Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105631 keer)

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #360 Gepost op: di, 16 apr 2013, 21:06:33 »
Of dat opladen van zo'n Ampera goedkoop en milleu vriendelijk is. -gert-
Dat is het zeker niet , stroom word door stoom turbines opgewekt 30 % rendement verlies , transport verlies , dan in de accu proppen , weer 30 a 50 % verlies  -gert-
Tja zonnepenellen windmolens , die meer onderhoud kosten dan dat ze stroom leveren , en er lekker naar toe rijden voor onderhoud , op diesel , zijn totaal niet rendabel .
Maar er zit VEEL subsidie op , Kost klauwen met geld , 1 Miljard per jaar , nee als je in sprookjes gelooft die ze vertellen , kom je er vroeg of laat wel keihard achter , dat een Kilowatt uur stroom van een windmolen 1 euro kost  -gert-
Dan is het echt niet leuk meer  -nana-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #361 Gepost op: di, 16 apr 2013, 21:09:14 »
Dat thuis opladen lijkt mij ook niet goedkoop voor de portomonai.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #362 Gepost op: di, 16 apr 2013, 21:25:19 »
Dat thuis opladen lijkt mij ook niet goedkoop voor de portomonai.
Zeker niet mijn 1.4 D levert 35 kW zeg dat je daar 20 KW gemiddeld van gebruikt p/u dan heb je toch 20 KW Uur nodig voor een uurtje rijden , wat kost 1 Kw uur stroom + het verlies bij het opladen 30 a 50 % gelang de kwaliteit van de accu  -gert-
Laat staan als de accu 1 jaar oud is  -gert- stel dat als hij nieuw is je 185 km ver kan rijden , na een jaar hoog uit 80 km  -gert- in de winter is het helemaal te gek , kachel gaat na 5 minuten weer uit  -uitlachen-
en de accu gaat veel minder lang mee als het koud is  -uitlachen-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #363 Gepost op: di, 16 apr 2013, 23:09:12 »
Niemand hier de tesla gezien bij topgear toen? Dat ding hield het nog niet een kwart vol van wat hij moest doen dacht ik.

En die accu's in een electrische auto gaan niet zo snel achteruit als die van een normale auto omdat ze met een ander soort accu werken. Maar je zal na 5 jaar al wel duidelijk merken dat je minder ver komt. En na 10 jaar mag je het hele accu pak gaan vervangen, zal ook wel een mooie klap geld kosten.
Maar dat geld ook al voor waterstof. Hoeveel energie kost het wel niet om waterstof op te wekken? dat krijg je er nooit weer uit hoor. Iemand wou mij ooit vertellen dat je met een waterstof cel 100% rendement zou hebben en dat dus alle energie die je nodig hebt om het op te wekken er ook weer uit zou krijgen. Maar in mijn ogen kan dat niet, want je zult altijd wat verlies hebben op wat voor manier dan ook. Maar dat zijn de leugens die de "groenen" vertellen, maar volgens mij is dit gewoon weer allemaal gebaseerd op geld. En dat is het hele verhaal met de wegenbelasting op oldtimers ook. Dat gaat niet om het wel of niet minder uitstoot van die oldtimers, dat gaat om meer geld vangen van mensen die er toch niks tegen kunnen doen.

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #364 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 01:00:27 »
Niemand hier de tesla gezien bij topgear toen? Dat ding hield het nog niet een kwart vol van wat hij moest doen dacht ik.

En die accu's in een electrische auto gaan niet zo snel achteruit als die van een normale auto omdat ze met een ander soort accu werken. Maar je zal na 5 jaar al wel duidelijk merken dat je minder ver komt. En na 10 jaar mag je het hele accu pak gaan vervangen, zal ook wel een mooie klap geld kosten.
Maar dat geld ook al voor waterstof. Hoeveel energie kost het wel niet om waterstof op te wekken? dat krijg je er nooit weer uit hoor. Iemand wou mij ooit vertellen dat je met een waterstof cel 100% rendement zou hebben en dat dus alle energie die je nodig hebt om het op te wekken er ook weer uit zou krijgen. Maar in mijn ogen kan dat niet, want je zult altijd wat verlies hebben op wat voor manier dan ook. Maar dat zijn de leugens die de "groenen" vertellen, maar volgens mij is dit gewoon weer allemaal gebaseerd op geld. En dat is het hele verhaal met de wegenbelasting op oldtimers ook. Dat gaat niet om het wel of niet minder uitstoot van die oldtimers, dat gaat om meer geld vangen van mensen die er toch niks tegen kunnen doen.
Die accu,s zijn verbeterde li ion accu's en geven per cel 3,7 volt , die gaan echt geen 5 jaar mee -uitlachen- het zijn de zelfde accu's als in je mobiele telefoon , en je Laptop , daar zijn verschilende kwaliteiten in , in de elektrische auto zit er een heel pakket cellen , met een heel netwerk aan elektronica , die elke cel test en het opladen regelt , dat is al een computer apart , om 50 cellen op te laden om aan 180 volt te komen , een sterkere accu heeft 100 cellen 50 aan 50 paralel  -gert- Nu reken maar op zeker 6000 Euro voor een nieuwe kleine accu de grote 12000 Euro E Benz of meer  -dunno-

In de twizy zit geen accu als je de (auto)brommer koopt maar die moet je huren of lease : Opladen via normale 220V stekker, maximale oplaadtijd 3 uur. Actieradius met volle batterij ongeveer 90 km. Prijs exclusief maandprijs huur van de batterijen  -gert- en dan moet je hem wel zelf thuis opladen  -gert- dus je betaald geen wegenbelasting , maar wel huur per maand voor de Accu , en dat is niet weinig  -gert- -uitlachen- link : http://www.autoweek.nl/occasion?id=4ZHCB
ze worden al vol op ingeruild , dus het bevalt toch niet zo ? -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen- -naughty- -gert-

Die waterstof cel grap ken ik ook , als je er in gelooft werkt het , maar het werkt dus gewoon niet , energy op wekken , kost meer energy je hebt altijd een rendement verlies , daar was Einstein ook al achter  -gert- -uitlachen- -uitlachen-

En inderdaad , het draait allemaal alleen om macht en geld , Dat is de Groene Leugen W.O 3 in een ander jasje maar wel weer leger groen  :)
Steeds meer regeltjes , zodat je door de bomen het bos niet meer ziet  -gert-
En ze een nog groter Jacht kunnen kopen , O Ja pleziervaart belasting ? waar bruggen voor open moeten , daar nog iets over gehoord ???  -gert- NEE dan pakken ze zich zelf  -gert- dus -blabla-
« Laatst bewerkt op: wo, 17 apr 2013, 01:30:37 door lanser54 »

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #365 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 02:30:52 »
Kom net thuis van werk met m'n daily ( V8 5,4 ltr ).....en lees vervolgens dit topic met een dikke grijns.
"Jup, er is nog niks verandert daaro" :)
Ze mogen het houden... -fu-

*leunt achterover met een bakkie leut*  -koffiedrinken-

Och ja, kan me eigen er niet druk om maken: is en blijft Nederland => je wordt geleefd,
wen eraan of emigreer (is er nog plek over in Canada, Mark?)

- Plek zat ( dat wil zeggen.. er is een woningtekort, geloof het of niet )
- Werk zat.

Btw: In mijn provincie kan ik een oldtimer ( antique, 30+ jaar ) voor $134/jr registreren ( kenteken+verzekering )
daarmee is schade aan het voertuig voor maar liefst $800 verzekerd en aansprakelijkheid 200,000
Eigen risico = $500
...echt opschieten doet dat niet, maar het is aan te passen naar een reguliere all risk verzekering.
Dat kost me dan 69,33 p/mnd in het geval van een 84er Rocco.

En that's it , het woord "belasting" komt in het hele verhaal niet voor. ( ook niet voor mijn 2010 Ford FX4 V8, all risk $116.92 p/mnd )  -nana-
D'r zit (wat) belasting op de brandstof en verder is de BTW hier 5%.

Ochja: stel ik zou maar een weekje met een 'antique' willen rijden, dan kan ik zonder problemen ff een kenteken ophalen
en die een week later domweg weer inleveren. Vervolgens krijg ik dan drie weken aan premie gewoon teruggestort  -thumbsup-
APK plicht is er hier zowiezo niet , tenzij je een auto "invoert" vanuit een andere provincie. Maar zelfs dat vervalt in geval van een
antique...en aangezien mijn Rocco van buiten de provincie is, maar in 2014 30 word, heb ik nog niet zo'n haast mee hem dit
jaar op de straat te krijgen  :)
« Laatst bewerkt op: wo, 17 apr 2013, 02:57:25 door Mark »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #366 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 13:52:27 »
Vandaag was het commissieoverleg van financiën. Hierbij was er direct ruimte voor kamerleden om vragen te stellen aan staatssecretaris Weekers van financiën. Hierbij kwam het voorstel voor oldtimers in de vorm van de brief die naar de kamer is gestuurd uitgebreid aan bod.

