Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40650 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #120 Gepost op: za, 25 nov 2006, 22:10:14 »
Weer even een update,

Sinds de laatste update zijn er een paar kleinigheden aan de auto gedaan. De www.polo86c.nl kentekenplaathouders zijn erop gezet, daar moest een beetje voor gepassen en gemeten en geboord worden, maar ze zitten er nu op, en recht ook.  -thumbsup-

Ook was me bij de meeting opgevallen dat 1 van mijn kentekenplaat lampjes erg weinig licht gaf. Die heb ik dus uit elkaar gehaald en toen was het wel duidelijk, er zat vocht in de behuizing en alle contacten waren verroest, het rubber was ook erg vies en sloot daarom slecht af, wat dit alles heeft veroorzaakt, maar na een grote schoonmaakbeurt en ontroesting van de contacten werkt alles weer prima.

Tijdens een bezoekje aan de lokale kringloopwinkel vond ik een leuke autoradio, inclusief cradle in de grabbelbak, ongeprijst, en ik heb er nog geen euro voor betaald, alleen nog afwachten of hij het doet. Hiervoor moet ik nog wel wat ISO stekkers in de auto maken, aangezien de huidige radio een beetje houtje-touwtje is gemonteerd (kroonsteentjes).

De huidige radio is een oude blaupunkt cassette-radio 2x15watt, met een draaiknop voor de tuning. De nieuwe is een radio-casette van philips type 79dc322/00r met 4x?watt en 6 voorkeuzekanalen. Aangezien ik 4 boxen heb (2 voor, 2 achter) is 4 kanaals wel handig, zo kan ik ook de voor/achter balans regelen. Ook de voorkeuzekanalen lijken mij wel handig, jammer genoeg nog steeds casette, dus ik zal nog steeds mijn mp3-cd speler er via de casette-adapter erin moeten doen, maar wat wil je voor een euro. Nu alleen nog maar afwachten of hij het doet, en of ik erachter kan komen hoe hij bedient moet worden. Handleidingen lijken wat moeilijk te vinden te zijn, en als ze er zijn moet je ervoor betalen  -wanker-

Volgende week dus maar isostekkers halen. De banden moeten verwisseld worden (voor en achter wisselen, de voorbanden zijn meer versleten dan de achterbanden) En de koplampen moeten een keer afgestelt worden, ze schijnen iets teveel naar beneden.
Pimp my Polo

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #121 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 12:52:47 »
altijd achter de beste banden leggen zodat je als je uitbreekt dat aan de voorkant is en je door het gas los te laten weer eruit kan komen. als je achter begint te slippen is het vaak al te laat.

radiootje voor weinig is altijd goed doet ie het niet heb ik er nog wel een paar, je woonde niet al te ver van eindhoven toch?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #122 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 13:22:05 »
daar zij 2 theorien over waar de beste banden moeten komen .
de ene zegt altijd op de aangedreven wielen
de ander zegt altijd achter .

ik zeg bij voorwielaandrijver voor ivm het door de bocht kunnen trekken van de auto en een goede band legt een "droogspoor" voor de mindere band .ik heb liever een kontje dat gaat kwispelen dan een neus die niet doet wat mijn stuur zegt

bij een achterwiel aandrijver altijd de beste op de achterwielen ivm grip en sturen in de bocht (idd je leest het goed)

bij een 4wd handelen als een voorwielaandrijver
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #123 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 13:57:11 »
je woonde niet al te ver van eindhoven toch?

ik woon dichter bij eindhoven dan bij parijs, maar nog steeds vrij ver, ik woon in Groningen  :D
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #124 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 14:09:07 »
tja, over die banden wisselen, glijden is nooit goed, en dat heb ik al enkele keren gedaan, meestal met de achterkant. Ik heb eigenlijk met een polo nog nooit met de voorkant geslipt, altijd achter, maar met mijn vaders golf2 diesel was het altijd de voorkant. Volgens mij is de optimale plaats van de beste banden dus niet alleen afhankelijk van de aandrijving, maar ook van de gewichtsverdeling. Een polo zal dus volgens mij minder snel met de voorkant gaan glijden. Ik glij ook liever met de achterkant dan met de voorkant, daar kan ik nog uitsturen en gas bij geven, 1 keer dat ik ben gaan glijden met die golf was het alleen maar erger geworden als ik gas teveel terug had genomen (te hard een snelweg-afrit genomen bij zeer nat wegdek) Volgens mij zou dat meer onderstuur veroorzaakt hebben en was ik de weg afgereden zijn de heuvel af.

Maar de reden dat ik ze wil verwisselen is dat ik wil dat alle banden op ongeveer hetzelfde moment versleten zijn, zodat ik ze allemaal kan vervangen door winterbanden en mijn lichtmetalen velgen voor de zomerbanden ga gebruiken.
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #125 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 15:22:14 »
tja, over die banden wisselen, glijden is nooit goed, en dat heb ik al enkele keren gedaan, meestal met de achterkant. Ik heb eigenlijk met een polo nog nooit met de voorkant geslipt, altijd achter, maar met mijn vaders golf2 diesel was het altijd de voorkant. Volgens mij is de optimale plaats van de beste banden dus niet alleen afhankelijk van de aandrijving, maar ook van de gewichtsverdeling. Een polo zal dus volgens mij minder snel met de voorkant gaan glijden. Ik glij ook liever met de achterkant dan met de voorkant, daar kan ik nog uitsturen en gas bij geven, 1 keer dat ik ben gaan glijden met die golf was het alleen maar erger geworden als ik gas teveel terug had genomen (te hard een snelweg-afrit genomen bij zeer nat wegdek) Volgens mij zou dat meer onderstuur veroorzaakt hebben en was ik de weg afgereden zijn de heuvel af.

