Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Siroj. op di, 26 aug 2008, 18:31:17
-
Heb al een aantal foto's geplaats in mijn Voorstel topic. Maar vond het toch wel de moeite om een project topic te starten.
Hoe ben ik begonnen;
- Een motorblok ( gk ) + versnellingsbak ( AHD ) opgehaald
- CBR600 36mm keihin carbs + inlaatspruitstuk over genomen van Folkert
- Daarna bij Martin een zeer mooie polo coupé opgehaald.
- Vervolgens nog een cbr600 brandstofpomp besteld
en toen aan de slag
Hier nog een aantal foto's
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/3/forumpic.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0568Medium.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/3/DSCF0524.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/3/DSCF0523.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/3/DSCF0528.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/3/DSCF0529.JPG)
En miss leuk om even te laten weten; Ben vandaag nog druk bezig geweest met het aansluiten van de carbs, en nog wat losse troep. -klappen- EN HIJ LOOPT! -klappen- moet nog wel gas blijven geven, maar moet natuurlijk nog afgesteld worden.
Verdere plannen;
- Powersprint uitlaat systeem
- 80 - 60 verlaging
- Ally cats / BBS mahle ( nog niet helemaal over uit )
- Verder is hij nu voorzien van een GT interieur, maar ben miss van plan om 2 vaste kuipstoelen te monteren. ( ook nog niet helemaal over uit )
Maar eerst zorgen dat hij goed loopt, dan ga ik verder met de looks.
extra info;
Kenteken TL-18-HH
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO COUPE FOX 40 -naughty- KW K6
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 30-08-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 16-08-2008
BPM € 0
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coach met achterklep
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) BLAUW
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1272 cm3
Vermogen 40 kW -gert- :D
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 737 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.170 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 368 kg
- geremd 650 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste toelating 08-07-1988
Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-08-2008
Datum eerste afgifte Nederland 08-07-1988
Wacht op keuren Nee
-
-thumbsup- mooi werk man.
-
Goed bezig! -thumbsup-
- Verder is hij nu voorzien van een GT interieur, maar ben miss van plan om 2 vaste kuipstoelen te monteren. ( ook nog niet helemaal over uit )
Op de foto meen ik toch een standaard-interieur te herkennen? Mocht je besluiten het interieur te vervangen, en het ís inderdaad een GT-interieur, houd ik me aanbevolen! -ja-
-
Op de foto zit er idd een ander interieur in. Maar heb bij aankoop van de auto ook het GT interieur van Martin over genomen. Zal daar binnekort even een paar foto's van maken.
-
Mooie motorruimte ook, ziet er strak uit zo. Krijg morgen ook een powersprint uitlaatsysteem binnen trouwens. Ga jij ook voor de 45mm variant of de grotere?
-
jup ik ga ook voor de 45mm. Wil hem bij BK-Customs bestellen.
deze zou het moeten worden;
(http://www.bkcustoms.nl/images/einddemper%2086c.JPG)
(http://www.bkcustoms.nl/images/middenpijp%2086c.JPG)
-
Ziet er al goed uit Joris, je zet er vaart achter. -thumbsup-
jup ik ga ook voor de 45mm. Wil hem bij BK-Customs bestellen.
deze zou het moeten worden;
(http://www.bkcustoms.nl/images/einddemper%2086c.JPG)
(http://www.bkcustoms.nl/images/middenpijp%2086c.JPG)
Ik heb ook nog een nieuwe 45 mm powersprint uitlaat thuis liggen, mag je eventueel ook overnemen als je belangstelling hebt. http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_9583Medium.JPG (Tussendemper hoort er niet bij ;) )
-
VERKOCHT! :D je hebt een pm Martin -thumbsup-
-
Ben gister weer een beetje verder gekomen met de polo, heb de gaskabel beetje aangepast zodat hij goede overgang heeft. Die korte slag zal nog wel wennen zijn. Morgen even bij de dealer / of sloop langs voor een orginele choke kabel. En natuurlijk dan ook meteen even monteren -klus- . Dan zaterdag weer even richting Apeldoorn, een mooie powersprint uitlaat ophalen bij Martin. Dan de CO nog afstellen ( als mij dat lukt ) en dan nog maar eens starte, kijken of hij beetje blijft lopen zonder constant gas te geven. Zal morgen nog wat pics maken.
