Hallo allemaal,
Na lang op het forum te hebben gezeten vond ik het toch echt wel tijd om te betalen en een project topic aan te maken.
Als mijn eerste auto heb ik altijd Opel gereden, corsa, astra, vectra etc.
Door een paar mensen op het forum en mensen toen des tijds in mijn omgeving ben ik met het polovirus aangestoken.
Het begon allemaal met deze polo:
Na een lange tijd zo gereden te hebben vond ik het tijd om hem op te gaan knappen zo ver ik dat toen des tijds kon. Inmiddels heb ik heel wat opgestoken wat betreft motorisch sleutelen etc. Met dit als resultaat:
Na ongeveer een jaar zo rond te hebben gereden vond ik het wel tijd om z'n buik op de grond te leggen. Tevens ook weer de originele grill er weer terug in gezet.
Nu zijn we inmiddels 2 jaar verder en nu begint het beestje op te raken helaas. Inmiddels heb ik een Polo 2F Steilheck 1.4 Diesel op de kop weten te tikken voor een zeer vriendschappelijke prijs. Vanmiddag kan ik hem ophalen en dan ga ik eens goed kijken wat er allemaal aan gedaan kan en gaat worden.
De pluspunten van de 2F Steilheck (diesel dus) met de 2F.
Voordelen:
- Kuipstoeltjen (volgens mij van een GT)
- Sportstuur (ook van een GT)
- 30k minder gelopen. De Steilheck heeft 172k gelopen.
- Geen lekkende achterklep
- Originele trekhaak stekker en montage (heb op dit moment een massaprobleem maar nog geen tijd gehad)
- Sigarettenaansteker die werkt (ik ben echt niet goed met auto electra)
- En last but not least een setje winterbanden
Nadelen:
- Slooooooome diesel
- 2 maanden APK
Nu is het probleem dat ik de verkoper voor geen meter vertrouw, desondanks hebben mijn vriendin en ik toch besloten de diesel over te kopen. Stel de diesel rijd niet lekker, is veel mis mee en daardoor komt die niet door de APK dan gaat deze als donor dienen voor mijn 2F.
Vanaf vanmiddag komen er meer foto's bij van de Steilheck met een niet roestige kofferbakklep!
Maar voor nu nog lekker benzine