Helicoil: : Gat uitboren, nieuw draad erin tappen, maar omdat het gat nu te groot is, past de normale bout niet meer. Dan komt er een helicoil in: Een stoort wormpje/schroefdraad dat aan de buitenkan 't zelfde draad heeft van het 'te grote' gat, en aan de binnenkant de originele draad heeft.
Op zich heel handig, vooral op plaatsen waar je bijvoorbeeld draad in een groot vast stuk kapot hebt. Of wanneer 't bijv. om schroefdraad in aluminium gaat ( aluminium = vrij zacht -> grotere helicoil erin: sterker dan origineel ).
Als 't echter om een vervangbaar deel gaat, zou je kunnen overwegen om dit deel te vervangen: De remtrommels vernieuwen dus.
Trommels zijn immers ook 'gewoon' slijtage delen zoals remschijven. Bij een normale Polo gaan ze meestal 'een levenlang' mee, maar bij jouw Polo is het aantal kilometers al weer wat hoger dan 'standaard'.
Links en Rechts tegelijk vervangen, maakt dat 't wel een wat kostbaardere oplossing is dan een helicoil:
- 2 nieuwe remtrommels;
- 2x nieuw wiellagers inclusief 't laten persen van de lagerschalen.