Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105817 keer)

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #375 Gepost op: do, 18 apr 2013, 16:36:30 »
die vind ik wel erg kort door de bocht Berend :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #376 Gepost op: do, 18 apr 2013, 17:15:21 »
Hier heb je er nog één:

"Ja, dat verbaast me niet. Jij bent hulpverlener, en als zodanig onderdeel van het systeem."

Nou jij weer? -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #377 Gepost op: do, 18 apr 2013, 17:32:35 »
het kan ook een hulpverlener tegen het systeem zijn eigenlijk. Die dus de mensen wel helpt met het vinden van de mazen in de regels en wetten.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #378 Gepost op: do, 18 apr 2013, 17:53:29 »
@Gerrit: Ik bergrijp niet goed wat je bedoeld met "het systeem" en "hulpverlener" in deze context -dunno-
Ik kan alleen uitleggen hoe ik hierin sta.
Wij zijn allemaal onderdeel van "het systeem" dat democratie heet, met al zijn regels en wetten. Eens in de 4 jaar kunnen wij hier invloed op uitoefenen.
Ik ben hulpverlener jah, echter geheel op vrijwillige basis en helemaal pro-deo. Mijn salaris (ik heb een 40 urige werkweek) wordt  niet betaald van belastinggeld, sterker nog: een flink deel van mijn inkomsten geef ik juist aan groeperingen en/of personen die het zwaar hebben en een steuntje in de rug kunnen gebruiken.
Als zodanig zie ik mij, als hulpverlener, onderdeel van het systeem  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #379 Gepost op: do, 18 apr 2013, 23:27:24 »
@Julion: ik wilde gewoon even aangeven dat je op nog veel meer vlakken lekker kort de bocht kunt gaan (zowel linker als rechterbochten).  :)

On-topic:

Geachte heer Weekers,



De meeste Nederlanders maken zich op het moment drukker om de gevolgen van het sociaal akkoord, de woningmarkt of de aanstaande troonswisseling, en minder om de vrijstellingsregeling voor oldtimers. U daarentegen heeft het er maar druk mee. En het is ook nogal wat: € 153 miljoen op tafel zien te toveren en daarbij ook de liefhebber en zijn cultureel erfgoed zoveel als mogelijk ontzien. Dat gaat niet passen. En dat klopt ook.
Onderbuikgevoelens zorgen er voor dat er in de reacties op internet ‘uit de heup geschoten wordt’. Bezitters en handelaren preken voor eigen parochie en de instanties waarmee u overleg voert zijn een extractie uit een old-boys network die grotendeels de belangen slechts behartigen van hen die het zich gemakkelijk kunnen veroorloven. Daar is dus niet zo veel mee te beginnen.

En wie staan er straks in de kou? De liefhebber die van zijn spaarcenten een oldtimer rijdt, de handelaren in oldtimers en de toeleverende bedrijven. Onderschat u deze bedrijfstak – die al sinds september 2012 vrijwel stil staat – alstublieft niet. De oldtimerbranche – handelaren, verzekeraars, autospuiterijen, stoffeerders, onderdelenleveranciers – zorgen voor flink wat inkomsten in de staatskas en voor veel arbeidsplaatsen. De omzetten in deze branche zijn een veelvoud van de € 153 miljoen die u binnen denkt te halen, een bedrag dat bij lange na niet gehaald zal gaan worden. Los van de oldtimer-branche zal ook de LPG-branche een flinke knauw krijgen, aangezien u het beeld schetst dat LPG tot de vervuilende brandstoffen behoort.

Graag citeer ik hier uit uw eigen brief aan de Voorzitter van de Tweede Kamer van 15 april jl: "In het Regeerakkoord is afschaffing van de vrijstelling in de MRB voor oldtimers opgenomen vanwege de milieu- en budgettaire effecten." U heeft zowel het overleg met 'de Alliantie' alsook het commissieoverleg van Financiën van afgelopen week afgesloten met de nadruk op de budgettaire effecten, de milieu-effecten raken op z’n zachtst gezegd nogal ondergesneeuwd.

In deze reactie zou ik echter graag op álle aspecten van uw voorgenomen beleidswijziging ingaan.


