Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

Handigheidjes om de achterkant van de remleidingen los te krijgen??? (spoed)

(1/2) > >>

PoloCoupeGT:
Gisteren gaven mijn remleidingen het op. Is er een handigheidje om de achterste remleidingen los te krijgen. Het gaat dan om de koperen leiding. Ik heb op 1 kant de boel afgebroken dat was gaar en dat ging per ongeluk. Maar het moertje is dol wat kan ik goen om het toch los te krijgen. De andere kant is het zelfde verhaal geheel verroest en geen steeksleutel op te krijgen.

HELP!! Heb met spoed een oplossing nodig.

Dennis:
Vlak achter de moer doorknippen.
Die bevestigings-veer/beugel aan de andere kant van de carosseriesteun ook stuk knippen, dan heb je de remslang met het restje leiding in ieder geval los van de carosserie.
Dan met een griptang oid en ringsleutel het laatste restje leiding uit de slang draaien.

Voor remleidingen/slangen kun je beter geen steeksleutels gebruiken, kans op rond draaien is groot.
Gebruik hiervoor een open ringsleutel:

PoloCoupeGT:
Keej die moet ik dus even aanschaffen.. Maar als ik de boel kapot knip hoe komt ie dan door de apk?

PoloCoupeGT:
Even ter verduidelijking het gaat om de leiding die van voor naar achteren loopt. Die beugel is niet zomaar kapot te knippen toch? Anders moet ik naar een garage en dat kost me klauwen vol met geld.

Dennis:
Dus koppeling van leiding naar achteren naar een slang richting achterwiel moet los?
Met beugel bedoel ik dat C-vormige geval ter hoogte van de koppeling.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie