Auteur Topic: Project [ XP-60-PZ ] Polo sedan Serge nu Vincent  (gelezen 82248 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #645 Gepost op: do, 31 dec 2009, 12:35:57 »
is een puls pompje , daardoor tikt deze . originele injectie pompen zijn centrifugaal, die hoor je enkelt zoemen .

catchtankjes zijn zo te verkrijgen ,maar pas vorm laat vaak te wensen over in een polo .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #647 Gepost op: do, 31 dec 2009, 13:39:10 »
RoelG, Koen en Jaap hebben nu ook vast zo'n catch-tankje... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #648 Gepost op: do, 31 dec 2009, 15:18:27 »
Heb ik er ook nog twee van hier voor de liefhebber!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #649 Gepost op: vr, 01 jan 2010, 09:58:51 »
heb t vaker gezien dat ze die gebruiken want je maakt er ook zo een retour en aanvoer leidingen aan met koppelingen aan t kruikje :D dan kun je er ook zo een ander tankje van maken -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #650 Gepost op: vr, 01 jan 2010, 10:34:52 »
RoelG, Koen en Jaap hebben nu ook vast zo'n catch-tankje... :D

Jups.. Al denk ik bij Catch-tankje tegenwoordig eerder aan een luier die net op het juiste moment op de juiste plaats wordt gehouden, om te voorkomen dat we binnenkort mosterd gele muren hebben :)

Als catchtank lijkt mij zo'n kruik wel redelijk groot. Staat alu bij, maar is dat wel zo? 
*edit: magneet-check : niet magnetisch, maar te 'hard/blikkerig' voor alu; Volgens mij is het chroom

*edit 2: jups., nog net te lezen: verchroomt koper! 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #651 Gepost op: vr, 01 jan 2010, 10:38:03 »
dus goed te solderen  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #652 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 19:26:25 »
Hallo collega-polorijders!

Afgelopen weekend in de stromende regen de polo maar eens een klein beurtje gegeven: nieuwe olie d'r op, richtingaanwijzerlampje vervangen en contactje schoongemaakt, aansluiting dimlicht op accu ook schoongemaakt en beter aangesloten aangezien tijdens het rijden spontaan de dimverlichting uitviel doordat de stroomvoorziening via de accu gewoon wegviel :)
Verder nog even een beetje vernevelde olie uit het motorruim en aan de onderkant van de motorkap verwijderd, radio vervangen en speakers aangesloten in de hoedenplank. Alles is weer naar mijn zin... nouja... bijna...
Er doet zich al heel lang iets voor aan de polo waar ik heel lang geen aandacht aan heb besteed, maar nu begin ik me te ergeren en wil ik het verhelpen, en wel het volgende:
Al heel lang komt er een zwaar knappend / krakend geluid weg onder het vooronder, en ik kan het maar niet lokaliseren; voorwielophanging of wellicht motorsteunen? Het geluid is overduidelijk aanwezig, goed hoorbaar met gesloten ramen, maar ook passerende fietsers die nog even omkijken om te zien/horen wat er nou allemaal gebeurd. Het betreft dus een duidelijk hoorbaar vooral knappend / krakend geluid, welke vooral voorkomt bij rechtuit rijden over slechte klinkerwegen, met flinke verzakkingen in de verharding, of bij juist behoorlijk insturen. Dit doet zich al maanden voor aan de auto, eigenlijk al sinds dat ik em in bezit heb. Het geluid is niet meer of minder geworden in al die maanden. Nu wil ik er graag wat aan doen, want ik begin me er aan te ergeren.
Voor de mensen die het nog niet wisten; de auto is 80/60 verlaagd en als ik me niet vergis zit er ook nog een set wellemsblokken onder.
Heeft iemandenig idee wat dit zou kunnen zijn? Dat maakt voor mij de zoektocht een stuk makkelijker!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #653 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 19:31:13 »
het knappen komt door die blokken . toplagers zijn bij mij nog vervangen ,omdat ik ook deze als verdachte zag .
die blokken zijn van alu en dus harder als de nylon uitvoering .als de stabi wringt knoept hij eigenlijk door de blokken . ik heb er mee leren leven ,maar je kunt ook die blokken vervangen door de nylon wellems blokken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #654 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 19:42:38 »
het knappen komt door die blokken . toplagers zijn bij mij nog vervangen ,omdat ik ook deze als verdachte zag .
die blokken zijn van alu en dus harder als de nylon uitvoering .als de stabi wringt knoept hij eigenlijk door de blokken . ik heb er mee leren leven ,maar je kunt ook die blokken vervangen door de nylon wellems blokken

En de Nylon bussen knappen niet?


