Auteur Topic: inbouw speakers voor  (gelezen 6453 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Gepost op: zo, 02 mrt 2003, 22:49:40 »
Heren, wie kan mij vertellen waar en hoe ik het beste 2 speakers voorin de polo kan plaatsen??? De deuren wordt een beetje moeilijk, dus denk ik ze in het dashboard te zagen. De ene plaats ik in het vakje onder het stuur, en de andere in het dashboardkastje. Hebben jullie nog suggesties, is dit haalbaar, knapt het dashboard niet kapot tijdens het zagen, etc.etc. Als jullie andere opties hebben hoor ik het graag. Gr. Vincent

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Reactie #1 Gepost op: zo, 02 mrt 2003, 23:20:09 »
Ik weet niet wat voor polo je hebt, maar in een 2f dashboard zitten al ruimtes voor speakers.
Misschien is het een optie een 2f dashboard in te bouwen, ziet er gelijk iets frisser uit ;)
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Reactie #2 Gepost op: zo, 02 mrt 2003, 23:31:53 »
Sorry vergeten te vermelden, heb nog het vorige type coupe, maar andere dash uit 2f is een optie...

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
inbouw speakers voor
« Reactie #3 Gepost op: ma, 03 mrt 2003, 00:44:00 »
IIF dashboard is zeker een optie.

Ik heb het anders gedaan, ik heb vanvoor in het dashboard enkel tweeters geplaatst, de rest heb ik genoeg van de speakers achteraan in de hoedenplank.
Tweeters zitten vooraan boven de luchtroosters, juist genoeg plaats. Heb het uitgezaagd met een klokzaag.

Twee (onduidelijke) foto's:



Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Reactie #4 Gepost op: ma, 03 mrt 2003, 19:55:04 »
helemaal niet veel werk om speaker in je deur te maken. Gewoon ff de deur er uit. Eerst ff een snoer dorvoer bij de auto zaak halen,ff de diameter opmeten van de doorvoerbuisjes, gaten boren insmeren met (raam)primer of iets ander roest werend. Plankie op maat zagen zodat ie mooi in je deurpaneel past die ff met sky bekleden of wat voor stof dan ook. Boxen erin kabels doorvoeren en klaar is kees. 2f dash is moeilijker en duurder. Maar wel mooier en frisser.

Nu we het toch ook over de 2f dash hebben, ik hoorde van iemand dat als je je 2f klokkenhuis overset in de polo2 dat de temp meter niet gaat werken ofzo!!! Klopt dat. Ik heb de draadboom van een 2f vanaf het zekeringenkastje.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Reactie #5 Gepost op: ma, 03 mrt 2003, 20:33:51 »
volgens mij moet dat gewoon werken.
als je komplete draadboom hebt uit een 2f het beste is gewoon proberen en je komt er van zelf achter.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Reactie #6 Gepost op: di, 04 mrt 2003, 02:14:09 »
Bij een ombouw naar 2f dashboard moet je vanaf de zekeringskast de complete kabelboom van een 2f gebruiken, en dan de stekkers van de achterlichten oversolderen van de 2.
Ook moet je een extra massapunt ergens achter je dash maken, zeggen ze   ;)

Ook moet je niet vergeten de kachelbuizen mee te nemen.



Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
inbouw speakers voor
« Reactie #7 Gepost op: di, 04 mrt 2003, 14:55:23 »
Ik heb twee speakers onder mijn dashboard gemonteerd destijds maar heb er hinder van bij het instappen dus die ga ik verwijderen.
Ik heb wel achter twee speakers maar die gaan merkte ik van de week als ik mijn radio wat harder aan zet.
Daarom ben ik op zoek naar twee speakers die je bijv in de kamer heb staan van 120 watt vermogen of hoger.
Heb namelijk een sterke auto radio van 4x50 watt en heb namelijk wel de ruimte om van die huiskamerboxen in mijn auto te plaatsen.
Tja dat is het voordeel als je geen achterbank in je auto hebt.
Daarom wil ik vragen wie heeft er nog huiskamerboxen op zolder liggen?  ;)

