Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40650 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #105 Gepost op: za, 23 sep 2006, 23:00:30 »
MFA gaat niet afwijken omdat je dankzij je poloteller de juiste "pulswaardes" doorgeeft aan de boordcomputer.
Bij mij is de MFA zelfs nauwkeuriger dan de originele poloteller  -ja-




Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #106 Gepost op: za, 23 sep 2006, 23:07:29 »
MFA gaat niet afwijken omdat je dankzij je poloteller de juiste "pulswaardes" doorgeeft aan de boordcomputer.
Bij mij is de MFA zelfs nauwkeuriger dan de originele poloteller  -ja-

oh, ik dacht dat dit alleen maar betrouwbaar was met W=950 kilometertellers, maar de echte afwijkingen verwacht ik eigenlijk met de verbruiksmeting, ik denk dat mijn NZ toch wat minder verbruikt bij hetzelfde toerental en inlaat-onderdruk dan een 1.8 met 112pk in een golf cabrio
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #107 Gepost op: zo, 24 sep 2006, 16:40:33 »
De eerste test is mislukt, MFA geeft problemen, eerst leek het vrij normaal, maar tijdens het zoeken van de juiste aansluitingen voor de MFA hendel en het testen ging het MFA schermpje vreemd doen, eerst slecht reageren op de mode signaalen, en toen onzin weergeven, en daarna helemaal uitgaan. Daarna heb ik de cockpit weer losgehaald, en er weer in gezet, toen deed hij nog steed niets, en toen sprong hij opeens weer aan. Ik verder met testen en toen ging hij helemaal uit en ging hij ook niet meer aan.

Dit gaat nog meer tijd en moeite kosten dan ik al had gedacht.  :(
Pimp my Polo

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #108 Gepost op: zo, 24 sep 2006, 18:12:39 »
Welke mfa heb je VDO of motometer?
Van de motometer is bekent dat hij soms problemen geeft...

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #109 Gepost op: zo, 24 sep 2006, 20:04:06 »
Welke mfa heb je VDO of motometer?
Van de motometer is bekent dat hij soms problemen geeft...

Martin

Het is motometer, ik zit nu de bedrading van de cockpit na te trekken, en deze is toch net iets complexer dan ik dacht. Het handremledje zou nu moeten werken, maar dit test ik morgen ofzo. Ook begin ik me nu af te vragen of de aansluiting waarvan ik dacht dat hij de modeselector van de MFA (ik dacht dat het de nummer 5 (van onderen) met de naam "SPERRE" op de 6 polige connector net onder de snelheidssensor zou zijn) maar deze lijkt alleen naar een spoel te gaan in de econometer

Wat deze spoel doet weet ik ook nog niet, maar als die "SPERRE" met de aarde in contact word gebracht dan klikt er wel iets tegen de spoel aan.

Wat ik nu dus denk is dat de modeselector van de MFA wel eens aan de nummer 8 van de multistekker moet, waar bij de polo de handremled-aansluiting zit, maar bij deze golf1 cockpit een verbinding met een van de pinnen van de MFA electronica. op die pin achterop de cockpit zal ik dus een draadje solderen en dat even testen, of weet iemand waar die aansluiting bij de Golf1 cabrio voor dient? Bij die aansluiting staat "FORTSCH." maar daar kon ik ook geen wijs uit worden.

De schakelindicator lijkt te worden ingeschakelt via de 4e aansluiting van onderen op de 6 polige stekker onder de snelheidssensor.

Meer proberen dus, en hopen dat niets kapot is/gaat, en dan voor de sensors enzo naar de sloop
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #110 Gepost op: ma, 06 nov 2006, 18:29:12 »
even een update

Het MFA projectje is even in de ijskast gezet totdat ik een werkende MFA module heb gevonden, ook de verbruiksmeter lijkt niet te werken.

Er is een (zo goed als) nieuwe accu in gekomen, omdat vorige winter de oude accu zoveel capaciteit verloor dat hij enige tijd volledig opgeladen zelfs rond de 10 volt zat. (amper genoeg om de krukas 1 keer rond te krijgen, maar toch net wel starten) Veel dank aan Pieter1f voor de accu  -thumbsup-

Al enige tijd heeft is de motorloop van mijn polo niet helemaal optimaal. Bij warme motor een zagend toerental bij stationair (op en neer gaand tussen bijna 1000 en bijna afslaan) en schokken bij uitrollen in de 3 en 2, en rijden bij lage toeren en lage belasting. (stapvoets)  Ook is het verbruik iets hoger dan ik eigenlijk verwacht met mijn toch wel erg zuinige rijstijl :(

Controle van de bougies duid erop dat het lucht-benzine mengsel te mager is (bougies zijn koffiemelk-wit in plaats van koffie-bruin) Mijn voorlopige conclusie is valse lucht, hoewel een te magere afstelling niet onmogelijk is.

