, met de eerste twee te maken, maar goed. Weer wat te doen dit weekend, en de koppakking moet ook nog steeds gedaan worden  :(
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op vr, 24 jul 2009, 09:46:03
Wiellager kan geen oorzaak zijn van die ongelijke remdruk, remleiding/slang(?) natuurlijk wel.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op di, 28 jul 2009, 14:03:21
Hij is weer goedgekeurd  -thumbsup-
Remverschil zat dus wel degelijk in 't versleten wiellager.

Zo, morgen een begin maken met het uitbouwen van het motorblok. Alle spullen liggen al klaar voor een nieuwe koppakking. Gelijk even de waterpomp + distributieriem vervangen, de kabelboom opnieuw intapen en de motorruimte goed schoonmaken.  -klus-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op di, 28 jul 2009, 19:56:11
Remverschil zat dus wel degelijk in 't versleten wiellager.
Verklaar je nader? (ben leergierig)
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op di, 28 jul 2009, 21:00:16
Speling zorgt er voor dat automatische bijstelling niet goed werkt?

@Michiel: kabelboom opnieuw intapen heb ik ook net gedaan bij de 2F motorkabelbooom.
Heb LI1925 van HPX (http://www.hpx.be/nl/Isolatiened.htm) gebruikt.
Lijkt hetzelfde spul als origineel.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op di, 28 jul 2009, 22:22:40
@Dennis: juist. De APK meneer kreeg ook telkens andere waardes.



Ik heb vorige week twee rolletjes HPX LI1950 gekocht  :)
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 29 jul 2009, 19:31:24
Zo, blok ligt eruit en is al deels kaalgeplukt. Uiteraard breken er twee boutjes van het uitlaatspuitstuk af  :(
Nu zit in de inlaat van cilinder 1 een enorme hoeveelheid aangekoekte drap. De andere 3 inlaten hebben dit niet. Komt dit door de lekke koppakking?

Bij het uitbouwen van de motor zag ik ook dat de rubber hoes van het stuurhuis gescheurd is. Maar hij is toch APK gekeurd?  -gert- Gelijk maar even een nieuwe bestellen.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op wo, 29 jul 2009, 21:41:17
Kop er al af? Wellicht geeft dat meer duidelijkheid.

Stuurhuishoes: had ik ook compleet over 't hoofd gezien.......jouw apk-boer dus ook.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Jaap op wo, 29 jul 2009, 22:02:50
<KNIP> rubber hoes van het stuurhuis gescheurd is. Maar hij is toch APK gekeurd?  -gert- Gelijk maar even een nieuwe bestellen.


Wel bij de dealert he?! Imitatie is meuk-ware die bij de eerste keer sturen weer los plopt.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op wo, 29 jul 2009, 22:34:44
Kop is er af; de pakking is door bij cilinder 1.  -klus-

@Jaap: Ja, weet ik. Heb er wel eens eerder een besteld bij de automaterialenzaak  -boehoe- 

 
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Dennis op wo, 29 jul 2009, 23:49:14
Ik heb vorige week twee rolletjes HPX LI1950 gekocht  :)

 -thumbsup-

Vieze inlaat is vast niet van de koppakking. Misschien van de carterontluchting?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 06 aug 2009, 20:33:41
ZO, hij is weer helemaal fris. Alle pakkingen (incl. koppakking) vervangen, kop gevlakt, klepseals vervangen, nieuwe waterpomp, nieuwe distributieriem, nieuwe nokkenaskeerring, nieuw thermostaathuis, kabelboom vervangen / opgefrist / nieuw ingetaped, hier en daar nieuwe boutjes / moertjes, blokje schoongemaakt en hier en daar gespoten.
Hier wat foto's:

Voor z'n beurtje:

(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Voor_revisie.JPG)

Tijdens z'n beurtje:


(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Tijdens_revisie_01.JPG)


(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Tijdens_revisie_02.JPG)


(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Tijdens_revisie_03.JPG)


en na:

(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Na_revisie_01.JPG)


(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Na_revisie_02.JPG)



Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Der Ghopmeister op do, 06 aug 2009, 21:42:20
 -goodjob-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Sjon op do, 06 aug 2009, 21:53:30
Linker-hijsoog (voor de kijkers rechs) zit verkeerd-om -klus-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Der Ghopmeister op do, 06 aug 2009, 21:54:55
Miereneuker -nana-

Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Michiel op do, 06 aug 2009, 23:08:42
Linker-hijsoog (voor de kijkers rechs) zit verkeerd-om -klus-


 :) Je hebt gelijk! Morgen even fixen.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 07 aug 2009, 10:19:30
Ik vind het maar niks, ziet er niet uit?! Prutswerk als je het mij vraagt!  -nana-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: PoloDennis op vr, 07 aug 2009, 10:41:22
Fabrieksnieuw is zo 1994  -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op vr, 07 aug 2009, 10:50:52
ff een nieuwe spuitjob en hij is echt weer 1991  -love-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op za, 08 aug 2009, 13:56:34
desalnietteplus puik werkje  -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op za, 08 aug 2009, 14:54:33
Ben er gisteren ff mee op pad geweest... what a difference  aargh.gif
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: patrick86c op za, 08 aug 2009, 18:16:57
Wat dan?
heb je nu een bon aan je broek wegens te snel rijden :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op za, 08 aug 2009, 18:43:37
Nou dat gaat ook wel erg makkelijk, maar ik heb 'm maar niet vol open getrokken. Hij rijdt gewoon veel soepeler, makkelijker, vlotter enzo. Nou nog kijken of ie ook nóg zuiniger is geworden  :)
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Serge op za, 08 aug 2009, 19:37:29
lijn je hebt nu 4 cylinders ipv 3,5 cylinders
 -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 07 sep 2009, 15:26:14
Met dank aan 1 van de 35.000 wegopbrekingen die er momenteel zijn in Den Haag met als belachelijk doel het "verkeerscirculatieplan", is het gewonnen vermogen weer (tijdelijk) weg. Bij de nieuwe drempel voor de AH reed ik de uitlaat er compleet onderuit. De drempel sloot niet helemaal aan op de nieuwe stoep met als gevolg een hoogteverschil van een centimeter of 2, waar precies de klem van de uitlaat achter bleef hangen

@!#&%$#?*&!  -dots-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: patrick86c op ma, 07 sep 2009, 15:39:24
Oh.. Oh... den haag mooie stad achter de drempels uitlachen2
Maar mooi klote is dat dan weer.
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 07 sep 2009, 16:20:50
Foto's maken en aansprakelijk stellen?!
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 07 sep 2009, 16:26:23
Tja, ik heb voor de zekere geit wel een fotootje geschoten van de drempel. Maar ik denk dat ze er niet intrappen met een 80/60 verlaagde auto. Elke andere auto kwam er fatsoenlijk overheen. Dat gezegd te hebben is het wel zo dat we deze auto al een tijdje hebben en al die tijd in de drempelstad hebben gewoond en ik dit nog nooit heb meegemaakt.

Maar goed, denk niet dat ze erin trappen...  :(
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Der Ghopmeister op ma, 07 sep 2009, 17:50:40
heb ook schade gehad door een klote drempel van 30cm hoog en heb toen meteen gebeld en gezegt van joh weet niet hoe of wat maar der stond niks aangegeven van een snelheidsbeperking op situatie gewijzigd dus ben er met 60km/h overgeknalt! En ik wil ook niet zeggen dat mijn wiellagers en toplager het daardoor begeven hebben maar normaal is het niet dacht ik zo.... Mocht toen wel op kosten van de gemeente de onderdelen bestellen -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 07 sep 2009, 19:11:19
Nooit geschoten is altijd mis, dus we gaan wel een poging doen om het vergoedt te krijgen...
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 07 sep 2009, 19:16:06
Nooit geschoten is altijd mis, maar Den Haag is Den Haag, hè?! En gezien de mate van frequentie waarin de straat in Den Haag open ligt, zullen ze hier vast niet zo toeschietelijk in zjin, ben ik bang?!
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op ma, 07 sep 2009, 20:32:39
We gaan het meemaken, de klacht is ingediend inclusief foto + eis van 200 eurie. De ophangpunten van de uitlaat zijn namelijk allemaal afgescheurd  :(
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op zo, 17 jul 2011, 15:06:32
Wiehoe! 7 september 2009 laatste post!  :) Bovenstaande is overigens nooit wat geworden :(

Afgelopen weekend tijd voor een Grote Beurt (met hoofdletter G&B), woensdag weer het jaarlijks gebeuren en er moest wel het eea gebeuren. Je ziet er praktisch niks van, maar hij is weer een paar 100 euro meer waard. Nou ja, waard... Er zit weer een paar 100 euro in  :) De belangrijkste zichtbare veranderingen zijn iig de nieuwe verlagingsset (60/40 ipv 80/60) en de wellemsblokken (hoog sammie, kijk omhoog sammie...) Ach, een boodschappenwagen die 8 cm is verlaagd is ook niet alles. Krijg je een beetje die Staatsloterijpraktijken (Ferrari-als-boodschappenwagen-die-geen-drempel-over-komt), ik kom het terrein van de AH alleen af als ik in m'n eentje boodschappen haal, anders maak ik de onderkant stuk  -gert-

(http://i6.photobucket.com/albums/y226/magica_667/IMG_0155.jpg)

(http://i6.photobucket.com/albums/y226/magica_667/IMG_0156.jpg)

(http://i6.photobucket.com/albums/y226/magica_667/IMG_0157.jpg)
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: JJ op zo, 17 jul 2011, 15:47:55
Ziet er nog steeds heel erg strak uit op 60-40 uiteraard -thumbsup-

Glimt lekker -naughty- Niet eens tijd voor lm velgen?
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 17 jul 2011, 16:25:46
ik kom het terrein van de AH alleen af als ik in m'n eentje boodschappen haal, anders maak ik de onderkant stuk  -gert-

Mmmm, zou Michiel daar destijds een bedoeling mee hebben gehad?! :D
Titel: Re: Project [ 14-DJ-GP ] Polo 2f steilheck GT
Bericht door: Marjolijn op zo, 17 jul 2011, 18:34:09
@JJ van een afstandje is ie nog wel strak en glimt ie op sommige plekken door de regen idd  :) LM is wel een komt-er-ooit-op, maar eerst nog een paar geschikte wielen vinden (qua smaak dus)...

@GG  :) :) :) vast wel