Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: sonic_striker op ma, 22 okt 2012, 00:13:40
-
Nu ook voor mijn tweede polo maar eens een projecttopic maken :)
Het gaat om een witte steilheck C uit 1984
Het is mijn daily, zodat ik wat meer kan rommelen met mijn andere polo (rode 2 CL coupe)
Hierbij als eerste wat foto's van toen ik hem kocht.
-
Hierna heb ik de grill verrolen voor een met verstralers?, en gelijk het logo wit gemaakt.
Ondertussen ook wat velgen gescoord, (die ik alleen nog wel klaar moet maken)
later ook de bumpers en achterlichten zwart/donker gemaakt en stickers op de achterruit geplakt :p
En vorige week een golf CL lip eronder gemonteerd
en vandaag nog wat interieur deeltjes teruggeplaatst (bedankt Yukio)
-
Wat ik nu nog iig wil doen is er een "laadvloer" in maken (zoals de polozwei)
De motorkap en tankklepje worden ge-stickerbombed
De rotheid acher moet weggewerkt worden
En hij moet omlaag -naughty-
-
Ik vroeg me gister al af van wie die is :)
Leuk polotje met leuke plannen -thumbsup-
-
Tank klepje is nu klaar voor blanke lak.
-
-thumbsup- puik klepje zo!
-
Tof klepje! Gaat wel goedkomen met de motorkap zie ik -naughty-
-
Nou weer eens een update,
blokje dat erin zit begon ineens erg veel olie te verliezen, raar na pas 270000 km :P
Ander blokje weten te krijgen van Ronald (Vinkees).
Ik heb het blokje naar een revisiebedrijf gebracht om na te laten kijken enzo.
Krijg ik alleen net telefoon dat het blokje van binnen zo erg verroest is dat er niet echt meer wat aan te doen is :(
De auto staat nu met een kaal blok erin op de oprit sneu te zijn..
Weet niet wat ik er nu mee moet, ik ga zoeken naar of een ander blokje, of een andere auto (polo)
-
Balen zoiets ja..
maar afschijven lijkt mij zonde toch? de koets ziet er nog supernetjes uit zo op de foto's
-
Als dat mijn ex blok is, nog geen 100K gelopen maar na uitbouw 1 - 1,5 jr buiten gestaan.
-
kun je niet een net blokje op de kop tikken of een blok netjes maken/reviseren?
-
Precies, een HK uit een golf2 moet wel te vinden zijn toch?
-
Als dat mijn ex blok is, nog geen 100K gelopen maar na uitbouw 1 - 1,5 jr buiten gestaan.
dat heeft em de das om gedaan, net nog even wezen kijken, zuigers zijn een geworden met het blok...ROEST
hij is idd nog redelijk netjes, op een plek op de achterkant na. Ik weet niet wat ik nu ga doen, als iemand er blij mee gemaakt kan worden, mag ie weg. heb natuurlijk ook de rode polo nog en ik wil gewoon een "goede" daily.
maargoed, ik kijk het nog ff aan ;)
-
Weer even een update, ik ga woensdag een Golf 3 ophalen om als daily te gebruiken.
Ik denk dat ik de steilheck schors tot ik een blokje heb gevonden.
Denk alleen dat mn pa niet blij is met 3 auto's -gert-
-
Wat voor blokje zoek je? Heb een HZ voor weinig ;)
-
Liefst een GL, die zat er ook in, als het een ander blookje wordt heb ik denk ik hulp nodig met monteren :)
-
Gewoon alles overzetten ;) Ik snap het wel, succes!
-
De witte steilheck is helaas wedergekeerd tot de aarde :P
Kreeg vandaag een bericht over deze en dus nu maar ff melden hier (glad vergeten)
Maar heb nu een andere :D
-
Dus ja, de andere auto.
een 1.3 NZ in een 2f body met kont :D
En ik kan geen foto's plaatsen haha
-
'91 Montana groen Polo 1.3 Stufenheck CL
Recentelijk overgespoten in montanagroen dan?
Op foto, toen ie nog van Arno was, iig niet.
(montanagroen is zoals mijn avatar, een stuk lichter)
-
De kleur is idd fout wat ik dacht, het is Caprigroen :)
Auto heeft weer apk voor een jaar, na het fixen van een remleiding (Thx Raymon), een nieuwe einddemper (die ik nog ff echt goed moet hangen, van die klettert nu tegen de tunnel aan) en wat andere kleine dingen.
-
Nu ik eindelijk weer foto's kan plaatsen hier een foto van mn nieuwe velgen die onder de sedan gaan.