Met het vervangen van de klepdeksel door een aluminium klepdeksel van een golf2 MH motor bleek de cilindekop-ontluchtingsslang al aan het eind van zijn leven te zijn, ik verwacht nu eigenlijk dat het nu de carter-ontluchtingsslang is, het is alleen zo lastig om er van boven goed overal bij te komen om hem goed te voelen, dit moet dus nog gebeuren, maar ik sluit nog geen andere lekken uit.
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #111 Gepost op: ma, 06 nov 2006, 18:50:41 »
Mijn voorlopige conclusie is valse lucht

>KNIP<

Met het vervangen van de klepdeksel door een aluminium klepdeksel van een golf2 MH motor bleek de cilindekop-ontluchtingsslang al aan het eind van zijn leven te zijn, ik verwacht nu eigenlijk dat het nu de carter-ontluchtingsslang is,

>KNIP<

Is het een NZ?  Dan zal een goede, luchtdichte carterontluchting effect kunnen hebben.

Is het een MH, dan vergeet die carterventilatie maar als oorzaak: de ontluchting staat volledig los van de (werking van de) carburateur.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #112 Gepost op: ma, 06 nov 2006, 18:52:40 »
Mijn voorlopige conclusie is valse lucht

>KNIP<

Met het vervangen van de klepdeksel door een aluminium klepdeksel van een golf2 MH motor bleek de cilindekop-ontluchtingsslang al aan het eind van zijn leven te zijn, ik verwacht nu eigenlijk dat het nu de carter-ontluchtingsslang is,

>KNIP<

Is het een NZ?  Dan zal een goede, luchtdichte carterontluchting effect kunnen hebben.

Is het een MH, dan vergeet die carterventilatie maar als oorzaak: de ontluchting staat volledig los van de (werking van de) carburateur.

het is inderdaad een NZ, de klepdeksel is het enige MH onderdeel wat erop zit
Pimp my Polo

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #113 Gepost op: ma, 06 nov 2006, 20:29:23 »
Ik wil er ook wel een (onkundige) blik op werpen? :)

Ik heb mijn stationair probleem (NZ in de Jetta) nu voorgoed opgelost lijkt het.

Vrijdag bij een beurtje (olie, filters, bougies, kap+rotor, v-snaar) het volgende gedaan:
- massavlakken + draadaansluitingen dynamo schoongemaakt.
Slecht stationair deed ie vooral bij grotere elektrische belasting: verlichting, interieurvent., achterruitverw. enz.
Dynamo zelf of verbinding mét.
- verbinding massakabels naar blok schoongemaakt.
- Zwart plastic bochtje op gasklephuis losgehaald, en gaskleppen schoongespoten met carbreiniger. Zat wat rotzooi op, maar niet heel erg vervuild.
Rubberen pakking tussen huis en kap was wat droog, maar met WD40 weer lekker soepel gemaakt.

Resultaat: stationair ~900 tpm, ongeacht welke elektrische belasting ik ook inschakel.

Moet nu afleren om bij stilstand steeds een beetje gas te geven om hem niet te veel in toeren te laten zakken.

Denk dat de oorzaak een combinatie van bovenstaande punten is geweest.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #114 Gepost op: ma, 06 nov 2006, 21:17:07 »
Ik wil er ook wel een (onkundige) blik op werpen? :)

Ik heb mijn stationair probleem (NZ in de Jetta) nu voorgoed opgelost lijkt het.

Vrijdag bij een beurtje (olie, filters, bougies, kap+rotor, v-snaar) het volgende gedaan:
- massavlakken + draadaansluitingen dynamo schoongemaakt.
Slecht stationair deed ie vooral bij grotere elektrische belasting: verlichting, interieurvent., achterruitverw. enz.
Dynamo zelf of verbinding mét.
- verbinding massakabels naar blok schoongemaakt.
- Zwart plastic bochtje op gasklephuis losgehaald, en gaskleppen schoongespoten met carbreiniger. Zat wat rotzooi op, maar niet heel erg vervuild.
Rubberen pakking tussen huis en kap was wat droog, maar met WD40 weer lekker soepel gemaakt.

