Auteur Topic: Project [ XP-60-PZ ] Polo sedan Serge nu Vincent  (gelezen 82264 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #615 Gepost op: zo, 22 nov 2009, 17:27:36 »
Deze even weer omhoogtrekken:

Auto rijdt nog steeds geregeld heb alleen 2 dingetjes waar ik de komende tijd even naar moet kijken:

De extra meters in het interieur doen het meestal niet, daar moet de boel dus even doorgemeten worden en op zoek gaan naar de storing. (ik haat elektronica!)
Verder is het kleine brandstoffiltertje naast de carburateurs zeiknat van de brandstof. Ook de rest van het linkerdeel van het blok is vuil van benzine. Ergens spuugt ie dus brandstof uit, hier moet ik ook nog even naar opzoek.
Verder zit er momenteel een derby grill in en een andere voorbumper zonder verstralers :D

foto's volgen!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #616 Gepost op: zo, 22 nov 2009, 19:15:49 »
Deze even weer omhoogtrekken:

Auto rijdt nog steeds geregeld heb alleen 2 dingetjes waar ik de komende tijd even naar moet kijken:

De extra meters in het interieur doen het meestal niet, daar moet de boel dus even doorgemeten worden en op zoek gaan naar de storing. (ik haat elektronica!)
Verder is het kleine brandstoffiltertje naast de carburateurs zeiknat van de brandstof. Ook de rest van het linkerdeel van het blok is vuil van benzine. Ergens spuugt ie dus brandstof uit, hier moet ik ook nog even naar opzoek.
Verder zit er momenteel een derby grill in en een andere voorbumper zonder verstralers :D

foto's volgen!

wat de meters betreft heb je al een antwoord op gegeven das die zwevende zekering naast de accu . benzine filter kan ook nat zijn van nevel olie uit carterventilatie filter .maar dan ben je wel lekker aan het poken geweest  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #617 Gepost op: ma, 23 nov 2009, 18:40:01 »
Humm..

Deel II

Misschien dat het natte gedeelte in het motorruim ook een andere oorzaak kan hebben? Vandaag constateer ik nog 2 bijwerkingen: een vanuit het niets verhoogde stationair motorloop en voor mijn idee een klein beetje vermogensverlies...  Het planken valt eigenlijk wel mee.. Ik denk dat ik me over het algemeen nog netjes gedragen heb.

Wat betreft de meters, was de zwevende zekering niet het probleem. Zekering al losgehad, schoongemaakt en uitgewisseld voor een ander.. geen van de geprobeerde opties had effect. Dat wordt dus weer een klusweekend over een dag of 4

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #618 Gepost op: ma, 23 nov 2009, 19:03:06 »
zijn de bovenste beugels van de carbs nog heel ?

gezien je nattigheid zou het ook kunnen dat 1 beugel los is waardoor hij wat valse lucht heeft
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #619 Gepost op: ma, 23 nov 2009, 20:20:34 »
zijn de bovenste beugels van de carbs nog heel ?

gezien je nattigheid zou het ook kunnen dat 1 beugel los is waardoor hij wat valse lucht heeft

Ik kon zojuist in het donker en in de stromende regen niet direct beoordelen of er inderdaad iets los zit op de carbs (ik weet namelijk niet precies welke beugels je bedoelt), maar wellicht kan ik dat morgen op m'n werk overdag wel zien.

Ik zat inderdaad zelf ook aan valse lucht te denken, aangezien de auto ook bij het accelereren voordat ie goed oppakt, eerst een klein beetje inhoudt.
Verder was deze storing er ineens van het één op andere moment, dus een losgeraakte beugel, zo tot de mogelijkheid behoren. Wil keep you posted!


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #620 Gepost op: ma, 23 nov 2009, 20:38:20 »
of een vlotternaald is aan het rommelen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #621 Gepost op: di, 24 nov 2009, 18:34:21 »
of een vlotternaald is aan het rommelen

En wat is daaraan te doen?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #622 Gepost op: di, 24 nov 2009, 21:35:17 »
ff loshalen en schoonmaken off ff met perslucht via vlotterkamer ontluchting doorblazen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #623 Gepost op: zo, 29 nov 2009, 16:20:33 »
ff loshalen en schoonmaken off ff met perslucht via vlotterkamer ontluchting doorblazen

Bedankt voor de tip, het torretje heeft er weer zin an! Vandaag ook voor het eerst eens serieus boven de 4500 toeren geweest met de classic, brr wat een monster wordt het dan zeg!! Heeeeeerlijk!! Het wagentje blijft maar gaan! geweldig!

Nu  alleen de meters van olietemp, oliedruk e.d. weer levend zien te krijgen. Dat is me nog niet gelukt..
To be continued..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #624 Gepost op: zo, 29 nov 2009, 16:36:31 »
 :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #625 Gepost op: zo, 29 nov 2009, 19:30:30 »
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #626 Gepost op: za, 05 dec 2009, 11:16:53 »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #627 Gepost op: wo, 23 dec 2009, 11:27:31 »
Vandaag heel eventjes in de kou wat kleine dingetjes aan de polo gedaan. (gaskabel wat strakker gesteld, zekering vervangen zodat de achteruitrijverlichting en claxon het weer doen, velgbeschadiging bijwerken = oorzaak lekke band en de achterlichten maar eens voorzien van wat blanke kit tegen kofferlekkage).
Nu vroeg ik me nog een paar dingetjes af:

1. Als de auto op contact staat of stationair draait wil de benzinepomp nog wel eens geregeld een soort van kloppend geluid afgeven, is dat niet te verhelpen? Iemand ideeen?

2. kachelventilator is begonnen met piepen. Is dat te repareren of wordt dat toch uitwisselen voor een ander?

3. Verder is het blok aan de linkerzijde (bij het nokkenastandwiel dus) wel heel erg vettig van brandstof. Dat zou dus kunnen duiden op lekkage. Aangezien ik nogal een leek ben, is het voor mij bijna onbegonnen werk om alles te checken op lekkage. Wat zou het meest logisch kunnen zijn dat lekt? Ofwel: wat komt het meest voor? Het is dus niet zeiknat van de benzine, maar vettig.



Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #628 Gepost op: wo, 23 dec 2009, 17:21:36 »
piepen van de kachelventilator zou t weerstandje wel eens kunnen wezen heb er zelf nog geen een vervangen maar t schijnt niet moeilijk te wezen :D

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #629 Gepost op: wo, 23 dec 2009, 18:11:19 »
piepen van de kachelventilator zou t weerstandje wel eens kunnen wezen heb er zelf nog geen een vervangen maar t schijnt niet moeilijk te wezen :D

Heb je een goeie reserve?  -naughty-