  • Gast
inbouw speakers voor
« Reactie #8 Gepost op: wo, 05 mrt 2003, 02:34:12 »
Beste Arno...................
die zogenaamde huiskamer boxen waar je het over hebt zijn over het algemeen 8 ohm......betekend dus een halvering van het vermogen van je autoradio, vinden je eindtrappen echt niet lekker hoor, niet doen. -cool-

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Reactie #9 Gepost op: wo, 12 mrt 2003, 13:40:45 »
Ken, ik zag dat je tweeters tussen de luchtroosters hebt geplaatst, heb je ook nog de front-speaker midden op het dashboard (onder het roostertje) aangesloten, of zit daar niets??? En hoe is het geluid in de auto?

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
inbouw speakers voor
« Reactie #10 Gepost op: wo, 12 mrt 2003, 18:10:31 »
Ik heb in het midden in het dashboard niets zitten, vanvoor enkel de tweeters en vanachter 2 3-weg speakers in de hoedenplank.
Speakers zijn JBL GTO935e en tweeters JBL GTO15Te.
Dit hangt op een Sony radio met 4x50 Watt max en gaat zeker hard genoeg.
Over de klank ben ik zeer tevreden.
Vroeger had ik enkel de speakers achteraan maar ik miste hoog dus daarom staan de tweeters erbij :)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
inbouw speakers voor
« Reactie #11 Gepost op: wo, 12 mrt 2003, 23:48:37 »
Ok, heb achterin twee ovale speakers van JVC in de hoedenplank, mis alleen het geluid voorin, vandaar dat ik twee tweeters wil plaatsen, heb vandaag de JBL tweeters zien liggen voor 55 euro's! Wel veel voor twee tweeters maarja, moer er wat voor over hebben. Ik hoop alleen dat het zagen in de dash goed gaat, en dat er niets afknapt ofzo...
Wish me luck!!!

In elk geval bedankt voor de tip....

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
inbouw speakers voor
« Reactie #12 Gepost op: do, 13 mrt 2003, 00:30:59 »
Ik heb de tweeters €65 betaald.
Het uitzagen heb ik met een klokboor gedaan, als je de foto's goed bekijkt zie je wel de plaatsen waarvoor je moet opletten :)

Good luck!

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
inbouw speakers voor
« Reactie #13 Gepost op: do, 13 mrt 2003, 02:35:33 »
Bij een ombouw naar 2f dashboard moet je vanaf de zekeringskast de complete kabelboom van een 2f gebruiken, en dan de stekkers van de achterlichten oversolderen van de 2.
Ook moet je een extra massapunt ergens achter je dash maken, zeggen ze   ;)

Ook moet je niet vergeten de kachelbuizen mee te nemen.

die volledig kabelboom hoeg je niet persé te hebben hoor, ik had bij mijne 1e polo gewoon de kabels van 't klokkenpaneel doorgeknipt en die aan de 't klokkenpaneel van 2F gesoldeerd, en alle knoppen ook, handleiding van overeenkomstige kleurcodes had ik erges op een duitse site gevonden ...

extra massapunt moet je idd wel hebben,en kachelbuizen en kabels van bediening van verwarming ook...

greetz

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
inbouw speakers voor
« Reactie #14 Gepost op: do, 13 mrt 2003, 02:40:32 »
over muziek gesproken, in m'n 1e polo had ik vanvoor zelf deurbakjes gemaakt, met 1x16cm hoge toon en 1x16cm kickbass per deur, tweeterkes op dashbord, in zelfgemaakte hoedeplank ovalen van Infinity en 20cm kickbass van Bose, en in de koffer 2 subs van Magnat... speelde behoorlijk  :D  volgende fase heb ik de hoedeplank weggelaten en 1 Rockford 38cm subje geplaatst en alles int leder bekleed.. 2 weken derna de helft gestolen  -angry-

nu bezig met muziek in de 2F, vanvoor zelfgemaakt polyester deurbakjes in koetswerkkleur met Focal composet, vanachter 2x30cm Rockford subs en een heel arsenaal versterkers ...

greetz