Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105623 keer)

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #346 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:16:26 »
Dennis: Was een retorische vraag over de 30 jaar. De huidige regeling speelde nog wel eens bij het kiezen van een auto voor dagelijks gebruik. Daar komt bij dat ik een '83er heb die dus dit jaar 30 wordt en de polo uit '86 en dus al 2 jaar belastingvrij. Ik ga sterk twijfelen aan het behouden van 1 van de twee.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #347 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:23:50 »
Ja hoor. Ons de normale mens hun hobby gunnen is te duur, maar in een andere land een bank overeind houden die de boel vies hard loopt te verneuken dat kan allemaal wel. Ik vind dat ze daar die weet ik veel hoeveel miljoen ze denken op te halen gewoon weer weg kunnen halen. Dan betalen ze in die landen maar eens net zo veel belasting als wij hier op alles betalen, dan kunnen die ons wel 120miljoen per jaar terug betalen denk ik.

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #348 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:30:57 »
Dennis: Was een retorische vraag over de 30 jaar. De huidige regeling speelde nog wel eens bij het kiezen van een auto voor dagelijks gebruik. Daar komt bij dat ik een '83er heb die dus dit jaar 30 wordt en de polo uit '86 en dus al 2 jaar belastingvrij. Ik ga sterk twijfelen aan het behouden van 1 van de twee.
Het is waardeloos , in Nederland  -boehoe-
Ja hoor. Ons de normale mens hun hobby gunnen is te duur, maar in een andere land een bank overeind houden die de boel vies hard loopt te verneuken dat kan allemaal wel. Ik vind dat ze daar die weet ik veel hoeveel miljoen ze denken op te halen gewoon weer weg kunnen halen. Dan betalen ze in die landen maar eens net zo veel belasting als wij hier op alles betalen, dan kunnen die ons wel 120miljoen per jaar terug betalen denk ik.
Je snapt het gewoon niet , ben bij het RDW geweest , met mijn kleine oldtimer .
Schone motor ingebouwd , schetst mijn verbazing van de keurmeester , dat het Roet en CO , nu lager is dan van een nieuwe A gelabelde diesel met Turbo ,
Wat een gezeur allemaal , om een paar oldtimers ?
Ook was er een Pool met 8 tassen vol met kenteken platen , van 120 mercedesen Diesels , klaar voor Export naar Polen !
Als de Wet er door is , zijn er al 80 % Oldtimers pleiten ,
En kan de vervuiling met Ooster Wind over Nederland waaien , Ha Ha
Dus kan Weekers , wel een streep door zijn rekening halen !!!
Plus alle bedrijven in Nederland , die erdoor naar de Knoppen gaan !
Goed zo Weekers , help Nederland maar helemaal naar de knoppen , Heb je wel verstand !
De Groene Leugen , zijn juist schone auto's , en rijden 1 op 8 de nieuwe Fiat Panda !
Schoon hoor !!!
Heb er Schoon genoeg van , van die Groene Leugens !

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #349 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:35:17 »
De berekening is volgens mij ook gebaseerd op het feit dat ze er van uitgaan dat iedereen gewoon gaat betalen. Niet dus.......
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #350 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:46:51 »
De berekening is volgens mij ook gebaseerd op het feit dat ze er van uitgaan dat iedereen gewoon gaat betalen. Niet dus.......
Dat bedoel ik ook , toen ik met mijn Fiat Panda 45 D , zat te wachten bij het RDW , sprak ik een Pool , die had 8 tassen kenteken platen en 120 kenteken bewijzen bij zich , van Mercedessen 200 en 300 D op een dag -gert-
Dus 120 Aoto;s op een dag geexporteerd naar Polen Etc , Die Pool komt daar iedere week , al maanden lang big busness ,
En wij als Nederlander kunnen geen kant op , het is toch bij de konijnen af -gert-

