Auteur Topic: verschil tussen MH en 3F kop ?  (gelezen 4775 keer)

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
verschil tussen MH en 3F kop ?
« Gepost op: do, 16 jan 2014, 19:53:40 »
even een vraagje,

ik heb voor mijn project, een tijdje geleden een 3F motor gekocht welke ik ga laten lopen op carbu's
dus daar voor moet ik dus een spruitstuk maken (dat is geen probleem)
er is nog iemand die een spruitstuk nodig heeft, beetje serie werk van maken
maar die heeft een MH motor
Dus nu is de vraag hoe verschillend zijn de inlaat poorten. (3F is injectie en de MH is een carbu blok)

polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #1 Gepost op: do, 16 jan 2014, 20:09:54 »
De kanalen van een 3F kop zijn iets anders van vorm van binnen, voor een betere doorstroom.

Wellicht dat je de 3F kop bij Serge nog kunt laten bewerken, levert leuke verbeterde cijfertjes op voor koppel en vermogen. -naughty-

Geen verschil in bout patrooon in ieder geval.

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #2 Gepost op: do, 16 jan 2014, 20:15:31 »
dat is de bedoeling dat mijn kopje nog wat wordt bewerkt  :)

als het bout patroon het zelfde is, mag ik er dan vanuit gaan dat de vorm van de opening ook hetzelfde is (het kanaal binnenin is niet belangrijk voor mij op dit moment)
dat is vooral wat ik moet weten, zo moet ik maar 1 keer de flens uittekenen, dan zit er enkel verschil in de hoeken waaronder de pijpjes staan
omdat het verschillende carbu's zijn
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #3 Gepost op: do, 16 jan 2014, 20:17:55 »
Nog een verschilletje: MH kop heeft gat tbv brandstofpomp

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #4 Gepost op: do, 16 jan 2014, 20:24:21 »
@sjon, bedankt omdat ook even te melden

misschien is het gemakkelijk als er iemand een foto kan posten van een MH kop, dan kan ik vergelijken met mijn 3F kop
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #5 Gepost op: do, 16 jan 2014, 20:28:26 »
Koop voor beide motoren een nieuwe pakking voor het inlaatspruitstuk, want die heb je toch nodig, et voila?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #6 Gepost op: do, 16 jan 2014, 20:51:30 »
Vorm van kanalen in de kop zal wel iets ovaal zijn. Je kunt de pijpjes op inlaatspruitstuk rond laten.

In mijn MH kop heb ik de kop met een freesje bewerkt om de kop en inlaat vloeiend op elkaar aan te laten sluiten. Wel vloeibare pakking moeten gebruiken.

Als ik kans zie zal ik een foto van MH en 3F maken. Alleen beiden zijn al bewerkt ......

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #7 Gepost op: do, 16 jan 2014, 22:32:17 »
Koop voor beide motoren een nieuwe pakking voor het inlaatspruitstuk, want die heb je toch nodig, et voila?!
Haha, je weet dat ie dan 2 exact dezelfde pakkingen koopt?

Alleen IN de 3F-kop (evenals PY) loopt 't inlaatkanaal ietsje anders

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #8 Gepost op: do, 16 jan 2014, 22:54:26 »
 :)
Tja, ze hebben toch allebei ook weer een pakking nodig straks?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #9 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 07:45:17 »
Dus eigelijk staan de gaten van de inlaat bij bijde koppen op dezelfde plaats ... alleen de binnenkant  is anders ? niet?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 17 jan 2014, 11:44:14 »
Correct, waarschijnlijk is de opening van de inlaatkanalen in de kop ook hetzelfde. Dat kan ik niet meer vergelijken.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #11 Gepost op: za, 18 jan 2014, 20:11:02 »
inlaatkanaal 3f loopt wat vlakker naar de klep toe dan een mh kanaal .met bewerken zijn beide koppen identiek goed te krijgen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #12 Gepost op: wo, 22 jan 2014, 22:16:11 »
Ok thankx voor de info
dus met andere woorden ik moet maar 1 flens tekenen
alleen rekening houden met de brandstofpomp van de MH kop
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #13 Gepost op: do, 23 jan 2014, 09:29:25 »
Laat daar dan meteen een plaatje (om gat brandstofpomp af te dichten) voor snijden als je de flens laat snijden.  Want de brandstofpomp gaat eraf, voor een oplossing daarvoor kun je in het motorfietscarbs topic kijken of de zoekfunctie toucheren. -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: verschil tussen MH en 3F kop ?
« Reactie #14 Gepost op: do, 23 jan 2014, 10:57:53 »
JR_berry ik ga straks van mijn mh blok een foto doorsturen. maar ik zie achteraan waar het spruitstuk moet gemonteerd worden geen gat voor een benzinepomp hoor??? en het is wel degelijk een mh blok want dit heb ik gevonden bij het polieren van mijn blok ...