Met betrekking tot dit voorstel werden de volgende standpunten ingenomen:

Neppérus (VVD)
De VVD heeft de voorkeur voor een regeling waarbij je de echte erfstukken gewoon zou kunnen vrijstellen en mevrouw Neppérus geeft aan dan bij een dagkaart uit te komen, maar stelt gelijk de vraag of het uitvoerbaar is. Kwart tarief zou ook nog kunnen wat haar betreft en ook optie 4, de grens naar 40 jaar is voor haar bespreekbaar.

Groot (PvdA)
Dankt voor de inspanningen van Weekers en geeft aan de 30-dagenkaart geen goed idee te vinden omdat dit een bewerkelijke optie is qua uitvoering en het zonde vind dat er dan veel geld naar uitvoeringskosten gaat. Hij komt uit op varianten 3 (kwarttarief) en 4 (grens naar 40 jaar). Hij vind optie 3 elegant omdat dan iedereen iets betaald. Hij geeft aan dat hij vind dat optie 4 het meest recht doet aan de motie van Dhr. Bashir en je het echte culturele erfgoed vrijstelt en de auto’s tussen de 30 en 40 jaar die vervuilend zijn wel degelijk aanpakt.

Bashir (SP)
Ziet niets in optie 3, het kwarttarief omdat voor bijvoorbeeld zware oude legertrucks het dan nog steeds om veel geld gaat. Bashir is dan ook benieuwd naar de reacties uit het veld. Hij geeft aan dat met name deze optie niet zal leiden tot extra belastinginkomsten omdat veel auto’s dan geëxporteerd zullen worden.

Van Vliet (PVV)
Hij bedankt de staatssecretaris voor de genomen moeite voor het overleg met sector. Hij vraagt zich af of het mogelijk is om toch nog een keer in overleg te treden en te kijken of het mogelijk is om een combinatie van voorgestelde regelingen toe te passen. Van Vliet geeft aan dat het een mooie oplossing zou zijn als mensen zelf mogen kiezen tussen het betalen van een kwarttarief of een 30-dagenkaart en geeft aan dat hij vindt dat auto’s ouder dan 50 jaar volledig vrijgesteld zouden moeten worden.

De reactie van staatssecretaris Frans Weekers
Dhr. Weekers heeft aan dat hij uitvoerige gesprekken heeft gevoerd met koepelorganisaties, een aantal ambtelijke gesprekken en persoonlijk heeft gesproken. Hij vindt het jammer dat ze niet tot overeenstemming zijn gekomen. Voor het weekend heeft hij enkele opties voorgelegd zodat de koepelorganisaties deze met hun achterban konden bespreken en dit overleg ging maandag verder.

Koepelorganisaties vasthoudend
De koepelorganisaties kwamen tot de conclusie:

Wij willen een vrijstelling voor benzineauto’s van 30 jaar en ouder en dieselauto’s van 40 jaar en ouder.

Weekers concludeert dat je daarmee op een kostenplaatje komt wat buiten de kaders valt van de moties die zijn ingediend en helemaal buiten de kaders van het regeerakkoord. Ook de keuzeoptie die Van Vliet suggereert heeft Weekers voorgelegd, maar ook dat wilden clubs niet.

Waar Weekers wel begrip voor heeft is dat voor een auto van de jaren 1940 of 1950 het kwarttarief misschien ook niet fair is. Dus hij kan zich indenken dat een auto die vrijgesteld is van APK, ook vrijgesteld wordt van belastingen. Het budgetaire impact is dan nog beperkt.

Volgens hem zit de moeilijkheid in de jaren daarna en zeker bij auto’s nieuwer dan 1970 omdat dan het onderscheid tussen hobby gebruik en dagelijks gebruik moeilijk te maken is.

Hij schetst dat in zijn beleving auto’s die gekoesterd worden en op zekere leeftijd zijn, niet op straat staan en voor hen zou een 30-dagenkaart een prima oplossing zijn. Maar iedereen die geen garage of stalling heeft kan daar niet mee uit de voeten en dan past het kwarttarief weer goed.

Echte rijdend cultureel erfgoed
Weekers is bereid een ultieme poging te wagen om een combinatie van maatregelen 3, 4, 5 (kwarttarief, grens naar 40 jaar, 30-dagenkaart) te maken. Hij geeft aan dat het niet meer dan 20 miljoen +/- enkelen miljoenen mag kosten, en dat richting of boven 30 miljoen wat hem betreft echt geen optie is omdat het dekkingsvraagstuk dan ook een stuk moeilijker wordt.

