Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

FAQ : Verlagen - Hoeveel ? Icm met welke velg-/bandenmaat ? Aanpassingen etc.

<< < (3/41) > >>

manuel:

--- Citaat van: Der Ghopmeister op za, 18 okt 2008, 07:08:49 ---je bedoelt dat de een een 60/60 set heeft en de ander een 60/40?

Dat is omdat als je een steilheck 60/40 verlaagt de auto vlak staat en als je een steilheck 60/60 verlaagt hang ie in de kont zeg maar  ;)

--- Einde van citaat ---

Dat bedoel ik inderdaad -thumbsup-

Ik wil de coupe flink verlagen en op 13 inch zetten. Gaat dat nog lukken met 80 mm voor en achter?

Maar dan zou hij dus achterover hangen? Das toch ook geen gezicht?? Maar als ik dus 80 achter heb moet ik dus om hem recht te zetten 100mm voor hebben?

Der Ghopmeister:

--- Citaat ---Dat bedoel ik inderdaad duimpje

Ik wil de coupe flink verlagen en op 13 inche zetten. Gaat dat nog lukken met 80 mm voor en achter?
--- Einde van citaat ---

Weer wat geleerd dus  -thumbsup- en jah 80/80 zal wel lukken met 13 inch maar fatsoenlijk rijden (met drempels in de weg) denk ik niet meer omdat je tunnelversteviging dan wel verdomt laag bij de grond ligt denk ik mijn steilheck is 60/40 verlaagt en heb ook 13 inch en ik lig met de tunnelversteviging een kleine 3,5cm van de grond -gert-

Jorp:
type 86c                                     Polo2 coupe
verlaging                                     fk vaste set 60/40 achter verstelbaar
andere dempers nodig?                  is complete set
Aanpassingen aan voorpoten?         Nee
Wellemsblokjes?                            Nee
Aandachtspunten?                        Nee

Welke velgen/bandeset heb je eronder?
165/65/13 inch voor en achter 5,5j - is standaard en totaal geen problemen
175/50/13 inch voor 7 en achter 7,5j verbreed staal - voor geen probleem, achter liep het wel eens aan.

Bunkerrat:
Ik zie dat de een wel en de ander geen wellemsblokken gebruikt. Zijn ze aan te raden? Wat is er allemaal bij nodig om te verlagen (vervanging bussen etc)? Ik heb een 60/40 set liggen van tec (veren met dempers). Er komt uiteindelijk 175/50/r14 onder te liggen.

martijn:
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=search

veel, heeel veel over geschreven. (leesvoer zat als je 'tips verlagen' intikt)

Even kort;

Wellemsblokken zijn niet persé nodig (kan ook zonder), maar rijgedrag wordt nog beter mét deze blokken.
Zorg voor goede toplagers en controleer ook de staat van de rubbers in je draagarmen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie