Zo, nu ook maar een topicje aan maken van mijn polotje.
Het is een polo 1.3 met aav blokje met ondertussen 166k op de klok.
Wij mochten hem hebben van mijn schoonzus als wij de apk zouden betalen.
Dus 120 euro verder waren wij de trotse eigenaars van het polotje met een vol jaar apk erop.
Het polo virus begon om zich heen te grijpen toen ik de deurklinken en de logos netjes zwart gemaakt had, die waren grijs geworden.
Vervolgens een setje g40 achterlichten gescoord.
Ook heb ik een setje genesis stoelen
(MET TEGENSTRIBBELENDE RUGLEUNING)en achterbank gescoord en er in gezet.
Ondertussen de dynamo en een raammechanisme en de ruitenwissers vervangen en een g40 stuurtje met leren rand er in gezet en met de verfstripper de bumpers weer netjes zwart gemaakt.
Op zoek naar nieuwe voorpoten (want kapot en bonkend aan de rechterkant) kwam ik op marktplaats een steilheck gt met 155k op de klok tegen.
Ding stond op 12 km van mijn huis apk afgekeurd te zijn.
Stukje mee wezen rijden en heel de snelweg in de witte rook gezet
Bod van 100 euro gedaan en dus de trotse eigenaar geworden van een echte gt met 3f blok en adh bak.
Vriend van me met autoambulance geregeld om het ding naar Bergeijk te brengen (sleutelplaats)
Afgelopen zaterdag sleutel dag gehad en de voor veerpoten van de GT op de groene polo gezet, nieuwe schijven en blokken voor en andere velgen met bredere banden (185/55/14 i.p.v 155/70/13) er op gezet en het zag er al weer wat stoerder uit.
De schokdempers van de achterkant moeten nog overgezet worden van de gt.
Moet zeggen dat het weggedrag al stukken beter is.
Op marktplaats had ik speakerpanelen voor de polo gevonden om er 16,5 cm speakers in te zetten.
De deurpanelen en speaker panelen heb ik netjes zwart gespoten en het ziet er best knap uit moet ik zeggen.
Heb er nu een nette pioneer radio in zitten met usb, jbl compo setje, 8 inch actieve subwoofer en nette ovaaltjes achterin.
Verder gaat de achteras van de gt ook nog ander de groene polo.
Dit weekend hoop ik de achterveren over te zetten en het 3f blok uit de gt te halen en open te maken en te kijken waarom hij witte rook eruit blaast (wss lekke koppakking)
Maat van me helpt mee en gaat de cilinderkop reviceren (kleppen polijsten en inslijpen) ook neemt hij de in en uitlaat kant een beetje onder handen, door het allemaal braampjes vrij te maken, zodat hij net iets lekkerder gaat ademen.
Ook zit er een rateltje in het blok, dus gaan we zoeken waar dat vandaan komt en het maken.
Als ik klaar ben, heb ik een lekker fris gt blokje wat in mijn groene polo gedropt gaat worden.
De gt tellerbak wordt uiteraard ook overgezet (dan klopt de km stand en heb ik een toerentellertje)
Als het allemaal gebeurd is, gaat het ding naar de rdw om opnieuw gekeurd te worden, want andere motorcode en meer dan 20% vermogensstijging.
Alles moet namelijk volledig kloppend zijn, heb geen zin in dat mijn meisje met de kids 100 km van huis is en van de weg wordt gehaald bij grootscheepse controle en door mijn toedoen daar komt te staan
Zo, lang verhaal en dat is allemaal jullie schuld.
Het polo virus heeft me te pakken door jullie enthousiasme
Er is nog genoeg te doen aan de polo, maar als het gt blok en de gt achteras erin zit, gaan we eerst even een tijdje lekker
Dat was het wel weer voor nu, zaterdag hopelijk weer nieuwe updates met meer info over de staat van het gt blokje.
Blokje krijgt naast een revisie beurtje ook een grote beurt, nieuwe vloeistoffen en filtertjes, pakkingen, bougies, verdeel kap en rotor.
Dus als het 3f blokje klaar is, moet ik er weer een tijdje gewoon lekker mee kunnen
rijden scheuren