Auteur Topic: Aanluiten brandstofpomp  (gelezen 639 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Aanluiten brandstofpomp
« Gepost op: vr, 03 apr 2009, 12:12:08 »
Een van de laatste dingen die ik moet doen voordat ik de Derby kan starten is de brandstofpomp aansluiten. Ik ben echt een totale leek op het gebied van elektro...dus zou niet weten hoe ik precies de brandstofpomp aan moet sluiten. De plus en min van de brandstofpomp kan ik nog wel uit elkaar houden, maar welke moet ik via het contactslot (en op welke draad van het contactslot) en welke moet ik op de bobine aansluiten? Heb al even onder het dashbord gekeken...maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van...

Zou iemand mij precies kunnen vertellen hoe de pomp aan te sluiten? Oja, ik heb ook al met de zoekfunctie gespeeld, maar kon niet echt iets duidelijk vinden.

Verder komen er 2 brandstofleidingen naar boven in de motorruimte, 1 aanvoer en 1 retour neem ik aan. De aanvoer aansluiten op de pomp, en wat te doen met de retour?

Alvast bedankt voor de antwoorden -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Aanluiten brandstofpomp
« Reactie #1 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 13:16:58 »
wat voor een soort pomp is het? hoge/lage druk  blijft deze doorpompen..
ik heb laatst een motorfietspomp via zekering 9 aangesloten, zaten aardig wat verbruikers op die via contact worden geschakeld (dacht via ontlast relais)
maar zal bij 'n derby wel anders zijn denk ik
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Aanluiten brandstofpomp
« Reactie #2 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 13:25:00 »
wat voor een soort pomp is het? hoge/lage druk  blijft deze doorpompen..
ik heb laatst een motorfietspomp via zekering 9 aangesloten, zaten aardig wat verbruikers op die via contact worden geschakeld (dacht via ontlast relais)
maar zal bij 'n derby wel anders zijn denk ik

Is als het goed is een pompje van een motorfiets die vanzelf stopt met pompen. Alvast bedankt voor je antwoord
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Aanluiten brandstofpomp
« Reactie #3 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 15:26:48 »
min gewoon aan het chassis of blok. De plus moet via het contact. Ik heb deze op de plus van de bobine gezet.
Retourleiding kan gewoon open blijven...

Lik my de aaien.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Aanluiten brandstofpomp
« Reactie #4 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 16:45:09 »
min gewoon aan het chassis of blok. De plus moet via het contact. Ik heb deze op de plus van de bobine gezet.
Retourleiding kan gewoon open blijven...



Thanks -thumbsup-

Zullen we eens even zien of ik hem morgen kan starten. Moet zo werken, dus vandaag lukt denk ik niet meer...
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Aanluiten brandstofpomp
« Reactie #5 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 16:50:49 »
Hier nog zo'n elektronica-fan => not......

Bij mijn classic heb ik volgens mij de plus van de voormalige 'sigaar'
of inlaatspruitstukverwarming (egel) misbruikt: vermoedelijk de laatste,
aangezien 't via apart relais loopt.
Derby heeft ander soort inlaatspruitstukverwarming, right? (warme lucht vanaf uitlaat?)
Anyways: je hebt wat draadjes over van je originele carb-gebeuren => kun je mooi mis-/gebruiken.

Indien motorfietspompje: retour afdoppen.
Af-fabriek carb-polo/derby heeft ontluchting van de tank achteraan:
dus voor vacuum trekken van de tank hoef je niet bang te zijn.
(injectie modellen hebben 3e 'brandstofslang' tbv ontluchting via koolstoffilter)