Op de foto is ff een testfit, ze moeten nog ff wat gereapareerd worden (stoeprand blijheid) en er moeten andere banden omheen
-
Mangels waren er ook dik onder geweest perrin -nana-
-
Mangels waren er ook dik onder geweest perrin -nana-
I know xD
-
Ik zit te denken om de sedan te verlagen, maar weet nog niet hoe en wat.
80/60 is dat nog te doen? en ervaringen met TA Technix setjes?
anders 60/40, maar hoe staat dat bij een sedan?
vragen en keuzes -gert-
-
Set van AP Suspension 60/50 zou ik nemen, kost 211 euro op ebay en is een supersetje, heb em zelf ook gehad onder mijn polo.
-
60/50 zou ik sowieso niet doen bij een sedan: ding hangt af-fabriek al in de kont, dan liever 60/40.
Of nog beter: nutenverstellung op achterschokkers => kun je zelf de hoogte bepalen achter.
Hoe ver verlagen?, tsja, das persoonlijk natuurlijk en/of welke wielen eronder zitten/komen.
2f (langere neus + dikkere bumpers tov Polo 2 raken sneller iets) en daily: zou ik 't bij 60/40 laten
-
Er zit een noten verstelling op de achterpoten, staat gewoon op 60/50 in de doos, maar kon nog 3 gleufjes omhoog dacht ik
-
AP heb ik idd ook wel goeds over gehoord ja, en ik denk dat het idd, wat Sjon zegt beter is om 60/40 of 50 te doen aangezien het een daily is en met die verstelling kun je idd nog ff aanpassen.
Ik ga eens kijken, carfantasy verkoopt die set voor 248 incl verzenden -thumbsup-
-
Was even nieuwsgierig: dus zitten snuffelen op eBay.
AP (€240 ex verzend) zit qua prijs zo'n beetje tussen TA (€115 ex verzend) en H&R (€350 ex verzend) in, maar qua kwaliteit dan ook?
Btw: Weitec (met groene veren) is verdwenen? Kom alleen nog ST Weitec met gele veren tegen en niet voor 86c...
Jammer: goeie ervaringen mee (nog steeds) en qua prijs was die ook zo'n beetje tussenin, zeg maar
-
Ik denk dat Stroeve (Motorsport) nog wel Weitec kan leveren. Als zij het niet kunnen leveren is het waarschijnlijk ook gewoon uit produktie gegaan...
Inderdaad ook hier erg goede ervaringen met Weitec (is ook van KW, toch?)
-
(is ook van KW, toch?)
klopt
-
Weitec is iid fijn, zit nu ook al een tijdje onder mijn coupe
-
Weitec heet ST tegenwoordig inderdaad, maar ik denk niet meer dat ze nog verlagingssetjes voor de 86c in t assortiment heeft. Ik denk dat ap de beste keus is voor een redelijk verlagingssetje.
-
Weitec heet ST tegenwoordig inderdaad
Waar haal je deze info vandaan? Ik ben op z'n zachtst gezegd 'niet overtuigd'
-
Ik hoef je ook niet te overtuigen. Maar omdat je t vraagt: vriend van me is een leverancier. Maar een rondje google had je ook kunnen overtuigen. http://bfy.tw/7bdb (http://bfy.tw/7bdb)
-
Weitec is inderdaad overgegaan in st , ben daar onlangs ook achter gekomen .
-
Ik heb ervaring met TA en AP sets, en de AP set was een stuk comfortabeler/minder stug.
-
"Nieuwe" velgen :D
VW "Zandvoort" 14" 6J met 165/55/14 banden.
-
Leuk, 'aar wel nog iets zakken nu...
-
Leuk, 'aar wel nog iets zakken nu...
i know, dat komt nog :)
-
-uitlachen- Is al iets verlaagd nu he, 175-70-13 was namelijk 2 maten te groot -gert-
-
ja de vorige eigenaar had wrs golf staal over ofzo xD
-
Nogmaals andere velgen voor ik em verlaagt heb, maar dit staat imo heel goed :)
-
Heb wel wat -thumbsup-
Gaan ze niet aanlopen, na verlaging?
-
Heb wel wat -thumbsup-
Gaan ze niet aanlopen, na verlaging?
denk (hoop) van niet
-
Gaaf wieltje! -thumbsup-
-
Veren: iedereen vergeet altijd Vogtland te noemen :)
-
Veren: iedereen vergeet altijd Vogtland te noemen :)
is dat terrecht? ik hoor er idd niks van, dus ging ervanuit dat t bagger is :P
btw, zijn alleen veren, geen dempers. vandaar waarschijnlijk
-
Idd, alleen veren.