Budgettaire effecten

Steeds meer oldtimerbezitters zullen hun verlies nemen en de auto verkopen. Simpelweg omdat zij de running costs niet kunnen voldoen. Velen van hen hebben er namelijk een gewone auto bij, en twee auto’s is voor veel mensen onbetaalbaar geworden. Weer anderen zullen – om het verlies op de waarde van hun bezit zoveel als mogelijk te beperken – besluiten om de moderne auto aan de kant te doen ten faveure van de oldtimer, welke dan voor dagelijks gebruik zal worden ingezet. Als milieu een issue is, dan is deze situatie onwenselijk. Resteert nog de mogelijkheid tot schorsen, buiten de illegale mogelijkheden om zonder wegenbelasting te kunnen rijden, maar die laat ik even buiten beschouwing in dit verhaal. In het geval van schorsen zult u echter ook de berekende inkomsten mislopen, nog enigszins gecompenseerd doordat de eigenaar wel schorsingskosten dient te voldoen. Maar daar staan dan ook weer administratieve werkzaamheden door de RDW tegenover.

Kortom, u gaat uw budgettaire doelstellingen niet halen, daarnaast bezitters van oldtimers duperen en een gehele branche op zeep helpen. Het gaat op deze manier aan alle kanten geld kosten en dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.

Milieu-effecten

Volgens het kabinet, heeft het gebruik van vrijgestelde oldtimers een slecht effect op het milieu. Daarbij wordt -gelukkig- nog wel een kleine schifting gemaakt tussen de verschillende brandstoffen en de bouwjaren van de betreffende oldtimers. De conclusie kan iedere inwoner van Nederland dagelijks in zijn/haar wijk danwel op de openbare weg zien: een onevenredige toename van (vooral geïmporteerde) dieselauto's uit de eerste helft van de jaren '80 van de vorige eeuw. En ik durf zelfs nog wel te zeggen dat iedere Nederlander ook nog wel snapt dat deze ontwikkeling een halt toegeroepen dient te worden.

Tegelijkertijd voert u aan de andere kant een stimulerend beleid op het vlak van vrijstelling voor nieuwe auto's die voldoen aan bepaalde normen. Normen die weliswaar zijn opgelegd vanuit de Europese wetgeving (ECE + EUDC/NEDC-testcyclus), maar waarvan u inmiddels ook weet dat deze in de verste verte geen juiste afspiegeling vormen van het daadwerkelijke dagelijkse gebruik. En vanuit marketingtechnische overwegingen richten de autoproducenten zich ook vooral op het voldoen aan deze irreële norm, want subsidie vanuit de overheid staat garant voor meer verkopen, grotere omzetten en grotere winstmarges, maar helaas niet voor grotere winst op milieu-vlak.

Ik noem alleen al de praktijk-gegevens die door de grootste tankpassenbeheerder van Nederland recentelijk zijn vrijgegeven (en ingezien kunnen worden op http://werkelijkverbruik.nl). Ik noem daaruit een drietal voorbeelden van auto's die -vooral door uw stimuleringsbeleid- erg geliefd zijn:

Toyota Prius: 150% verbruik (praktijk tov fabrieksopgave), 160% CO2-uitstoot (praktijk tov fabrieksopgave)

Polo TDI Bluemotion: 165% verbruik (praktijk tov fabrieksopgave), 170% CO2 uitstoot (praktijk tov fabrieksopgave)

Fiat Panda: 150% verbruik (praktijk tov fabrieksopgave), 155% CO2 uitstoot (praktijk tov fabrieksopgave).

Kortom, u staat op het punt de oldtimers op basis van aannames te laten betalen, waar u de nieuwe voertuigen op basis van irreële gegevens subsidieert cq vrijstelt. Dit kan zelfs door u zelf niet als bestendig beleid worden aangemerkt.

Daarnaast refereert u in uw brief ook aan het feit dat auto's op LPG 'vervuilende' auto's zijn. Dit is feitelijk incorrect. Prof. Dr. Thomas Heinze (Hogeschool voor Techniek en Wetenschap van Saarland, Duitsland) heeft in een onderzoek gekeken naar de CO2-uitstoot van LPG t.o.v. benzine (en t.o.v. het door u wél gestimuleerd aardgas/CNG). Uit zijn onderzoek kwam Prof. Dr. Heinze tot de volgende cijfers (na te lezen via http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/pers/Studie-HTW-C2-uitstoot-LPG.pdf):

Benzine:  12,50 g CO2/MJ
Aardgas: 14,50 g CO2/MJ
LPG: 8,0 g CO2/MJ
Omgerekend naar kilometers valt te concluderen dat een auto op LPG 26,8 g CO2/km minder uitstoot, in vergelijking met eenzelfde auto met benzine als brandstof. Het lijkt me derhalve niet wenselijk om aan te sturen op het terugbouwen van een auto met LPG-installatie naar benzine als brandstof.