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #351 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:03:52 »
Ben ergens wel blij met mijn motorfiets, 120e per jaar. Maar dat was een paar jaar terug nog 60e per jaar. Dat iedereen moet betalen vind ik ansich best, maar gooi dan alle tarieven wel een beetje omlaag.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #352 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:38:08 »
Die kentekenplaten van die Pool waren vast geen belastingvrije diesels, maar jongere schadebakken. Opkopen voor weinig, karkas naar het oud-ijzer, en aanmelden voor export, want sinds enige tijd krijg je bij export de rest-BPM terug. Is levendige handel. Sloperijen krijgen steeds minder te doen, dus daar zijn de oldtimertjes straks meer dan welkom!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #353 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:42:56 »
Van auto's tot een x aantal maanden krijg je rest bpm terug, dat is ook maar een percentage.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #354 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:47:10 »
Tja, maar een total-loss wrak kopen omdat je een belastingvrije oprijwagen rijdt, € 100 betalen, 1200 kg oud-ijzer inleveren (+/- € 220, en vervolgens nog € 800 rest-BPM vangen, en dat x 120...
Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #355 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:49:39 »
Wat zijn we dom bezig he GG?  :) Een beetje werk lopen zoeken voor een baas ....
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #356 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:53:20 »
Och ja, kan me eigen er niet druk om maken: is en blijft Nederland => je wordt geleefd,
wen eraan of emigreer (is er nog plek over in Canada, Mark?)

Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb...
Zo'n beetje 365 per jaar zeker? :)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #357 Gepost op: di, 16 apr 2013, 19:58:07 »
Tja, maar een total-loss wrak kopen omdat je een belastingvrije oprijwagen rijdt, € 100 betalen, 1200 kg oud-ijzer inleveren (+/- € 220, en vervolgens nog € 800 rest-BPM vangen, en dat x 120...
Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb...
Volgens mij had ik dat ook al eens genoemd in dit topic. Als ze die regeling er nou eens af trappen pakken ze daar die 150 miljoen ofzo ook al. Ik zag laatst nog een schade panamera te koop, volledig afgefikt. Maar ding moest wel bijna 40.000 kosten, maarja die lui kunnen dan de rest bpm terug vangen bij export. En laat dat nu net in de buurt van die 40k komen. En dan hebben we het nog maar over 1 auto.

En dat het groene verhaal een leugen is weten we al jaren toch? De verhalen veranderen ook steeds over de opwarming, er was toen zo'n onderzoek en die hadden er maar van gemaakt dat de aarde iedere 10 jaar 1 graad opwarmt. Bleek later dat dat met opzet vervalst was en dat het maximaal maar 1 graad per 100 jaar was. En zo gaat dat met die autos ook, ze houden het je eerst heel mooi voor en dan blijkt het later toch weer anders. En de prius is daarvan nog wel het ergste voorbeeld. Net alsof die accu's geen slechte invloeden op het millieu hebben.

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #358 Gepost op: di, 16 apr 2013, 20:14:16 »
Volgens mij had ik dat ook al eens genoemd in dit topic. Als ze die regeling er nou eens af trappen pakken ze daar die 150 miljoen ofzo ook al. Ik zag laatst nog een schade panamera te koop, volledig afgefikt. Maar ding moest wel bijna 40.000 kosten, maarja die lui kunnen dan de rest bpm terug vangen bij export. En laat dat nu net in de buurt van die 40k komen. En dan hebben we het nog maar over 1 auto.

En dat het groene verhaal een leugen is weten we al jaren toch? De verhalen veranderen ook steeds over de opwarming, er was toen zo'n onderzoek en die hadden er maar van gemaakt dat de aarde iedere 10 jaar 1 graad opwarmt. Bleek later dat dat met opzet vervalst was en dat het maximaal maar 1 graad per 100 jaar was. En zo gaat dat met die autos ook, ze houden het je eerst heel mooi voor en dan blijkt het later toch weer anders. En de prius is daarvan nog wel het ergste voorbeeld. Net alsof die accu's geen slechte invloeden op het millieu hebben.
Tja en de Levensduur van de Accu's 500 x opladen maal 100 km , als je het haalt , net als een laptop zo verrot de Accu , nieuwe accu kost meer dan een nieuwe gewone auto  -gert- hoop chemisch afval , zo'n accu pak -gert-
Dan de EU er bij , allemaal list en bedrog , om hun eigen zakken te vullen  -gert-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #359 Gepost op: di, 16 apr 2013, 20:49:51 »
Of dat opladen van zo'n Ampera goedkoop en milleu vriendelijk is. -gert-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2