-
Idd, alleen veren.
geen wonder dat niemand dat noemt, alleen veren is niet echt goed.
btw zojuist een 60/50 AP set gekocht :D
-
Ik weet het niet 100% zeker, maar mijn gevoel zegt AP=Vogtland...
-
Ik weet het niet 100% zeker, maar mijn gevoel zegt AP=Vogtland...
Alst goed is ist onderdeel van KW
-
Leuke velgen -thumbsup-
-
Vogtland plus bilstein b6/b/8 schijnt een prima combinatie
-
AP set is binnen, nu nog tijd en ruimte vinden om t eronder te zetten :D
-
Student toch? Dan heb je nu vakantie -uitlachen- tijd zat
-
Student toch? Dan heb je nu vakantie -uitlachen- tijd zat
-thumbsup- -thumbsup- Hhahahahahahah zo nog ef op het eind de opmerking van het jaar -thumbsup- -thumbsup-
-
Student toch? Dan heb je nu vakantie -uitlachen- tijd zat
das waar, tis meer ruimte :P
btw de wellemsblokjes ook zojuist besteld :)
-
Heb wel ruimte en een hydraulischtildingesvoorauto,s -naughty-
App maar even, :)
-
Heb wel ruimte en een hydraulischtildingesvoorauto,s -naughty-
App maar even, :)
Plek gevonden, maar bedankt voor het aanbod!!! :D
btw, zojuist ook de domlagers besteld :)
-
Dus, vandaag de verlagingsset eronder gemaakt.
Voor ging eigenlijk prima en hadden we redelijk vlot in elkaar.
Het enige wat raar was, en ik eigenlijk nog even wil veranderen is het moertje voor het lager, waar je de speciale tool voor nodig hebt, deze was namelijk ooit doorgeslepen ofzo. die moet ik dus nog ff vervangen binnenkort.
Achter was......kut! LA ging prima, maar RA zat die bout onderaan vastaan het busje van de demper. uiteindelijk hele bout doormidden geslepen en een andere gebruikt.
En toen ging de polo weer naar de grond en bleek dat ie achter te laag was hahaha. Bij de andere polo heb ik ooit later de notenverstelling naar zn laagst gezet. dus ik dacht, dat doen we nu weer........niet doen dus!
uiteindelijk snel de dempers bovenin losgemaakt en de schotel omhoog om hem 3 noten hoger te zetten.
Het is nu nog net niet helemaal goed, maar ik hoop dat de vooras nog wat nazakt.
Fotos heb ik nu niet, want tis donker, maar die komen morgen!! -thumbsup-
-
-klus- -thumbsup-
Uit m'n hoofd gezegd bij m'n classic de onderste 2 nootjes nog nooit gebruikt:
juist achter ietsje hoger bij zo'n kontmobiel, want vroeg of laat stamp je de kofferbak een keer nokkievol en dan wil ie best zakken -naughty-
-
Fotos!!
-
ook een impressie van de rottigheid RA
-
Netjes!
-
Ziet er goed uit -thumbsup-
-
Netjes hoor -thumbsup-
-
Bedankt!
-
ik vind het dik!
Net wieltje ook! -thumbsup-
-
ik vind het dik!
Net wieltje ook! -thumbsup-
Bedankt!
Zijn VW Zandvoort, origineel VW van een Golf 2 dacht ik, en staat imo idd netjes en net als origineel. Maar in de zomer gaan de Centra teardrops eronder :)
-
imo staat het echt goed onder een 2F
-
imo staat het echt goed onder een 2F
thx, vind ik ook, tis net of t zo geleverd kon worden vind ik, en dat voor 25 euro haha :)
-
Van het weekend even de sedan op de brug gehad, heb de remkabel vervangen, deze was gebroken. Heb ook nieuwe remschijven en blokken gemonteerd en even de olie ververst.
-
En weer door -sturen- -thumbsup-
-
idd :D -thumbsup-
-
Gister maar eens gekeken waarom de auto zo gek optrekt. Als ik weg wil rijden in de 1ste versnelling leek het net of ie verzoop ofzo, bijna geen vermogen tot je dat 2-4 sec door liet gaan, dan kwam ie ineens tot "leven".
al met al irritant.
Dus gekeken of er vacuumlekken waren ofzo -> niks als ik er met remmenreiniger op spoot.
Verder alle aansluitingen en stekkers nagekeken -> ook niks
Uiteindelijk het gasklephuis schoongemaakt, zat wat prut enzo op.
Maar nu, stationair =1250 - 1500 rpm ongeveer :S wtf hoe kan dat nou.
ik hoor ook een redelijk sterk aanzuiggeluid, is dat normaal? kan geen lek ontdekken.