Ook op het vlak van de uitstoot van NOx is een auto op LPG niet slechter voor het milieu. U stelt immers dat de oldtimers op LPG kunnen worden teruggebouwd naar benzine. LPG wordt echter voor 40% gewonnen bij de raffinage van olie, en is dus grotendeels een bijproduct bij het winnen van benzine. Derhalve is het niet correct te kijken naar de NOx-uitstoot vanaf het moment dat de LPG in de auto aanwezig is, maar dient gekeken te worden naar het well-to-wheel-resultaat, hetgeen niet of nauwelijks onderdoet voor de emissie op benzine. Het feit dat oudere auto's niet over een G3-geregelde installatie beschikt komt door de leeftijd en het ontbreken van een lambdasonde in het uitlaattraject. Het is echter een misvatting om te denken dat daarmee de installatie automatisch minder goed is afgesteld. Deze afstelling wordt bovendien periodiek gecontroleerd conform de APK-eisen. U baseert derhalve uw conclusie dat LPG-voertuigen vervuilender zijn deels op aannames, maar grotendeels op verkeerde feiten!

Om nog maar te zwijgen over de reden waarom u de uitstoot van NOx aan banden wil leggen: fijnstof! Menig medewerker van de RDW heeft inmiddels aan den lijve mogen ondervinden wat het nadeel is van de huidige auto's die worden gefabriceerd met het oog op het voldoen aan de beleidsnormen voor uitstoot/subsidie. De moderne diesels met roetfilters blijken namelijk veel meer en fijner fijnstof uit te stoten dan oudere auto's (zelfs de oudere auto's op diesel). Gelukkig kunt u ook daarbij terugvallen op een Europese norm: de Euro5-norm. Uiteraard regelen de fabrikanten hun producten dermate bij dat ze ook aan deze norm voldoen. Echter, binnen deze norm is het fijnstof-aspect slechts van toepassing voor auto's met een dieselmotor. Recentelijk deed de ADAC bij wijze van experiment een aantal proeven met moderne auto's met direct-ingespoten benzinemotoren, waaruit bleek dat een BMW 116i zeven maal meer uitstoot qua fijnstofdeeltjes dan voor dieselmotoren met een Euro5-norm is toegestaan. Ook een Golf 1.2 TSI stootte drie maal te veel uit, om zo maar eens twee populaire voorbeelden te noemen, die ook nog eens beiden door uw beleid worden gestimuleerd doordat ze in een lagere bijtellingsklasse zijn gepositioneerd. In warme toestand liep deze uitstoot zelfs op tot 14x de toegestane hoeveelheid voor dieselmotoren conform de Euro5-norm!



Al met al durf ik te beweren dat het uitgangspunt in het Regeerakkoord al een onwaarheid behelst. En het is uitgerekend die onwaarheid die u nu voor een onmogelijke opgave plaatst. Er is namelijk niet zozeer sprake van budgettaire en milieu-effecten die ten grondslag liggen aan het voornemen de vrijstelling in de MRB voor oldtimers te beëindigen. Afschaffing van de subsidie/stimulatie van nieuwe auto's door ze niet langer vrij te stellen van MRB zou namelijk op beide vlakken een groter en sneller effect bewerkstelligen. Dit zou echter direkt een negatief effect hebben op de toch al niet florissante status van de economie, en bovendien is de lobby vanuit de autofabrikanten daar veel te sterk voor.

Maar laten we terugkeren naar het onderwerp van de oldtimers. Immers, er is ook nog een laatste milieu-bevorderend aspect, in een populair woord duurzaamheid genoemd. Duurzaam gebruik van materialen is namelijk milieuvriendelijk, zeker in tegenstelling tot het blijven produceren van nieuwe auto's en daarnaast het demonteren van de oude auto's. En met de mate waarin liefhebbers het rijdende cultureel erfgoed behandelen en onderhouden, kunt u zeker van duurzaam spreken. Ik zou willen dat ik dat ook kon zeggen van uw beleid, en ik druk u op het hart te heroverwegen welk besluit u uiteindelijk gaat nemen. Ik hoop dat u daarbij kiest voor het doel van de langere termijn (het eind voor ogen) en dit laat prevaleren boven de begrootte budgettaire effecten, die u bovendien met de voorliggende voorstellen zoals eerder gezegd niet gaat waarmaken.

Een waar leider houdt in alles het eind voor ogen?! Ik wens u veel succes met het maken van de juiste beslissing. Mocht u toch besluiten tot afschaffing van de vrijstelling in de MRB voor oldtimers, zou ik u -en het voltallige kabinet- willen verzoeken hierover een open en eerlijke communicatie te voeren. Volgens mij heb ik daar als burger recht op conform de Wet openbaarheid van bestuur. 

 

Hoogachtend,
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #380 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 00:33:20 »
Mooi Gerrit en zo is het maar net , een keurige eerlijke brief  -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
En dat Is de echte waarheid , nieuwe auto.s zijn NIET SCHOON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -nana-
Maar veel te zware Bagger bakken , alles wat gefabriceerd word , in auto's is bij voorbaat al , milieu vervuiling  :) -thumbsup-
Het dan moet de auto getransporteerd worden , per vrachtauto , of schip wat vaak op ruwe aardolie draaid ,

Nogmaals , dan hier , alleen de scheepvaart , vervuild 80.000 x meer dan alle voertuigen op heel de wereld bij elkaar , ook Oldtimers meegerekend  -gert-
Waar praten we dan nog over -gert-

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #381 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 00:42:44 »
Afdrukken, ondertekenen & morgen ff op het Binnenhof afgeven... -thumbsup-

Oh nee... Die lijers werken maar van dinsdag t/m donderdag doh
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #382 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 00:56:41 »
Oh nee... Die lijers werken maar van dinsdag t/m donderdag doh
huh werken? wanneer zijn ze daarmee begonnen dan?

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #383 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 01:08:00 »
Daar heb jij weer een punt... :D
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #384 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 06:54:05 »
@Gerrit: blijf vooral de bochten aansnijden zoals jij dat wilt, pas op dat je niet van de weg af raakt :)
on topic:
Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken hoor, wat ze doen met oldtimers, wel of niet belastingvrij -dunno- tientjes werk. Als het voordeel van wel  welwegenbelasting heffen op oude auto's betekent dat er minder stinkende oude diesels en benzineslurpende slagschepen, (al dan niet op gas) op de weg komen, dan ben ik tevreden -thumbsup-
Ik kan me inderdaad drukker maken over het sociaal accoord en de woningmarkt :) zo legt iedereen zijn prioriteiten, en dat vind ik dan ook weer mooi  :)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #385 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 11:29:09 »
Mooi verwoord, ik volg alles op de voet met 2 oldtimer Polo's en 3 oldtimer motoren. Om nog maar niet te spreken over het ontelbaar aantal oldtimer motoren van mijn schoonvader. Het zal best tientjeswerk zijn, maar tientjeswerk x5 tikt toch aan.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #386 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 12:06:37 »
@Gerrit: blijf vooral de bochten aansnijden zoals jij dat wilt, pas op dat je niet van de weg af raakt :)
on topic:
Ik kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken hoor, wat ze doen met oldtimers, wel of niet belastingvrij -dunno- tientjes werk. Als het voordeel van wel  welwegenbelasting heffen op oude auto's betekent dat er minder stinkende oude diesels en benzineslurpende slagschepen, (al dan niet op gas) op de weg komen, dan ben ik tevreden -thumbsup-
Ik kan me inderdaad drukker maken over het sociaal accoord en de woningmarkt :) zo legt iedereen zijn prioriteiten, en dat vind ik dan ook weer mooi  :)
De woning markt is zorgelijk , en word nog zorgelijker , daar stenen en betonne huizen , energie verslinders zijn ,
In Denemarken , is men bezig met een totaal anderen goedkopere , en duurzame bouw , 80 % minder energie verbruik  -gert-
Dus binnen 10 a 20 jaar zijn de stenen betonnen huizen niks meer waard , stof met thorax , veel te weinig isolatie mogelijkheden , dan kan de sloophamer er in  :)
Wat die import van die zware diesels , ben ik het hele maal met je eens , maar daar hadden ze al veel eerder , wat aan kunnen doen dan eerst , hun zakken vullen , net als op de huizen markt , Aso dus  -nana-
Dan had deze , krakemikkige MRB afschaffing"s regeling voor oldtimers , totaal niet nodig geweest  -dunno-

