Auteur Topic: Nou daar issie dan..  (gelezen 1417 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Nou daar issie dan..
« Gepost op: za, 17 jan 2004, 17:41:13 »
Hehe eindeleijk mijn polootje gekocht.
Tis een polo classic cambridge (GK-blok) uit 1984
kmstand 118000
Jaap moet de polo kennen, was van een kennis van jouw uit Arnhem...
Maarreh foto's volgen nog  -hitit-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nou daar issie dan..
« Reactie #1 Gepost op: za, 17 jan 2004, 19:51:28 »
Is geen GK motor.

HK motor!

Even zien:
-koppakking is niet heel oud,
-handremkabels zijn nieuw (primair en secundair)
-benzinetank-vulpijp was rot, is gemaakt
-kofferbak is ergens lek (schimmel!!)
-Dynamo is ok, maar v-snaar is errugh kort: hoort n iets langere op
Meer vragen: just ask!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Nou daar issie dan..
« Reactie #2 Gepost op: za, 17 jan 2004, 20:29:23 »
HK, dat zeg ik!  :D

Moet ik nog iets doen aan die v-snaar?

verder gaat accucontrolelampje nog welles branden en na een koude start branden de lichten achter niet...1x trappen op het gas en dan gaan ze aan..betje vaag...misschien ergens kortsluiting in de kabels...morgen maar ff doormeten...verder is de uitlaat nie helemaal luchtdicht...
Verder ziet ie er voor 20 jaar oud wel errug goed uit

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nou daar issie dan..
« Reactie #3 Gepost op: za, 17 jan 2004, 20:33:02 »
V-snaar: vervangen voor een langere kan.. Maar hoeft niet per-ce.
Heeft waarschijnlijk al een tijdje stil gestaan, dus misschien is de accu niet helemaal fris meer.

Uitlaat is als het goed is niet al te lang geleden deels vervangen. Weet niet hoe de wiellagers achter zijn, die waren toen (handremkabels vervangen) niet echt super, maar wellicht valt dat wel mee. Hoorde ze niet zoemen of nix.

verlichting: check het massapunt in de kofferbak. Klinkt als te veel weerstand in de bedrading.

Hoe m netjes graag. Neem ik m ooit wel van je over :-) Niet gaan tjoenen bitte. Velgen/striping/koplampen/achterbumper heel houden of inleveren ;)


 -hitit-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Nou daar issie dan..
« Reactie #4 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 02:50:12 »
Hoe m netjes graag. Neem ik m ooit wel van je over :-) Niet gaan tjoenen bitte. Velgen/striping/koplampen/achterbumper heel houden of inleveren ;)


 -hitit-

Velgen hewbben al wel wat schade... helaas..
Voor tuning dont worry...bedoeling is dat ie blijft zoals ie is, helemaal origineel dus, alleen schade beetje wegwerken...misschien na mijn stage (over een jaar) weer in de verkoop..

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Nou daar issie dan..
« Reactie #5 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 13:25:40 »
Hmm... ik hoop dat de druklagers (of drukgroep) het nog een beetje volhouden...Hij koppelt wel erg zwaar en bij het intrappen van het koppelingspedaal hoor je ook een beetje gekraak (vergelijkbaar met het indrukken van een roestige veer) maar de koppelingsplaten lijken wel in orde te zijn, koppeling slipt in geen geval...
Nou we hopen er maar het beste van...

Heb hieronder nog wat foto's van de classic:


fotoos!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Nou daar issie dan..
« Reactie #6 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 16:29:32 »
waar heb je die foto's gemaakt van de derby?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nou daar issie dan..
« Reactie #7 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 17:28:18 »
Ik zeg: WD-40.

Drukgroep en koppeling zullen wellicht (nuja: bijna zeker weten) origineel zijn.. Hopelijk is het alleen de kabel die nodig gesmeerd moet worden.

ff koppelingskabel los gooien aan de bak, en flink WD-40 (of wel ander smerend middel) door de kabel naar binnen gieten..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Nou daar issie dan..
« Reactie #8 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 18:12:26 »
waar heb je die foto's gemaakt van de derby?

In mijn woonplaats aan de IJssel

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Nou daar issie dan..
« Reactie #9 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 18:14:21 »
Ik zeg: WD-40.

Drukgroep en koppeling zullen wellicht (nuja: bijna zeker weten) origineel zijn.. Hopelijk is het alleen de kabel die nodig gesmeerd moet worden.

ff koppelingskabel los gooien aan de bak, en flink WD-40 (of wel ander smerend middel) door de kabel naar binnen gieten..

Oke ga ik morgen even proberen...
Koppeling en drukgroep zijn idd vermoedelijk nogde eersten...
Hoeveel kilometers moet je (bij normaal gebruik, geen voet op koppeling tijdens rijden) met de koppeling en drukgroep kunnen doen dan? Ook nog leeftijdsafhankelijk?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Nou daar issie dan..
« Reactie #10 Gepost op: zo, 18 jan 2004, 18:21:16 »
Leeftijd niet.
Kilometers ook niet.
Aantal keren schakelen wel!

Als je in 1 ruk van Groningen naar Maastricht rijd gebruik je de koppeling immers maar een keer of 10.

Van thuis naar de appie heijn echter een keer of 80.

Ligt erg aan het soort kilometers en ook erg aan de bestuurder. De ene bestuurder zou 100.000 doen met een koppeling, een ander nog geen 10.000. Had bij mijn polo direct een nieuwe koppeling nodig (92.000 km, 18 jaar oud), maar rij met de huidige al weer 110.00 km. Merk er absoluut nix aan.

De two-toner echter.. die koppeling is zo verschikkelijk gaar. Maar hij slipt niet! Krijg er wel last van m'n knieën van!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken