Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105785 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #270 Gepost op: do, 15 nov 2012, 16:39:05 »
Personelijk zeg ik dan ook de nieuwe auto's die belastingvrij zijn nu gelijk dokken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #271 Gepost op: do, 15 nov 2012, 17:56:18 »
Gaat ook gebeuren. Regels daarvoor worden ook strenger.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #272 Gepost op: do, 15 nov 2012, 21:16:45 »
Ben er al wel uit dat ik hoe dan ook de polo ga schorsen, dit jaar nog maar ff geen apk meer. Voor 14 april moet hij klaar zijn en de regering hopelijk ook.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #273 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 08:58:56 »
gewooon alles wat 25 jaar heeft gereden vrij houden en al die ingevoerde gas en diesel bakken de volle mep

en die nep zuinige auto s ook (prius) als je daarmee gas geeft zuipt ie ook als de accu's leeg zijn.
En een polo bleumotion 1/25 houd het wel op dat red je met een polo 86c diesel ook.

stelletje oplichters  -boehoe-
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #274 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 13:57:24 »
Gaat ook niet om het verbruik maar de uitstoot. Daar is een polo bluemotion veel beter in ;).
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #275 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 15:04:57 »
Gaat ook niet om het verbruik maar de uitstoot. Daar is een polo bluemotion veel beter in ;).

Nee: Nederland kijkt, voor de belastingvrijstelling alleen naar de Energie-klasse (het bekende groene A en B label).  Dit gaat enkel en alleen om de CO2 uitstoot, en de CO2 uitstoot is lineair gekoppeld aan het brandstofverbruik.

In Duitsland is er al jaren een differentiatie naar 'vuilheid' van de auto, waarbij er verschillende klassen bestaan: Met katalysator is bijvoorbeeld goedkoper dan dezelfde auto zonder katalysator. En een auto met geregelde katalysator, is dan weer goedkoper in de belasting dan een auto met een ongeregelde katalysator.. etc etc etc.   Maar goed: dat soort informatie is in Nederland nooit actief geregisteerd of aanpasbaar.

Een Polo BlueMotion is dus misschien niet zo zuinig als een Lupo 3L, toch zijn beiden op dit moment in Nederland vrijgesteld van MRB.
De Lupo 3L is nog zuiniger dan een Polo BlueMotion. De BlueMotion is echter schoner, want met roetkat.
De 3L is in Duitsland daardoor rijp voor de sloop ( sloop premie op diesels zonder roetkat ). In Nederland gewild, want belastingvrij. Nog steeds is de Lupo ( uit 1999 (!)) de aller zuinigste Volkswagen. 81 gram CO2 km... 
Dat ze de Lupo in Duitsland op de sloop gooien  -gert- omdat ie geen roetkat heeft?!  -gert-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #276 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 21:51:34 »
Tellen ze zaken als CO en NOx niet mee ? Want daar had ik het over. CO2 is inderdaad puur verbruik want het is gewoon een normaal product na verbranding. Mijn excuses, haalde dan dingen door elkaar. Komt omdat we nu op school juist bezig zijn met nabehandeling op NOx en CO.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #277 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 22:42:55 »
Tellen ze zaken als CO en NOx niet mee ? Want daar had ik het over. CO2 is inderdaad puur verbruik want het is gewoon een normaal product na verbranding. Mijn excuses, haalde dan dingen door elkaar. Komt omdat we nu op school juist bezig zijn met nabehandeling op NOx en CO.

Nope. Co en NOx tellen niet mee bij de bepaling of en hoeveel BPM voor een (nieuwe) auto moet worden betaald, hoeveel procent bijtelling er wordt berekend en of de auto al dan niet wordt vrijgesteld voor de MRB. Alleen CO2 telt mee.
NOx en PM10 zijn wel verbrandingsproducten die meespelen in de toetsing aan welke emissie-eis een auto voldoet, maar of een auto aan Euro 5 of 6 voldoet is alleen van belang voor de toelating op de weg. Milieuzones voor personenauto's zijn er nog niet in Nederland. Voor vrachtwagens wel trouwens. Daar is ook al jaren wél geregeld dat de euro normering is geregisteerd en kan je door het toepassen van een uitlaatgas nabehandeling een treetje hoger komen ( van Euro 2 naar Euro 3 door plaatsing van een roetkat bijvoorbeeld).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #278 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 23:02:44 »
@Jaap: je hebt weekend! Enough shop-talk already... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #279 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 23:07:35 »
Ohja. Weekend..

*zet opname KRO Reporter over biovergisters stil*  Borrel neemt en bed in duikt.

 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #280 Gepost op: vr, 16 nov 2012, 23:41:26 »
Dankje Jaap ! Ik ben alleen maar bezig met vrachtwagens vandaar mijn verwarring ;).
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #281 Gepost op: za, 17 nov 2012, 00:44:28 »
voor die co2 uitstoot zou je eigenlijk je katalysator juist weg moeten laten, want met een katalysator gaat je co2 uitstoot juist weer omhoog. Maarja die co2 is nu gewoon zo'n hot item en dan word alleen daar op gelet. En als dat over een paar jaar omlaag gedrukt is bedenken ze wel weer een nieuw iets wat dan weer heel slecht is. En eigenlijk is co2 volgens mij ook niet echt de meeste slechte van de gassen die uit je uitlaat komen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #282 Gepost op: za, 17 nov 2012, 00:52:47 »
Ik kwam dit op een ander forum tegen, de amerikanen.
Het ziet eruit als een goed initiatief.

Kopie vanuit deze link: amerikaanseautopagina.com

Good Vibrations

Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.

Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.

Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.

Locatie:
Den Haag

Omschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.

Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.

Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.

Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.

Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan www.treesforall.nl.

Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.

Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.

Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!

Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!

Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)

Facebook:
facebook-pagina
word lid van de groep!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #283 Gepost op: za, 17 nov 2012, 01:44:44 »
voor die co2 uitstoot zou je eigenlijk je katalysator juist weg moeten laten, want met een katalysator gaat je co2 uitstoot juist weer omhoog. Maarja die co2 is nu gewoon zo'n hot item en dan word alleen daar op gelet. En als dat over een paar jaar omlaag gedrukt is bedenken ze wel weer een nieuw iets wat dan weer heel slecht is. En eigenlijk is co2 volgens mij ook niet echt de meeste slechte van de gassen die uit je uitlaat komen.

Daarom is het ook zo krom dat ze alleen naar de CO2 uitstoot kijken. De andere stoffen die er vrij komen bij de verbranding zijn schadelijker en worden in een katalysator omgezet in CO2.... Maar ach dit is een broeikasgas dus ook slecht (maar wil je dit ver door trekken mag je dus ook geen fikkie meer stoken want daar komt ook Co2 bij vrij). Denk dat er een hoop mensen zijn die hard roepen met hun 'milieu' maar niet weten hoe alles in elkaar zit.

@gg: hopen dat dit dan ook een mooie rustige dag wordt, en er geen rotte appels tussen zitten. Maar mooi initiatief ! Dit is waar ik het over had een aantal pagina's gelezen, hoorde dit al op mijn werk.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #284 Gepost op: za, 17 nov 2012, 23:31:58 »
Ik hoorde van een collega dat in Duitsland gewerkt wordt met kleuren codes.
Heb je de vervuilendste code dan kom je de stad niet in.
Maar je kunt ook een roetfilter plaatsen dan ben je overal vanaf. -dunno-