Maar de reden dat ik ze wil verwisselen is dat ik wil dat alle banden op ongeveer hetzelfde moment versleten zijn, zodat ik ze allemaal kan vervangen door winterbanden en mijn lichtmetalen velgen voor de zomerbanden ga gebruiken.

als je nog met originel vering rijdt en schokdempers ,snap ik wel waarom jouw polo over de kont glijdt .
de originele dempersetting is te zwak
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #126 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 15:38:18 »
tja, over die banden wisselen, glijden is nooit goed, en dat heb ik al enkele keren gedaan, meestal met de achterkant. Ik heb eigenlijk met een polo nog nooit met de voorkant geslipt, altijd achter, maar met mijn vaders golf2 diesel was het altijd de voorkant. Volgens mij is de optimale plaats van de beste banden dus niet alleen afhankelijk van de aandrijving, maar ook van de gewichtsverdeling. Een polo zal dus volgens mij minder snel met de voorkant gaan glijden. Ik glij ook liever met de achterkant dan met de voorkant, daar kan ik nog uitsturen en gas bij geven, 1 keer dat ik ben gaan glijden met die golf was het alleen maar erger geworden als ik gas teveel terug had genomen (te hard een snelweg-afrit genomen bij zeer nat wegdek) Volgens mij zou dat meer onderstuur veroorzaakt hebben en was ik de weg afgereden zijn de heuvel af.

Maar de reden dat ik ze wil verwisselen is dat ik wil dat alle banden op ongeveer hetzelfde moment versleten zijn, zodat ik ze allemaal kan vervangen door winterbanden en mijn lichtmetalen velgen voor de zomerbanden ga gebruiken.

als je nog met originel vering rijdt en schokdempers ,snap ik wel waarom jouw polo over de kont glijdt .
de originele dempersetting is te zwak

hmm, dan zet ik direct een mooi verlagingssetje op mijn sinterklaas verlanglijst, en voor het geval ik het niet krijg maar alvast gaan sparen, want ik neem aan dat alleen kortere veren niet zoveel zullen helpen  :D
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #127 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 16:14:19 »
een mooi 60/40 setje is wel zo mooi
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #128 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 16:36:23 »
een mooi 60/40 setje is wel zo mooi

ik heb zojuist een setje 40/40 veren aangeschaft, dempers moet ik nog even voor sparen  :(

Ik hoop dat het verlagen alleen al voor wat verbetering zorgt, en dat het niet ten koste gaat van het "drempelgedrag"
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #129 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 16:40:25 »
ff op ebay duitsland kijken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #130 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 17:03:17 »
ff op ebay duitsland kijken

ik zal zeker mijn ogen open houden, maar eerst wat geld bij elkaar verzamelen, voorlopig maar geen extra uitgaven doen.  :(
Pimp my Polo

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #131 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 17:41:02 »
Ik gooi altijd de beste banden achterop, als de achterwielen gaan slippen of blokkeren gaat een auto onmiddellijk achterstevoren en is dan onbestuurbaar. Laat de achterwielen maar eens blokkeren terwijl je rechtdoor rijdt, wat gebeurt er? Juist de auto is niet meer te besturen, daarom wil ik dat de achterwielen altijd de meeste grip hebben! Maar Serge heeft ook een punt door te zeggen dat de voorwielen de richting aan een auto geven, en daarbij komt dat de voorbanden bij het remmen het meeste belast worden. Dus eigenlijk moet je gewoon met 4 goede banden rijden.  :)

AMT zegt er dit over.

Twee nieuwe voorschokbrekers koop je hier in Apeldoorn voor 6 tientjes trouwens, wel huismerk (AD automaterialen). Ze zitten al meer dan een jaar onder de GT en blijven goed heel met de 40/40 verlaging, daarom heb ik ze ook onder de classic gezet die nu ook een stuk prettiger stuurt.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #132 Gepost op: zo, 26 nov 2006, 17:47:39 »
tja, veel geld heb ik voorlopig niet voor schokdempers, andere dingen komen eerst.

Ik ga de beste banden (ze zijn allemaal nog goed, ruim voldoende profiel) toch maar voorop zetten, zodat ze ongeveer gelijktijdig versleten zijn, en ik winterbanden op mijn stalen velgen kan doen en die volgende winter gebruiken.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #133 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 17:19:37 »
Even een korte update,

De nieuwe autoradio is gemonteerd, met ISO stekkers, en de cradle is extra ge-aard. Ook is de radio getest en hij werkt perfect. Ook het vervelende geratel dat de oude radio maakte bij het afspelen van casettes heeft deze niet, dus mijn casette-adapter in combinatie met mp3-CD-speler heeft geen vervelende bijgeluiden meer.  -thumbsup-
De geluidskwaliteit is ook iets verbetert en de voor-achter balans kunnen veranderen is ook erg fijn. Nu alleen nog erachter zien te komen hoe ik de voorkeuzekanalen kan instellen.
Pimp my Polo

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #134 Gepost op: ma, 27 nov 2006, 17:44:30 »
Dennis de veren zijn onderweg!  -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..