-
hoor wel wanneer je langs komt om af te stellen
-
Dat is prima serge! hoop dat ik hem binnenkort een keer zo ver heb. Maar het schiet al aardig op.
-
vandaag bij de dealer geweest, onderste en bovenste radiateur slangen besteld voor maar €45,- -gert-
Daarna nog even de oude uitlaat gedemonteerd, morgen het nieuwe 5-bak schakelmechaniek ( als ik het binne heb ) en onder zetten. En de powerspint er onder knuppe -naughty- . koelslangen ophalen, monteren en dan eindelijk.... -sturen-
-
bij een automaterialen zaak kon je ook gewoon terecht hoor
-
ja had idd misschien ook gekunt. Maar kom er toch langs als ik van school kom. Maar zou dit in prijs verschillen dan?
-
uiteindelijk niet veel vind 45 euri nog meevallen voor 2 nieuwe slangen
-
ja ik had echt geen idee wat het zou kosten. En ik moest het toch hebben, en ziet er weer netjes uit natuurlijk als het nieuw is :) .
-
motdomme zet ik het nieuwe schakelmechaniek en nieuwe uitlaat er onder. Eve starte, ligt er plots een plek olie onder het blok :( Even na gekeken, en er zit een haarscheurte in de kop. In de schroefdraad van de rechter oliedruk sensor -boehoe- is maar een heel klein haarscheurte ma toch weer zwaar klote. Is vast gebeurt doen ik de sensor heb vervangen. Zat nogal vast. naja volgende week maar even bij stage plaats langs, en de lasser late komen.
hierzo dus, alleen iets verder aan de onderkant/links
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-B6UGVS8U.jpg)
zoon klein haarscheurte is wel te lasse lijkt mij toch?
-
Helaas, maar dit topic mag een slotje op -boehoe-
-
Tot nader order gesloten.
Mocht de nieuwe eigenaar zich melden, gaat ie weer open.
-
En zo geschiedde...
-
ja. Dan maar eens een beginnetje maken.
Kijken of hij het stokje over pakt.
Eigenaar is dus FrankGT
ff van RDW
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO COUPE FOX 40 KW K6
Brandstof Benzine
Datum aanvang tenaamstelling 04-11-2008
Vervaldatum APK 02-01-2010
Inmiddels een hoop gebeurt / veranderd aan het project.
Maar ja, wat ga ik vertellen, en wat gaat hij vertellen -dunno-
Tipje van de sluier.
Sluier 1: Zo'n beetje alles van de motor is al uit mekaar geweest of vervangen
Sluier 2: De motorfiets carbs zitten er tijdelijk niet op
Sluier 3: Heb hier in de tuin een setje G40 BBS velgjes liggen
Lijkt me de eerste tijd wel voldoende van mijn kant :D :D :D
-
leuk een sluiertje oplichten ,maar ik zie liever de kleur van de reetveter :D
-
Hier is die dan eindelijk meld de nieuwe eigenaar zich.
Heb de coupe al een tijdje geleden overgenomen van forumlid siroj.Auto moest nog afgemaakt worden maar liep wel al met de keihin carbs,moesten wel nog worden afgesteld.