Van de week nog maar eens kijken. hij rijdt wel een stuk beter btw
-
Misschien was hij stationair hoger afgesteld met de vieze klep. Kijken of je hem wat lager kan afstellen?
-
Misschien was hij stationair hoger afgesteld met de vieze klep. Kijken of je hem wat lager kan afstellen?
Dat zou je denken, maar die staat nog met een geel merkstreepje op origineel
-
Choke?
-
Choke?
hoe wordt dat geregeld op een NZ?
-
Meer peut. Omdat injectie.
-
Vandaag de draagarmen eens vervangen, maakt een heel verschil, en ik heb, omdat ik dat vet vond, de achter mistlampen (die niet werken btw) omgedoopt tot remlicht :D
-
4 remlichten: valt lekker goed op :)
-
Ik had er toen 5 -naughty-
-
Ik had er toen 5 -naughty-
Dan kun je het geen 3de remlicht meer noemen :P
4 remlichten: valt lekker goed op :)
En tis weer eens wat anders, wat erg gemakkelijk te doen is :)
-
Het was wel mooi rood verlicht. :)
-
Gewoon doorgaan waar een ander is gestopt toch?
Gedaan en wat gaat komen:
Gereviseerde startmotor erin
Brandstoftank besteld (beetje standaard Polo onderhoud) en er moet een nieuw stuurhuis in. klonk klonk klonk in bochten en op klinkerwegen (die doen hun naam dus eer aan)
Bij het vervangen van de startmotor: klonk klonk bij het trekken en duwen aan de stuurstangen. Heldere diagnose lijkt me
-
Bouten in/op stuurhuis gecontroleerd? Als er eentje los is, doet ie ook klonk klonk klonk.
-
Rubberhoes is ook compleet los en gescheurd, gort droog metaal
-
Wow alweer een jaar geleden of zo dat het stuurhuis is vervangen. Gelijk met een brandstoftank. Bij /samen met...... Poloservice Brabant natuurlijk.
Volgende stap is 80 pk erin: klik (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19923.0)
-
Na een dagje stevig doorsleutelen, koffie drinken en gastheer spelen voor alle pottenkijkers is het gisteren gelukt!
NZ vervangen door NZ, een waar feest.
Want de oude paardenstal die is vervangen door een nieuwere paardenstal met meer paarden en zo .... zoals een versnelling meer.
Wat kwamen we tegen:
Dat verschillen in thermostaathuis zijn bij een NZ
Dat een blauwe stekker echt wel op en blauwe stekkeraansluiting en een witte op een witte, moet want anders blijft je temperatuur meter zo op max staan (thnx aan Sjon om onze kleurenblindheid te corrigeren -thumbsup-)
Dat het afstellen van een 5 bak best lastig is als je niet goed met elkaar praat
Dat een start motor ook twee plekken heeft voor het stekker en de verkeerde niet goed resultaat geeft
Dat Ryan in no time een stroopwafel verorbert
Dat de service van Polo Service Brabant proactief is en reikt tot in de uithoeken van Nederland
Al met al terug gereden met soepele Polo en een glimlach op mijn bakkes :)
Grote dank aan allen die hebben meegewerkt/gedacht/geleken: Raymon (held), Puppy (helder?) , Ryan (heldje), Koen (catering en voorkwam een afgerukte ...), Sjon (licht in de duisternis)
-
Blokje vervangen bij km stand: 243XXX
Vervangen door voormalig blok Vincent uit ZB-83-FF
klik (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19546.0)
-
-thumbsup- -sturen-
-
Veel probleemloze kilometers gewenst. -thumbsup-
-
Fijn kerel! Moet ook maar eens langs bij Polo service Brabant al is het voor een kopje koffie.
Succes!
-
Dat een blauwe stekker echt wel op en blauwe stekkeraansluiting en een witte op een witte, moet want anders blijft je temperatuur meter zo op max staan (thnx aan Sjon om onze kleurenblindheid te corrigeren -thumbsup-)
En de zwarte op de zwarte -nana-
Was ook maar toevallig dat Raymon tussen neus en lippen door zei dat er een witte stekker op een sensor in 't thermostaat zat, anders had ik ook niet kunnen bedenken wat 't probleem was.
Ter verduidelijking voor de meelezers: wit is in dit geval die van de extra luchtschuif onder inlaatspruitstuk (zwart en blauw uiteraard tempsensors)
-
Tof om te lezen dat deze polo bij een hele goede eigenaar is beland :D
Dus de oude NZ is toch maar vervangen, goed bezig iig ;)