Resultaat: stationair ~900 tpm, ongeacht welke elektrische belasting ik ook inschakel.

Moet nu afleren om bij stilstand steeds een beetje gas te geven om hem niet te veel in toeren te laten zakken.

Denk dat de oorzaak een combinatie van bovenstaande punten is geweest.

blikken werpen vind ik allemaal prima, ik ga er morgen even naar kijken, ik heb vandaag gekeken, maar ik kan niet goed bij de carter-ontluchtingspijp, dus ik heb nog niet goed gevoeld of deze al slecht is, als ik er met mijn handen al niet eens bij kan, kan vervangen nog lastig worden. Ik zal de rest ook nakijken, mijn verwachting is echter dat het de carterontluchtingsslang is, omdat ik al verschillende dingen hierover gelezen heb, met precies dezelfde sympthomen, maar ik sluit niets uit.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #115 Gepost op: di, 14 nov 2006, 18:22:51 »
Even een update.

De afgelopen tijd zijn er een aantal dingen aan de auto gedaan. De grijze interieurpanelen zijn vervangen door zwarte interieurpanelen, omdat deze beter staan bij de Corrado stoelen. Na ze erin gezet te hebben vond ik eerst dat het interieur er te zwart van werd, maar ik ben er nu aan gewend en ik vind het toch wel wat hebben.

Ook, ben ik bezig geweest met het aansluiten van de mistlampen, dit hoop ik af te ronden voor het weekend.

Vandaag bij de sloop heb ik een (wat ik dacht) leuke middenconsole gevonden, hij zat alleen niet mooi in de polo waar hij uitkwam, waar ik dus van dacht dat het van slechte montage kwam, maar toen ik hem in mijn eigen auto probeerde te bouwen blijkt hij van geen kant te passen -boehoe- , ik weet niet waarom, maar misschien is het wel niet eens bedoeld voor een polo.

Foto van de middenconsole met alles erop en eraan:
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #116 Gepost op: di, 14 nov 2006, 18:23:38 »
en nu de middenconsole, kaal:
Pimp my Polo

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #117 Gepost op: di, 14 nov 2006, 20:09:24 »
Issie niet voor een 1?

En die grijze deurpanelen, zijn die met deurbakken of zonder?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #118 Gepost op: di, 14 nov 2006, 20:24:44 »
Issie niet voor een 1?

En die grijze deurpanelen, zijn die met deurbakken of zonder?

Ik dacht eigenlijk niet dat hij voor een 1 was, ik had een oud topic daarover gelezen en die van een 1 zou korter zijn dan die van een 2 als ik het goed heb. Deze is inderdaad wat te kort en de pasform bovenaan is niet goed, maar in dat oude topic wat ik doorgelezen heb zag die van de polo1 er nog korter uit. Ook bleken zowel die voor de 1 als de 2 er voor de rest ook anders uit te zien. Ik ben nu dus erg aan het twijfelen of het wel een Votex middenconsole voor een polo2 is. Als dit niets word moet ik misschien zelf met wat plaat-aluminium en popnagels met deze als voorbeeld iets maken dat wel perfect past en aan mijn wensen voldoet.

Die grijze deurpanelen hebben deurbakken, de zwarte die ik erop gezet heb heb ik zelf deurbakken opgezet, ze zijn zo handig. Zowel de grijze als de zwarte panelen heb ik zelf gaten voor de spiegelverstelling in gemaakt.

Deurpanelen op de sloop zijn er altijd zat, maar ik zie er steeds meer met speakergaten. Een setje goede zwarte panelen bij elkaar verzamelen heeft dus ook wat werk gekost, zeker omdat bij veel panelen de zwarte plastic bovenrand loskwam tijdens het demonteren op de sloop.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #119 Gepost op: wo, 15 nov 2006, 16:44:35 »
Nu een korte update vanuit de auto (draadloos internet met dekking op de parkeerplaats in combinatie met een laptop  -thumbsup- )

De mistlampen zijn aangesloten en werken naar behoren, en net op tijd voor het donker. Als we nu even de wet van Murphy toepassen op dit gegeven kunnen we concluderen dat ik geen mist meer zal tegenkomen.  :P

Nu nog wat kleinigheden, tanken en wassen en dan is deze auto klaar voor de meeting.
Pimp my Polo