Toen hij dan eindelijk in de garage thuis stond begon het gelijk te jeuken.Uitlaat er goed onder gehangen,versnellingsbak met olie gevuld,alle bouten en schroeven nagetrokken en begonnen met afstellen.Ontsteking op 14gr,naalden opvullen en ja hoor brullen dat ding.Moet zeggen was redelijk impressed.Steeds meer bijstellen en bijstellen toen ik opeens tot mijn grote schrik mijn hele kop vol olie had.Bleek er uit een gerepareerd haarscheurtje thv de oliedruksensor de olie eruit te spuiten(balen dus).Dit was door de vorige eigenaar eerlijk gemeld en er zat nog een reserve GK kop bij.Meteen de kop eraf getrokken en eerst de reserve kop bewerkt en gemonteerd.Aangezien het inlaatspruitstuk niet echt naar mijn zin was en echt nabewerkt moest worden heb ik besloten de originele GK carb.te monteren en er een APKtje op te gooien.Aangezien er voorlopig geen tijd was de keihins plus spruitsuk maar even in de kast gestopt.Alleen bleek de GK carb, een MH te zijn en deze setup liep voor geen meter tevens bleek de versnellingsbak ook de langste tijd gehad te hebben.
Mmmmmh wat te doen? Toch maar apk erop,keuring was een eitje want eerlijk is eerlijk de koets,remmen en onderstel was echt perfect.Een beetje met de sproeiers gespeeld en de auto liet na talloze afstel sessie's redelijk.Intussen de 2e vesnellingsbak gewisseld eerst AHD dan een 8P nu in afwachting op een andere.Tevens nu in bezit van een echte GK carb. met dank aan Koen en Roel.
Doel van dit project:motortunning tot een veilige 90pk
iets geavanceerder onderstel
gewicht nog iets verlagen
overbrenging aanpassen tot genst resultaat
14 inch wielen (puur persoonlijk)
Polo is er puur voor de fun en om lekker te hoeken.Ik zal jullie op de hoogte houden en binnenkort wel wat foto'splaatsen.
gr. Frank
-
-thumbsup-
-
en om lekker te hoeken
Volkswagen, wie anders...
-
Kwam bij het zoeken naar info dit topic weer tegen.
Enige updates? :)
-
Kwam bij het zoeken naar info dit topic weer tegen.
Enige updates? :)
JA! Hij is van Roel Klik (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3865.225.html)
-
-thumbsup-
-
Zojuist de GT-CBR gespot op Kralingse Zoom, wanneer ga je 'm poetsen? -nana-
-
Zojuist de GT-CBR gespot op Kralingse Zoom, wanneer ga je 'm poetsen? -nana-
-fu-
Daarstraks jouw polo met kont gespot (heb er nog een foto van gemaakt, plaats ik nog wel op het forum).
Wanneer ga je de blanke lak vervangen? -nana-
De auto moet idd even onder handen worden genomen. De temperatuur zit helaas niet mee.
De oplossing zit em helaas niet in even door de wasstraat halen. Er zit een soort waas overheen. Hij moet dus geheel worden gecleanerd en dan in de wax.
Doe dat liever in een keer goed maar dan wel bij de juiste temperatuur ( >10 graden)
-
Wanneer ga je de blanke lak vervangen? -nana-
Hij moet dus geheel worden gecleanerd en dan in de wax.
Doe dat liever in een keer goed maar dan wel bij de juiste temperatuur ( >10 graden)
Lange tenen? :)
Heb vorige week mijn gulf nog gepoetst, als je hard genoeg je best doet staat er nog steeds zweet op je voorhoofd -thumbsup- -naughty-
-
Wanneer ga je de blanke lak vervangen? -nana-
:)
Waarom dacht je dat ik het vroeg, dan mag je mijn gezouten Polo ook gelijk poetsen -hug- (niet te hard, want dan blijft er helemaal geen blanke lak over)
-
Lange tenen? :)
Heb vorige week mijn gulf nog gepoetst, als je hard genoeg je best doet staat er nog steeds zweet op je voorhoofd -thumbsup- -naughty-
nee hoor. vandaar ook de welgemeende -nana-
Heb ik helemaal geen last van. Erger me er zelfs dagelijks aan, maar weet dat het goed komt als hij op een dagje TLC geef.