En daar gaat ie weer , het draait alleen maar om macht en geld , mensen word een keer wakker  -gert- -gert- -gert- -gert-
« Laatst bewerkt op: vr, 19 apr 2013, 12:09:11 door lanser54 »

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #387 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 12:27:32 »
Ik zal het wel verkeerd zien,
Macht, je stemt zelf op een bepaalde partij.
En geld, ik heb zelf ook niet echt mazzel met werk de laatste tijd.
een uitkering kom ik niet voor in aanmerking,dus ik ben gewoon thuis werk
gaan doen.
Dat verdiend niet erg veel, maar we kunnen wel alles doen en de kids kommen
niets tekort.
De vrouw rijdt in een auto en ik heb zelf de twee polo's,en we kunnen
ook nog twee keer per jaar op vakantie.
Dus mijn mening is dat je de schuld niet alleen bij de overheid moet leggen.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #388 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 12:36:46 »
Ik zal het wel verkeerd zien,
Macht, je stemt zelf op een bepaalde partij.
En geld, ik heb zelf ook niet echt mazzel met werk de laatste tijd.
een uitkering kom ik niet voor in aanmerking,dus ik ben gewoon thuis werk
gaan doen.
Dat verdiend niet erg veel, maar we kunnen wel alles doen en de kids kommen
niets tekort.
De vrouw rijdt in een auto en ik heb zelf de twee polo's,en we kunnen
ook nog twee keer per jaar op vakantie.
Dus mijn mening is dat je de schuld niet alleen bij de overheid moet leggen.
Nee dat doe ik ook niet , het is crisis , omdat men dacht dat de huizen prijzen maar blijven steigen ,  -gert- -dunno- daar door is de credit crisis ontstaan , eerst in de VS , en door de overgewaaide , vieze hypotheek spelletjes van de VS  -gert-
Mensen konden hun hypotheek niet meer betalen , werden uit hun huis gezet , maar dat huis was gelijk on verkoopbaar geworden , door de credit crisis  -gert-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #389 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 12:54:58 »
Ik zal het wel verkeerd zien,
Macht, je stemt zelf op een bepaalde partij.
En geld, ik heb zelf ook niet echt mazzel met werk de laatste tijd.
een uitkering kom ik niet voor in aanmerking,dus ik ben gewoon thuis werk
gaan doen.
Dat verdiend niet erg veel, maar we kunnen wel alles doen en de kids kommen
niets tekort.
De vrouw rijdt in een auto en ik heb zelf de twee polo's,en we kunnen
ook nog twee keer per jaar op vakantie.
Dus mijn mening is dat je de schuld niet alleen bij de overheid moet leggen.
Precies, ik heb gestemd en op geen van de 2 partijen die nu het land sturen. Dus ik heb alle recht om te klagen, niet zoals die lui die eerst wel pvda/vvd hebben gestemd en nu over alles klagen wat ze doen. Of die lui die niet gestemd hebben, want ze denken dat het toch geen nut heeft ofzo.

En dan nog over het tientjes werk. Ik heb zelf al 2 belasting vrije auto's wat met vol tarief 85 euro per maand is. Doe daar mijn 2 auto's die ik wel belasting voor betaal nog bij dan zit ik al op 125 euro per maand alleen aan wegenbelasting. En ik ben de enige die in die auto's rijd, dus ze zullen nooit allemaal tegelijk op de weg zijn.

En die benzineslurpers op gas, daarmee doel je op de amerikanen? Ik vind dat die mooie oude amerikanen ook gewoon moeten blijven bestaan. En die dingen worden maar zelden echt dagelijks gereden, en dat is dan meestal door monteurs of mensen die er in handelen. En de reden daarvoor is dat zo'n auto enorm snel roest en dat onderdelen niet bepaald goedkoop zijn en vaak moeilijk aan te komen hier in nederland. Bij mijn vorige werk heb ik al eens 2 weken kunnen wachten op 1 clipje van de oliekoeler leiding dat stuk was. Toen heeft de 95er bedrijfs pickup dus 2 weken stil gestaan. En zo gaat dat met amerikanen eigenlijk altijd, want als er iets stuk is moet het als je pech hebt uit amerika besteld worden.
En als die mensen straks ook nog even 200 euro per maand per auto aan belasting moeten betalen gaan ook al die vette amerikanen of voor goed de stalling in of het oud ijzer.