Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: FuriouZ op do, 05 feb 2009, 13:12:37
-
benodigdheden :)
1 hrc + rembekrachtiger
+/- 20cm remleiding
4 remleiding nippels
2 remleiding nippel verbinders
om een hoop geknoei te voorkomen: hang een slangetje aan de voorste ontluchting nippels v/d remklauwen, nippels los en op het rempedaal langzaam pompen tot alle vloeistof uit het systeem is(alleen hrc, blijft altijd wel wat in de leiding/zuigers)
en dan de nippels weer dicht
kan het topic 'n beetje worden geschoond?
-
om het tegelijk goed te doen zou ik alles overzetten wat niet klopt.
dan duurt het maar wat langer -thumbsup-
-
Toevallig heb ik net mijn bekrachtiger eens lekker opnieuw in de grondverf gezet :D.
Maar zelf ga ik de leidingen overzetten, geeft minder gezeik met passen en meten.
Wat ik zou doen in jouw geval is gewoon even het stukje flare aan de achterkant eraf halen 2 mm is dat ofzo.
En daarna nieuw warteltje erop en opnieuw flaren, er zal vast wel iemand zijn, en anders wel een garage die er even een flare voor je op wilt maken.
-dj-
-
-
-
-
-
dan kunnen de leidingen worden gedemonteerd gevolgd door de hrc
-
zo, leidingen los, hrc eraf en nu ik er toch bij kan meteen maar ff schoonmaken..
-
en hier de gemonteerde rembekrachtiger+hrc
iets verbuigen en de leidingen van het 1e circuit passen zo op de hrc
voor het 2e circuit moet ik v/d week de leidingen (2stuks) langer maken. kom net 5 a 10 cm te kort.
-
Alleen de bestuurderskant voor is bij mij te kort, de andere kon ik met moeite erin krijgen. Die ene leiding heb ik verlengt.
Rekordc
-
wil de leiding niet onder spanning hebben staan dus maak ik er 2
-
Zo'n rembekrachtiger er tussen zetten stelt in principe dus niks voor als ik dit zo lees? -thumbsup-
Remleidingen van de sedan zijn toch niet zo fris meer..
Als ik ze dan toch (ooit) eens ga vervangen (wat voor de volgende APK waarschijnlijk nodig is :P).. gelijk maar rembekrachtiger erbij tussen! -klus-
De "oude" HRC past gewoon wel met de rembekrachtiger erbij tussen?
of moet je hier een andere voor halen?
-
Bekrachtiger compleet met HRC overbouwen. Bij mij was alleen een voorleiding te kort en een van achterleidingen een beetje krap. Maar als je toch alle leidingen gaat vervangen maakt het nix uit. Als je een setje op de sloop haalt neem dan voor de zekerheid ook de pedalen set mee, kan zijn dat die anders is. Bij een <84 is het zeker anders omdat de remlichten via de HRC geschakeld worden en later via het pedaal.
Rekordc
-
ook mogelijk is vaak dat er een plug in de hoofdremcylinder zit ,hier kan dan de schakelaar op
-
En als ik nu de pedalen met schakelaar heb van 87. Hoe zit het dan wanneer ik een bekrachtiger neem van een Derby?
-
Kabel van de pedalen naar hrc leggen waar de schakelaar zit?
weet niet of zo'n hrc andere diameter heeft, maar altijd hrc bij bekrachtiger houden dan zit je wel goed
-
ik heb het andersom gedaan, had de sensor op de hoofdremcilinder.
bekrachtiger eraf en andere hoofdremcilinder gemonteerd.
pedaal met sensor gemonteerd en de kabels van de oude sensor daarop aangesloten.
werkt prima -thumbsup-
-
Dus als ik mijn hrc op de bekrachtiger monteer (wanneer mogelijk) kan de rest blijven zitten als ik de antwoorden zo lees :)
-
Af fabriek zijn de hoofdremcilinders met bekrachtiger wel groter dan degenen zonder bekrachtiger, maar ik weet niet hoe de kleine hoofdremcilinder in combinatie met bekrachtiger uitpakt in de praktijk.
Met bekrachtiger zijn ze 20,64mm, zonder bekrachtiger 17,46mm
-
Misschien een hele domme vraag maar als ik niet op tijd het vacuum gedeelte van de bekrachtiger voor elkaar krijg, zou ik dan gewoon onbekrachtigt kunnen rijden/remmen? -dunno-
-
Moet je wel hard trappen :D
-
ik rij nu met 1 zonder bekrachtiger dus hard trappen ben ik wel gewend -nana-