EDIT: waar worden wellemsblokken verkocht, en wat is de richtprijs? Heel duur kunnen een paar van die kunststof blokkies toch niet zijn??
« Laatst bewerkt op: di, 02 mrt 2010, 20:06:29 door Vincent »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #655 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 20:42:51 »
Gladersite vincent.
ik geloof dat het www.g-ladersite.de is.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #656 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 21:17:57 »
2 spatolie via carterventilatie is ook normaal bij open carterventilatie .of je moet een catchtank plaatsen

Is het niet mogelijk om een retouraansluiting te fabriceren op je kleppendeksel?

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #657 Gepost op: zo, 04 apr 2010, 14:25:26 »
Hum..

Bougies zijn overleden.. hoop gepruttel uit de uitlaat en inhouden van de motor bij plankgas acceleratie. Das een beetje jammer.
Bougie #4, het dichtst bij de carterventilatie zeg maar is barbequezwart.. foute boel dus..
Ook de bougiekabel zat niet echt bijzonder degelijk vast op de bougie gemonteerd.
Vermoeden is dus dat het gesmeer van de olienevel uit de carterventilatie de bougie de kop heeft gekost. We gaan dus het volgende maar eens proberen te monteren/ pas te maken, heb geen idee of het gaat werken, maargoed.. het is het proberen waard:

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #658 Gepost op: wo, 28 apr 2010, 20:21:54 »
**afstof**

Vandaag is polo probleem dag - zucht...

1. Tijdens een spontaan moment de classic voor de APK gegooid met als resultaat..... afgekeurd:
* geen claxon volgens de APK meneer - opgelost... APK meneer wist niet van een claxon die bedient wordt vanaf de zijkant van de stoel
* knipperlicht rechtsvoor werkt niet: inmiddels gefixt
*geen dim- en groot licht: reeds gefixt --> kortsluiting in de bedrading
* geen dashboardverlichting: huh? dat is vreemd? misschien een zekering.. ben nog zoekende
* ondeugdelijke uitlaatbevestiging --> nog niet mee bezig geweest (schijnbaar bungelt ie nogal)
* wiellager rechtsachter maakt herrie --> weekendklusje
* schokbreker rechtsvoor lekt --> op zoek naar vervanging
En dat was het wel zo'n beetje.

Nu dacht ik dat de koek wel op was, maar vanaf de APK meneer terug naar huis gebeurd me iets wat nog veel erger is: Tijdens het starten loopt de motor wel heel erg onregelmatig en laag in toeren, maar tijdens rijden niets aan het handje, echter.. een minuutje of wat verder, toen de motor warm begin te worden viel ie uit, om vervolgens niet meer te starten. Startmotor slaat prima rond, maar aanpakken homaar. Ook een half uur later met afgekoelde motor nog steeds hetzelfde.
Auto afgesleept naar huis en zit nu met mijn handen in het haar over de oorzaak na te denken.
Iemand ideeen?

Volgens mij heeft de motor maar 3 dingen nodig om te lopen: zuurstof, benzine en vonk. Zuurstof genoeg rondom de wagen, tank zit nog halfvol, dus zal het wel een ontstekingsverhaal zijn.. Wie kan mij helpen??

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: polo sedan serge(nieuw en oud leven )is nu vincent
« Reactie #659 Gepost op: wo, 28 apr 2010, 20:26:15 »
rotor en de verdeler al eens na gekeken op scheurtjes? kan zo op de ene op de andere moment gebeurt zijn.


Oh ja kijk anders eerst eens dat hij vonkt ff bougie in de dop proppen en op het blokkie leggen en starten, kijken dat hij vonkt.
« Laatst bewerkt op: wo, 28 apr 2010, 20:28:13 door Pieter »
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!