Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Erik39 op vr, 07 dec 2018, 19:57:42
-
Mijn polo 1.3 AAV startte vanochtend na een paar dagen stilstaan ineens niet meer, startmotor draait wel.
Vieze bobine vervangen, maar nog steeds niets.
Rotor en verdeelkap zien er nog goed uit, zijn van vorig jaar.
Nu las ik bij een ander topic iets over een puntje dat door kan branden , waar zit dat ?
Na een paar startpogingen kwam er wel damp uit de luchtfilter.
-
Contactpuntjes heeft een AAV niet; alle hydrostoters zijn vzv elek.ontsteking.
Lucht, peut en vonk: meer is er niet nodig.
Lucht is normaal 't probleem niet, of er moet een eekhoorn aan 't nestelen zijn in je luchtfilter :)
Als je bij 't inschakelen van 't contact de brandstofpompen eventjes hoort zoemen,
zou eerst checken of je vonk hebt: aangesloten bougie op/tegen 't blok leggen.
-
Gisteravond laat deed hij het weer, ik had weer even de verdeelkap los gehad, was een beetje vochtig ook de as vd rotor vochtig, leek wel olie.
De hallgever heeft ook wel de neiging om het soms niet en soms wel te doen las ik hier.
-
Keerring van de verdeleras vervangen: bekende plek voor olielekkage.
-
Balen daar ook al olielekkage mogelijk,
-
Onlangs de bougiekabels vervangen, hij ging weer slecht starten met vochtig weer.
Nu een paar weken later komt hij niet op gang boven de 60 km, met moeite haalt hij 90 of 100.
ik ben nog nooit zo moedeloos geweest, omdat ik bij de APK ook al de uitlaat moest laten lassen en nieuwe achterremmen.
-
Uhm, dat zijn normale slijtage-onderdelen, toch? Hoort bij autorijden...
Niet harder willen dan 60? Weet niet welke motorisering, maar lijkt me een noodloop-verschijnsel? ECU? Of lambdasonde overleden? Maar heb zo geen idee over welke auto/uitvoering we praten...
Voor hetzelfde geld heb je een carb en heeft de gaskabel speling?
-
Oh, wacht, AAV.
Heb je inmiddels de keerring van de verdeleras in je ontsteking vervangen?
-
niet harder willen dan 60... stottert de auto? of hikken of stoten? of wilt ie gewoon echt niet meer? in dat geval zou ik even een compressie test uitvoeren. effe kijken hoe het blokje er bij staat!
Aron
-
Verandert de motorloop (bij warme motor) als je de stekker van de blauwe tempsensor aftrekt? Als-ie dan niet in noodloop schiet is je blauwe tempsensor vermoedelijk kaduuk...
-
Nu ontdekte ik gisteren weer een pluk haar uit de uitlaat een paar weken geleden ook al . Nu staat hij bij een garage voor een nieuwe achterdemper . Hopelijk gaat het dan beter.
Het lijkt erop dat de motor gesmoord werd, net als ik vroeger wel eens had met een mazda die een verstopte luchtfilterslang had.
Met de blauwe temp. sensor los liep hij gewoon stationair, gereden heb ik niet.
-
Een pluk haar uit de uitlaat? Dat is niet je einddemper, maar (de inhoud van) je katalysator die aan het hemelen is...
-
Vanochtend de Polo opgehaald met een nieuwe demper , rijdt weer prima en snel op gang :).
Hoe kan haar vanaf de katalysator , door de middendemper en nog eens door de achterdemper ? De middenpijp is eruit geweest voor de APK, er moest een nieuw flexibel stuk in worden gelast. Haar hadden ze daar dan ook wel moeten zien.
-
oke, apart! goed dat het gefixt is -thumbsup-
-
ja hij heeft voelbaar weer meer kw's onder de kap en beter starten , ook met de kou. -sturen-
-
-thumbsup-
Weer een blijde rijder :)