Voorzitter vraagt wanneer deze ultieme poging volgt: Weekers geeft aan binnen een week, langer onduidelijkheid laten bestaan is niet goed.

Uitkomst debat
Begin volgende week (22/23 april) komt Dhr. Weekers met een concreet voorstel die zal bestaan uit een combinatie van maatregelen, liefst gesteund door de branche. De kamer kan er dan nog voor het mei reces met hem over spreken en dan is er voor 1 mei duidelijkheid.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #367 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 14:47:58 »
De Grens naar 40 jaar dus ook voor benzine -gert- dan kan hij zeker naar zijn 20 miljoen fluiten ,  -nana- -nana- -nana- -nana-
De Import ligt al stil , en de Diesel Benzen worden al voor 1000 euro aangeboden waar verleden jaar nog 6000 euro grif voor gegeven werd , exporteren en slopen die krengen  -nana- -nana- -nana- -nana-
Die zogenaamde schone A Label auto,s gewoon belasten , daar klopt geen zak van  -nana- dat brengt meer dan een miljard op  :)
« Laatst bewerkt op: wo, 17 apr 2013, 14:51:49 door lanser54 »

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #368 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 14:49:12 »
Kan die wel naar 40 jaar, als de rest van Europa 'm op 30 jaar heeft staan -dunno-
NL moet toch altijd voorop lopen in de EU... -gert-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #369 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 15:02:18 »
Kan die wel naar 40 jaar, als de rest van Europa 'm op 30 jaar heeft staan -dunno-
NL moet toch altijd voorop lopen in de EU... -gert-
Nederland is een Dictatuur aan het worden , je word geleeft , Eigen Huis , er is nog geen steen van je zelf bij , belasting , vergunning hier en daar , als je wil verbouwen , en maar dokken  -nana-
heb 2 eigen huizen gehad nou ja Krotten , beter kunnen ze in Nederland niet bouwen , heb nu een huur huis , scheeld bergen stress ,  -nana-

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #370 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 15:15:15 »
Iedereen een beetje betalen vind ik een mooie regeling, laat het daarbij variabel lopen zodat er niet één harde grens is (dus net als bij mrb naar gewicht). Optie?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #371 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 17:12:31 »
@Lanser54; wat raar, ik leef volgens mij in dezelfde maatschappij als jij en toch herken ik niet wat jij hierover zegt.
Ik ben juist blij in Nederland te wonen, voel me gelukkig en tevreden hier. Hoe kan dat? -dunno-
Ik vraag me af waar de oorzaak van jouw ontevredenheid ligt. :)

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #372 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 17:25:23 »
@Lanser54; wat raar, ik leef volgens mij in dezelfde maatschappij als jij en toch herken ik niet wat jij hierover zegt.
Ik ben juist blij in Nederland te wonen, voel me gelukkig en tevreden hier. Hoe kan dat? -dunno-
Ik vraag me af waar de oorzaak van jouw ontevredenheid ligt. :)

Als je chronisch ziek bent verklaart , door toe doen van een baas , en beetje bij beetje word je alles afgepakt , hoop niet dat het jou over komt , maar dan zou je weten waarom  -gert-

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #373 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 17:50:01 »
Kut voor je joh , jij ervaart de maatschappij op jouw manier en die is anders dan de mijne, maar daarom vroeg ik dat ook. :)
Ik ken jouw specifieke situatie niet tot in de details maar ikkom dagelijks in aanraking met soortgelijke verhalen.
Ik geef mensen info over regelingen zoals WaJong, PGB"s, vraag indicaties aan en biedt ondersteuning in de breedste zin.
In zijn algemeenheid kun je zeggen dat Nederland goede sociale voorzieningen heeft. Ga maar eens kijken in de landen om ons heen. En jah,je moet akelig goed op de hoogte zijn van de (steeds veranderende) regelgevig, anders kun je je lelijk in de vingers snijden -boehoe-
Ik wil hiermee niks afdoen aan jouw gevoel van ontervredenheid, integendeel: ik herken het heel duidelijk :)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #374 Gepost op: do, 18 apr 2013, 11:28:23 »
jij had toch een panda omgebouwd naar diesel?

kan je niet aan de slag als automonteur of iets dergelijks? Passend werk, de plannen staan er vol van, dus zouden kansen genoeg moeten zijn.

Dan kan je dat beetje wb toch wel opbrengen, zeker voor zo'n panda zal het nergens over gaan..
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl